CD Projekt RED oszukali graczy zawartością której nie ma
Deweloperzy jeszcze w czerwcu okłamywali graczy w kwestii żywego świata jaki stworzyli
Wypowiedzi twórców:
Ulice miasta tętnią życiem, tłumy ludzi z różnych dziedzin życia, wszyscy żyją swoim życiem, z pełnym cyklem dnia / nocy - trailer z 2018 roku
Nowe systemy AI w czasie rzeczywistym Cyberpunk 2077 pozwolą na niesamowitą dynamikę. Tysiące NPC będzie miało codzienne czynności w sześciu dzielnicach Night City, w tym mnóstwo solidnych i różnorodnych postaci z implantami cybernetycznymi, unikalnym wyglądem i animacjami oraz cyklami dnia i nocy - czerwiec 2020, już po przełożeniu gry z kwietniowej premiery.
...a co dostaliśmy?
- Brak cyklu dnia / nocy NPC. NPC pojawiają się i znikają poza polem widzenia gracza.
- Jeśli NPC wykonuje jakąś akcję, będzie to robić bez końca, dopóki gracz się nie poruszy.
- NPC, którzy nie są związani z fabułą / misjami pobocznymi, mają jedną odpowiedź dialogową.
- Jeśli jeden NPC zostanie zaatakowany, każdy inny NPC w dużym kręgu wokół gracza będzie kucał na podłodze w tej samej animacji, nawet jeśli nie widzieli samego ataku.
- NPC w samochodzie będą podążać określoną trasą. Jeśli trasa jest choćby lekko zakłócona, na przykład przez Twój samochód, przestaną się one poruszać na zawsze, dopóki nie usuniesz przeszkody.
- NPC w samochodzie nie będą próbować ruszyć ani wysiąść z pojazdu, jeśli zaatakujesz ich pociskami / innym pojazdem.
- NPC nie potrafią zaparkować pojazdu, nie potrafią sami z siebie wsiadać czy wysiadać z samochodu, w całej grze nie ma żadnego zaparkowanego samochodu przez NPC
- NPC nie zauważy gracza, jeśli przejechali go swoim samochodem.
- NPC nie będą próbować ukraść swojego pojazdu z powrotem, jeśli mu go ukradniesz.
- NPC nie będą cię atakować ani bronić się w żaden sposób ani w żadnej formie, nawet jeśli zaatakujesz tylko pięściami.
- Policja pojawia się wokół pola widzenia gracza, gdy gracz jest poszukiwany na zawsze, dopóki nie spróbuje się ukryć lub odjechać.
- Policja nie próbuje przesłuchiwać, ostrzegać ani aresztować gracza za nawet najmniejsze popełnione przestępstwo, na przykład jeśli wpadniesz na niego lub przypadkowo wejdziesz na prywatny obszar - od razu strzela
- Policja nie jest w stanie prowadzić samochodów i ścigać gracza, jeśli odjedzie.
- Policja nie będzie atakować wrogich celów, takich jak gangi, jeśli nie robią tego już w trakcie działania.
- Policja będzie wiedzieć, czy gracz zaatakował NPC pośrodku pustkowia i odrodzi się obok gracza, bez pojazdów.
- NPC rzadko dziękują lub w ogóle nie zauważają gracza, jeśli gracz im pomaga.
- Skrypty NPC, które mają dialog, powiedzą swój dialog, a następnie zaczną stać tam na zawsze. Powtórzą również to samo okno dialogowe, jeśli gracz opuści obszar i odwiedza go ponownie później.
- Sceny pościgów samochodowych i strzelanin są tak oskryptowane, że nie możemy zniszczyć samochody przecienika wcześniej zanim gra nam na to nie pozwoli a potem i tak rozbijają się w z góry zaprogramowany sposob.
- W swiecie nie mozemy nic zrobic - nie mozemy usiasc przy barze, nie mozemy kupic cos od handlarza, nie możemy zagrać na setkach automatów, zaden npc nie ma nic do powiedzenia poza jedna linijka.