@MajsterZeStoczni no wiadomo, że kamery są wymienne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Spore pokrycie - ta kamera tak ma, czy to kwestia dużych deniwelacji? Na fotce zawsze uczyli mnie, że pokrycie przy orto lotniczym jest w granicach 50-60%. Nawet latając orto dronem robię mniejsze pokrycie.
MajsterZeStoczni via Wykop
- 1
@rosomak94: 30/60 to jest techniczne minimum pod stereo, zazwyczaj takie latamy, ale często też zdarzają się 40/60. 60/60 i 90/90 pod trueortho, to na zdjęciu to rejon blisko Pirenejów, więc trzeba wysoko i z dużym pokryciem, co do kamery to to jest po#ebany sprzęt, bo tam zdjęcie PAN ma rodzielczość 20,488 x 14,040 px xD - też przy takich dużych obszarówkach jest problem z leceniem cały czas w jednym kierunku bo
- 184
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 57/???
Boeing YC-14
W latch 70 XX wieku USAF rozpoczęło wraz z m.in Boeing i McDonnell Douglas program opracowania średniego samolotu transportowego krótkiego startu i lądowania – Advanced Medium STOL Transport (AMST). Planowano zastąpić Lockheed C-130 jako podstawowy samolot transportowy STOL.
W styczniu 1972r. ogłoszono wymagania ofertowe, które zakładały możliwość prowadzenia działań z pasa o długości 2000ft (610m)
Boeing YC-14
W latch 70 XX wieku USAF rozpoczęło wraz z m.in Boeing i McDonnell Douglas program opracowania średniego samolotu transportowego krótkiego startu i lądowania – Advanced Medium STOL Transport (AMST). Planowano zastąpić Lockheed C-130 jako podstawowy samolot transportowy STOL.
W styczniu 1972r. ogłoszono wymagania ofertowe, które zakładały możliwość prowadzenia działań z pasa o długości 2000ft (610m)
MajsterZeStoczni via Wykop
- 12
MajsterZeStoczni via Wykop
- 65
@MajsterZeStoczni: acz ułożonego
@MajsterZeStoczni: A gdzie Laverbread? Bez tego to nie Full Welsh!
MajsterZeStoczni via Wykop
- 0
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 56/???
Ling-Temco-Vought XC-142
W 1959r. US Army, Navy oraz Air Force rozpoczęły pracę nad prototypem samolotu pionowego/krótkiego startu i lądowania (V/STOL – vertical/short take-off and landing). Zarządzanie całego projektu należało do Navy’s Bureau of Naval Weapons (BuWeps). Najistotniejsze były duży zasięg oraz prędkość przelotowa wyższa niż ówczesnych śmigłowców. Według sporządzonej specyfikacji technicznej wymagano zasięgu 250nmi (463km), prędkości przelotowej
Ling-Temco-Vought XC-142
W 1959r. US Army, Navy oraz Air Force rozpoczęły pracę nad prototypem samolotu pionowego/krótkiego startu i lądowania (V/STOL – vertical/short take-off and landing). Zarządzanie całego projektu należało do Navy’s Bureau of Naval Weapons (BuWeps). Najistotniejsze były duży zasięg oraz prędkość przelotowa wyższa niż ówczesnych śmigłowców. Według sporządzonej specyfikacji technicznej wymagano zasięgu 250nmi (463km), prędkości przelotowej
MajsterZeStoczni via Wykop
- 6
MajsterZeStoczni via Wykop
- 6
- 173
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 55/???
