Z tej rekonstrukcji wynika że gdyby motocyklista miał więcej szczęścia i nie trafił w słupek barierki to miałby spore szanse na przeżycie... Na południu Europy,w krajach gdzie jest więcej jednośladów część barierek wymienia się na takie bezpieczniejsze, bez linek czy słupków, szczególnie ma łukach. Niestety koszta nie pozwolą na zastosowanie ich wszędzie.
@Rizin: Po trzecie do tego zadania nie wolno stosować wzoru s= at^2/2 ponieważ ten wzór można stosować tylko gdy V0=0 (lub Vk=0). Należy zastosować wzory: s=V0t-at^2/2 oraz Vk=V0-at. Po przekształceniach otrzymamy at^2+2tVk-2s=0 czyli funkcję kwadratową dobrze znaną z liceum (ax^2+bx+c=0, naszym x jest t czyli czas). Obliczmy deltę (b^2-4ac) i otrzymujemy t1=-12.19s (ujemny czas, odrzucam ten wynik) t2=1.4376s. Vk=60.74m/s czyli 218.6km/h
Motocyklista mogl "#!$%@?" dozwolona predkoscia, a nie 60km/h wiecej (pewnie bylo 80-100km/h wiecej zanim zaczal hamowac ( ͡º͜ʖ͡º)) to mialby wiecej czasu na reakcje
@PepeXD: > CrashLab wykorzystuje nowoczesne techniki dokumentacji miejsc zdarzeń oraz pojazdów i śladów, które opracowywane są w specjalistycznych programach do rekonstrukcji i symulacji zdarzeń. https://youtu.be/58UJBvSq_F4
"typowa przyczyną utraty stateczności na motocyklu - zblokowanie przedniego koła" Widać, że cymbał nie wie o czym mówi i nigdy motocyklem nie jechał. Typowe i powszechne jest zblokowanie tylnego koła i położenie maszyny. Zblokować przód to nie jest prosta sprawa.
Moim zdaniem typ z samochodu zajęcia chał motocykliście lewy pas i uciekł. A że tamten miał na liczniku zdecydowanie za dużo to widać bez obliczeń
Gdzie hamować sportem tylnym hamulcem z prędkości…dość dużych, przecież to jest smierć na miejscu ( ͡°ʖ̯͡°) Przykro mi to mówić jako motocykliście ale wyglada to jak typowy młody na litrze - moc jest a umiejętności zero :(
A czemu z tej animacji wynika, że motocykl wyprzedził subaru i nawet przeleciał mu przed maską, skoro kierowca i pasażerowie subaru stwierdzili, że nic nie widzieli, tzn tylko jakiś kawałek plastiku?
Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować kierunkowskazem zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie
Cały wykop dupa piecze bo motocyklista. Jakby ta sama sytuacja miała miejsce z dwoma samochodami to byłaby ewidentna wina wymuszającego pierwszeństwo. Strach na drogę wyjechać czytając wasze wysrywy.
Ciekawe czy wszyscy jadący po Gersdorfach od razu by zjechali na boczny pas na autostradzie samemu się potencjalnie narażając na niebezpieczeństwo, byleby pomóc temu idiocie.
@1severian: Ja wiem, że #!$%@?ł ze zdecydowanie zbyt dużą prędkością, skoro jego motocykl sunąc bokiem był w stanie wyprzedzić auto. Robienie takich rzeczy samochodem to już pewien objaw idiotyzmu, ale samochód jest bezpieczniejszy i lepiej hamuje, jazda w ten sposób motocyklem to czystej wody debilizm.
Komentarze (463)
najlepsze
Na południu Europy,w krajach gdzie jest więcej jednośladów część barierek wymienia się na takie bezpieczniejsze, bez linek czy słupków, szczególnie ma łukach. Niestety koszta nie pozwolą na zastosowanie ich wszędzie.
Vpoczątkowe = x
Vkońcowe = 180km/h
s=81,5m
a = 9,3m/s
s = 1/2a * t^2
t = (Vk - Vp)/a
t^2 = s/2a
t^2 = 81,5/18
2,12 = (180-Vp)/9,3
19,716 = 180 - Vp
Vp = 199,716
Oznaczam co czytając komentarze znalazłem, że nawiązywali do tego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po przekształceniach otrzymamy
at^2+2tVk-2s=0
czyli funkcję kwadratową dobrze znaną z liceum (ax^2+bx+c=0, naszym x jest t czyli czas). Obliczmy deltę (b^2-4ac) i otrzymujemy t1=-12.19s (ujemny czas, odrzucam ten wynik) t2=1.4376s. Vk=60.74m/s czyli 218.6km/h
@dashcambandit
https://youtu.be/58UJBvSq_F4
Widać, że cymbał nie wie o czym mówi i nigdy motocyklem nie jechał. Typowe i powszechne jest zblokowanie tylnego koła i położenie maszyny.
Zblokować przód to nie jest prosta sprawa.
Moim zdaniem typ z samochodu zajęcia chał motocykliście lewy pas i uciekł. A że tamten miał na liczniku zdecydowanie za dużo to widać bez obliczeń
Przykro mi to mówić jako motocykliście ale wyglada to jak typowy młody na litrze - moc jest a umiejętności zero :(
Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa, ale jeśli ustąpienie było niemożliwe ze względu na prędkość ofiary, wymuszający nie ponosi za to odpowiedzialności.
http://orzeczenia.zabkowice.sr.gov.pl/content.pdffile/$002fneurocourt$002fpublished$002f15$002f502025$002f0001006$002fK$002f2014$002f000109$002f155020250001006_II_K_000109_2014_Uz_2014-07-08_001-publ.xml?t:ac=$N/155020250001006_II_K_000109_2014_Uz_2014-07-08_001
@dashcambandit: zakład? Moje zdanie popiera emerytowany funkcjonariusz Ruchu Drogowego z 30 letnim doświadczeniem.
Robienie takich rzeczy samochodem to już pewien objaw idiotyzmu, ale samochód jest bezpieczniejszy i lepiej hamuje, jazda w ten sposób motocyklem to czystej wody debilizm.