Witajcie Mirki i Mirabelki w pierwszym odcinku serii “Stwórzmy razem grę”!
Naszym celem jest stworzyć grę naszych marzeń, jednak gra bez społeczności to tylko sztuka dla sztuki. Dlatego wpadliśmy na pomysł otwarcia procesu tworzenia! Dzięki temu mamy bezpośredni kontakt z Wami i możemy naszą grę o wiele lepiej przygotować i dopieścić.
Ale o co chodzi?
Będziemy co jakiś czas regularnie zdawać sprawozdanie z wyników prac. Na każdym etapie napiszemy co zrealizowaliśmy do tej pory, jakie są cele na następną iterację i jakie są otwarte pytania do dyskusji. Będziemy wchodzić aktywnie w dyskusje aby zebrać jak najwięcej owoców naszej wspólnej pracy. Jesteśmy też otwarci na Wasze pomysły na nowe - być może lepsze - formy komunikacji i rozwiązania w samej grze.
Let’s the show begin!
O grze
LifeUniversalis to symulacja biznesu i życia miejskiego online na smartfony. Gracz wchodzi w rolę biznesmena a jego celem jest spełnianie potrzeb klientów. Sama gra jest tworzona już od długiego czasu (prototyp był robiony prawie rok, teraz jest etap projektu właściwego). Tak więc zamysł i mechanika gry są dość dobrze dopracowane. Teraz pozostaje to wszystko dobrze zbudować i ładnie ubrać! I tu wkraczacie Wy!
O twórcach
Grę tworzy dwójka ludzi (ja - development, programowanie; brat - concept art, design).
Ja jestem programistą iOS i pracuję na pół etatu - celowo ograniczyłem pracę, aby móc się zaangażować w ten projekt.
Brat chodzi jeszcze do szkoły, tworzy concept arty i designy i pomaga w ogólnym planowaniu i tworzeniu gry oraz prowadzi strony społecznościowe. A propos, zachęcamy również do lubienia i komentowania naszych postępów na facebooku!
https://www.facebook.com/lifeuniversalis/
Gameplay
Sama rozgrywka odbywa się w mieście, w którym żyją ludzie. Na jednej mapie gra kilku graczy na raz w czasie rzeczywistym.
Co gracz może robić?
Kupuje nieruchomości aby je zorganizować w budynki mieszkalne lub gospodarcze. Budynki mieszkalne reprezentują dochód pasywny a gospodarcze to jest rdzeń samej gry.
W budynkach gospodarczych (dalej zwanych firmami lub warsztatami) produkuje się zasoby lub robi się usługi. To tutaj ważą się losy całego miasta! Żeby ludzie mogli zaspokoić swoje potrzeby, będą musieli korzystać z usług, a te aby działały, potrzebują produktów
Produkcja
Produkcja polega na tym, aby z zasobów podstawowych zrobić bardziej złożone. To się dzieje w maszynach, które potrzebują pracowników. Każda maszyna ma jakieś produkty wejściowe i produkty wyjściowe, które są później potrzebne do produkcji innych zasobów bądź dla maszyn usługowych.
Usługa
Usługa polega na tym, że ludzie są tutaj bezpośrednim klientem. Wchodzą do sklepu i korzystają z usług. Dzięki temu moga zaspokoić swoje potrzeby. Aby usługa mogła działać są potrzebne następujące komponenty:
-pracownicy
-zasoby zależne od maszyny
-maszyna usługowa.
Handel
Zasoby muszą wędrować między kolejnymi budynkami aby mogły być przetwarzane. Te można kupić od innych graczy bądź z centralnego magazynu. Tak więc rozwój miasta zależy od współpracy graczy!
Technologie
Garść informacji o technologii:
Gra składa się z trzech głównych elementów:
-MasterServera, gdzie wszystkie aktywne sesje się meldują
-GameServera jako sesji
-Klienta
-MasterServer stoi na serwerach Microsoft Azure i jest napisany w Microsoft Asp.Net 5 (nazwy się ciągle zmieniają, ale chodzi o następce .net 4.x)
-GameServer to jest serwer Linuxowy z aplikacją napisaną w Unity
-Klient to jest to co widzicie w telefonach iOS i Android, również stworzony w Unity.
Wszędzie jest używany język C#. Infrastruktura już stoi i funkcjonuje, trzeba to teraz wypełnić funkcjonalnością.
Aktualny stan
Na dzień dzisiejszy jest już stworzona aplikacja w Apple Store i PlayStore, jest jednak niewidoczna na razie dla szerszej publiczności.
Sam klient już działa, łączy się z serwerami, gracz może się zalogować za pomocą facebooka i budować pierwsze budynki mieszkalne i gospodarcze. Jest też zaprogramowany szkielet sztucznej inteligencji człowieka, który ma na razie dwie potrzeby: spanie i pracowanie. Według tego co znajdzie na mapie podejmuje decyzje aby te potrzeby zaspokoić.
Dokładną rozpiskę wszystkich modułów podamy jak znajdą się zainteresowani :)
Ten krótki artykulik nie pokrywa wszystkich aspektów związanych z grą, więc zadawajcie pytania i zapraszamy do dyskusji!
Cieszymy się na Waszą współpracę!
Pozdrawiamy!
LifeUniversalis Team