Dzień poświęcony polskim produkcjom telewizyjnym - głównym wydarzeniem międzynarodowych targów telewizyjnych w Pradze
Podczas odbywających się w Pradze, w dniach 24-26 czerwca, Międzynarodowych Targów Telewizyjnych NATPE||Europe 2014 Market & Screenings, po raz pierwszy jeden dzień w całości poświęcony został produkcjom telewizyjnym i filmowym pojedynczego kraju. Polska została tym samym doceniona na międzynarodowej arenie i udowodniła swoją silną pozycję rynkową. Gościem honorowym wydarzenia była Agnieszka Holland.
NATPE||Europe to nowa odsłona targów NATPE Budapest, które do 2011 roku odbywały się pod nazwą Discop. W trakcie trzydniowej imprezy, w jednym m
iejscu swoje oferty prezentowali najwięksi producenci telewizyjni i filmowi z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas targów odbył się szereg pokazów, wydarzeń specjalnych, a uczestniczący w nich przedstawiciele firm mieli możliwość nawiązania relacji biznesowych, zakupu i sprzedaży formatów telewizyjnych oraz wymiany doświadczeń.
Zmiana miejsca to nie jedyna nowość towarzysząca targom. Od tegorocznej edycji, jeden z dni poświęcony został w całości produkcjom telewizyjnym i filmowym danego kraju. Ze względu na szybko rozwijający się i bardzo konkurencyjny rynek wewnętrzny oraz szerokie możliwości, Polska jako pierwszy kraj naszego regionu została wyróżniona możliwością szerokiego zaprezentowania swojej oferty. Partnerami pierwszego w historii targów dnia poświęconego produkcjom danego kraju („Celebration of Polish Programming”) zostali: Grupa TVN (wiodący nadawca i producent programów telewizyjnych), Grupa ATM (największy niezależny producent telewizyjny) oraz Monolith Films (czołowy dystrybutor filmowy).
„Polski przemysł telewizyjny rozwinął się i dojrzał w niewiarygodnym tempie. Z tego powodu chcieliśmy zaprezentować możliwości, jakie oferuje on międzynarodowym nabywcom. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z polskimi producentami, którzy są jednymi z najbardziej kreatywnych w Europie. Naszym celem było podniesienie rangi ich programów i pomoc w zdobyciu uznania na arenie światowej, na jakie bez wątpienia zasługują” – powiedział Rod Perth, prezes i CEO NATPE||Content First organizatora wydarzenia.
Gościem honorowym wydarzenia została Agnieszka Holland, wielokrotnie nagradzana polska reżyser i scenarzystka. Podczas konferencji prasowej, odpowiadała na pytania dziennikarzy związane z polskim rynkiem telewizyjnym i filmowym oraz jej najnowszymi projektami.
Targi Telewizyjne NATPE Europe 2014 Market & Screenings rozpoczęły się 24 czerwca od Międzynarodowego Szczytu Koproducentów, na którym poruszono tematykę globalnej narracji i oferty europejskich programów na rynku światowym. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele liderów przemysłu telewizyjnego, aktywnie uczestniczący w tworzeniu międzynarodowych produkcji, autorzy nieszablonowych rozwiązań i formatów oraz europejskie firmy producenckie.
O NATPE
NATPE (National Association of Television Program Executives) to organizacja, która od ponad 51 lat świadczy swoje usługi i wspiera rozwój nieustannie ewoluującego rynku telewizyjnego. Przez ten czas NATPE nieustannie zmienia się i dostosowuje swoją ofertę by jak najlepiej zaspokajać potrzeby zarówno swoich członków, jak i przemysłu telewizyjnego. To co pozostaje niezmienne to zaangażowanie NATPE w stymulowanie wzrostu gospodarczego i wspieranie rozwoju twórców treści wideo i producentów, a także pomoc w finansowaniu i dystrybucji treści na wszystkich platformach.
NATPE||Miami to „Targi obu Ameryk". Jesteśmy zaangażowani w tworzenie pierwszych - i co ważne – największych targów dla przedstawicieli rynku telewizyjnego społeczności twórców treści cyfrowych, a coraz częściej również dla reklamodawców i właścicieli marek. NATPE łamie bariery, wyznaczając nowe trendy i oferując szerokie możliwości.
NATPE odpowiedzialny jest również za organizację targów NATPE||Europe, czołową imprezę dynamicznego i rozwijającego się rynku treści w Europie Środkowo-Wschodniej. Odwiedź nas na www.natpe.com.