- 172
Vought V-173 „Flying Pancake” (latający naleśnik) / XF5U „Flying Flapjack” (flapjack – rodzaj amerykańskiego naleśnika)
W latach 30 XX wieku inżynier aeronautyki Charles H. Zimmerman zaproponował koncept „dyskoidalnego” samolotu nad którym pracował wraz z Vought Corporation. V-173 był samolotem eksperymentalnym zbudowanym w ramach programu XF5U. Po wykonaniu testów oraz lotów na modelach oznaczonych jako V-162 US Navy
- 5
- 4
- 8
- 3
- 3
- 4
- 4
- 4
- 4
- 0
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 56
- 2
STAY FROSTY! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 1
- 0
Ling-Temco-Vought XC-142
W 1959r. US Army, Navy oraz Air Force rozpoczęły pracę nad prototypem samolotu pionowego/krótkiego startu i lądowania (V/STOL – vertical/short take-off and landing). Zarządzanie całego projektu należało do Navy’s Bureau of Naval Weapons (BuWeps). Najistotniejsze były duży zasięg oraz prędkość przelotowa wyższa niż ówczesnych śmigłowców. Według sporządzonej specyfikacji technicznej wymagano zasięgu 250nmi (463km), prędkości przelotowej
- 6
- 6
- 3
- 2
- 3
- 3
- 2
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 3
- 3
- 92
- 1
Suchoj/Gulfstream S-21
We wczesnych latach 90 XX wieku Gulfstream Aerospace zawiązało współpracę z Biurem Projektowym Suchoja w celu opracowania i budowy małego ponaddźwiękowego odrzutowca biznesowego – SSBJ (SuperSonic Business Jet).
S-21 miał być zdolny do lotów z prędkością Mach 2+ w związku z czym większa część badań poświęcona była problematycznym zjawiskom przy prędkościach transonicznych takich jak fale
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 6
- 2
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 2
Treść została ukryta...
- 25
- 1
- 2
- 0
Rockwell XFV-12
W 1972r. US Navy wystosowała zapytania ofertowe dotyczące nadźwiękowego samolotu myśliwskiego pionowego startu nowej generacji. Pomimo wątpliwości, że koncepcja XFV-12 jest dużo bardziej ryzykowna w porównaniu do Harriera podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu.
W celu obniżenia kosztów wykorzystano część dziobową z A-4 Skyhawk oraz wloty powietrza z F-4 Phantom II. Testy przeprowadzone przez NASA w
- 6
- 6
- 7
- 6
- 15
- 7
- 4
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 1
@Natch_Johnson @lSandwichl @dijemex @login4znaki @grasownik @Hiszpan_Jan @deptacz_gnoju @Wesol96
- 31
- 0
- 136
Northrop N-1M
Pod koniec lat 20 XX wieku Jack Northrop zajmował się badaniem „latającego skrzydła” co poskutkowało zbudowaniem pierwszego prototypu o nazwie X-216H, który to był wersją rozwojową poprzednich projektów badawczych, lecz nie był w pełni samym skrzydłem, ponieważ posiadał podwójny ster kierunku w układzie dwubelkowym oraz pojedynczy stabilizator pionowy.
N-1M był jednym z całej serii późniejszych
- 24
- 6
- 3
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 1
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 0
Ukasz03 @Arablabla @ToKontoNieIstnieje @BushidoTM @Wariner @Mozdzierz90 @12projekcjaastralna
Piospi @doogroo2 @19ludwik91 @deptacz_gnoju @johnblaze12345 @wicieyy @eat_my_dust
Patrykm @Stulejman_Wspanial @yMusztardowyTygry @szxcqwert @BetonowyKabaczek @krakataw
marek_antoniusz @Jailer @srgs @chmielek007 @raizo16 @mibarpl @PaNaTypa @PlesnKaczora
- 73
- 1
- 5
- 3
N-1M był pomyślnym projektem, który ugruntował drogę późniejszym dużo bardziej zaawansowanym programom.
jak np. B-2
- 120
Ryan XV-5 Vertifan
Jeden z pierwszych samolotów pionowego startu (VTOL – vertical take-off nad landing) z napędem hybrydowym, opracowany w latach 60 XX wieku w związku z programem ogłoszonym przez US Army – jego bezpośrednim konkurentem był VZ-10 zaprojektowany i zbudowany przez Lockheed.
Głównym źródłem napędu były dwa silniki turboodrzutowe J85, służące do lotu poziomego oraz do
- 14
- 7
- 5
- 4
- 3
- 3
- 5
- 3
- 36
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 1
Treść została ukryta...
- 0
- 182
Grob Strato 2C
W 1992r Niemiecka Agencja Kosmiczna (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt - DLR) rozpoczęła program mający na celu zaprojektowanie i budowę samolotu zdolnego wykonywać badania atmosferyczne, stratosferyczne i klimatyczne.
Głównymi wymaganiami dla płatowca był pułap 24000m (78700ft) oraz zdolność do przebywania w powietrzu przez 48h. Żeby temu sprostać zaprojektowano bardzo wąskie skrzydła o rozpiętości
- 5
- 4
- 6
- 5
- 5
- 25
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 1
@SonyKrokiet @crnilo @bambo_rambo @KebabZostrymSosem @Misiopysioo @Mexyszczano @zNocnejZrodzony @perlamotzna @arthyart
@Shedew @Arean9 @mixererek @NewHansa @morgul2 @brh77603 @brick_in_the_wall @king_of_parasites @irish71
@jeden231 @Wariner @okfmale @Toshikate @wsts @unkmess @Michael-Knight @goto32 @Syrenamen @frez
---------------------------------------------------------------------------------------------------
- 106
- 2
- 0
- 0
- 0
- 1
Rockwell-Messerschmitt-Bölkow-Blohm X-31
Zaprojektowany i zbudowany w kooperacji przez amrykańskie Rockwell International oraz zachodnioniemieckie Messerschmitt-Bölkow-Blohm pod koniec lat ‘80 XX wieku, X-31 jest eksperymentalnym samolotem odrzutowym służącym do badań wektorowania ciągu. Pomimo całkowicie nowo zaprojektowanego płatowca wiele elementów konstrukcyjnych pochodzi z innych maszyn takich jak: Eurofighter Typhoon (skrzydła i wloty powietrza), F/A-18 Hornet (kokpit), F-16 (golenie podwozia, zasilanie
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 3
- 2
- 2
- 1
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 0
Treść została ukryta...
- 31
- 0
- 1
- 5
- 3
- 0
- 0
sprzęt do wykonywania zdjęć lotniczych, to do czego będą użyte, zależy od zamawiającego
sam sensor to:
https://www.vexcel-imaging.com/brochures/UC_Eagle_M3_en.pdf
- 629
Pioter nie ścinaj ojca swego, jajogłowego.
Jestem bardzo ciekawy czy Muminy finalnie wejdą w interes tworzenia Domu Polskiego. Większość widownii jest na nie. Muminy czytają opinie widzów, sami chętni za bardzo nie są. W sumie jeśli się zgodzą to raczej w wyniku jakiegoś szantażu Łysego.
- 1
Majster
- Ja proszę pana mam bardzo dobre połączenie...
- S T E T T I N