Polscy producenci praktycznie wykluczeni z rekordowego przetargu PKP
PKP Intercity ogłosiło w połowie października największy w historii przetarg za 17 mld zł. Jak czytamy w opisie zamówienia, wymogi stawiane przez PKP Intercity praktycznie wykluczają polskich producentów (Pesa, Newag czy FPS Cegielski) do samodzielnego udziału w tym przetargu.
Szewczenko z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 220
- Odpowiedz
Komentarze (220)
najlepsze
Dam sobie rękę uciąć, że w Koreańskich zakładach produkujących pociągi priorytetetem jest rozwój i udoskonalanie produktu, a nie tak jak w PESIE robienie wszystkiego, byleby tylko solidarność nie zrobiła strajku generalnego.
Chcemy pociągi z Polski -super, ale najpierw trzeba zrobić porządek z związkami i uprzątnąć stołkową korupcję i cały polityczny syf i dopiero zabierać się za robienie pociągów.
W tej firmie w jakiej to obecne funkcjonuje w Polsce, to naprawdę
Treść artykułu: jeśli wejdą w spółkę z zachodnimi, mamy szansę zdobyć technologie, know how i wejść do ekstraklasy.
@ementaler1979: Nie rozwijało się technologii, to nie spija się śmietanki. Trzeba było się brać, gdy był na to czas. Poczytaj ile sam Newag dostał w ostatnim dziesięcioleciu dofinansowań na badania.
Newag robi jakieś cuda z serwisami i oprogramowaniem, a PESA to państwowa spółka przeżarta związkami zawodowymi i politycznym kolesiostwem.
Naprawdę uważasz, że są w stanie w jakimś rozsądnym czasie opracować nowoczesny pociąg szybkiej kolei?
Oczuywicei cla na chinskie samochody sa dobre bo chronmy europe, mozemy kupic drozsze auta,, ale juz ochrona polskich miejsc pracy jest zla, bo po co kupowac tansze pociagi.
Jak polskie firmy nie maja technlogii to gdyby dostaly lkontrakty, to latwo moglyby wejsc w spolke z zachodnimi kontrahentami. Ale jak zachodni dostanie kontrakt, to bedziemy widzieli tego tylo co
- Jak ktoś miał do czynienia z przetargami - w cyrku się nie śmieje :) a tajemnicą poliszynela jest prosty fakt - że wymogi są dokładnie takie, jakie być mają :)
@Kaveras: Was z tymi Niemcami posrało? Przecież na tym rynku jest akurat niemała konkurencja. I akurat to nie Niemcy mają w Polsce fabryki do produkcji pociągów na cały świat a ALSTOM (Francuzi) czy Standel (Szwajcarzy) więc mogą na upartego dać korzystniejszą cenę.