Vought V-173 „Flying Pancake” (latający naleśnik) / XF5U „Flying Flapjack” (flapjack – rodzaj amerykańskiego naleśnika)
W latach 30 XX wieku inżynier aeronautyki Charles H. Zimmerman zaproponował koncept „dyskoidalnego” samolotu nad którym pracował wraz z Vought Corporation. V-173 był samolotem eksperymentalnym zbudowanym w ramach programu XF5U. Po wykonaniu testów oraz lotów na modelach oznaczonych jako V-162 US Navy
Vought V-173 „Flying Pancake” (latający naleśnik) / XF5U „Flying Flapjack” (flapjack – rodzaj amerykańskiego naleśnika)
W latach 30 XX wieku inżynier aeronautyki Charles H. Zimmerman zaproponował koncept „dyskoidalnego” samolotu nad którym pracował wraz z Vought Corporation. V-173 był samolotem eksperymentalnym zbudowanym w ramach programu XF5U. Po wykonaniu testów oraz lotów na modelach oznaczonych jako V-162 US Navy
MajsterZeStoczni via Wykop
- 56
@MajsterZeStoczni super wpis, jeden błąd zlapalem: 60kW to 80hp a nie na odwrót.
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 54/???
Suchoj/Gulfstream S-21
We wczesnych latach 90 XX wieku Gulfstream Aerospace zawiązało współpracę z Biurem Projektowym Suchoja w celu opracowania i budowy małego ponaddźwiękowego odrzutowca biznesowego – SSBJ (SuperSonic Business Jet).
S-21 miał być zdolny do lotów z prędkością Mach 2+ w związku z czym większa część badań poświęcona była problematycznym zjawiskom przy prędkościach transonicznych takich jak fale
Suchoj/Gulfstream S-21
We wczesnych latach 90 XX wieku Gulfstream Aerospace zawiązało współpracę z Biurem Projektowym Suchoja w celu opracowania i budowy małego ponaddźwiękowego odrzutowca biznesowego – SSBJ (SuperSonic Business Jet).
S-21 miał być zdolny do lotów z prędkością Mach 2+ w związku z czym większa część badań poświęcona była problematycznym zjawiskom przy prędkościach transonicznych takich jak fale
MajsterZeStoczni via Wykop
- 6
MajsterZeStoczni via Wykop
- 25
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 52/???
Rockwell XFV-12
W 1972r. US Navy wystosowała zapytania ofertowe dotyczące nadźwiękowego samolotu myśliwskiego pionowego startu nowej generacji. Pomimo wątpliwości, że koncepcja XFV-12 jest dużo bardziej ryzykowna w porównaniu do Harriera podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu.
W celu obniżenia kosztów wykorzystano część dziobową z A-4 Skyhawk oraz wloty powietrza z F-4 Phantom II. Testy przeprowadzone przez NASA w
Rockwell XFV-12
W 1972r. US Navy wystosowała zapytania ofertowe dotyczące nadźwiękowego samolotu myśliwskiego pionowego startu nowej generacji. Pomimo wątpliwości, że koncepcja XFV-12 jest dużo bardziej ryzykowna w porównaniu do Harriera podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu.
W celu obniżenia kosztów wykorzystano część dziobową z A-4 Skyhawk oraz wloty powietrza z F-4 Phantom II. Testy przeprowadzone przez NASA w
MajsterZeStoczni via Wykop
- 15
MajsterZeStoczni via Wykop
- 31
- 137
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 52/???
Northrop N-1M
Pod koniec lat 20 XX wieku Jack Northrop zajmował się badaniem „latającego skrzydła” co poskutkowało zbudowaniem pierwszego prototypu o nazwie X-216H, który to był wersją rozwojową poprzednich projektów badawczych, lecz nie był w pełni samym skrzydłem, ponieważ posiadał podwójny ster kierunku w układzie dwubelkowym oraz pojedynczy stabilizator pionowy.
N-1M był jednym z całej serii późniejszych
Northrop N-1M
Pod koniec lat 20 XX wieku Jack Northrop zajmował się badaniem „latającego skrzydła” co poskutkowało zbudowaniem pierwszego prototypu o nazwie X-216H, który to był wersją rozwojową poprzednich projektów badawczych, lecz nie był w pełni samym skrzydłem, ponieważ posiadał podwójny ster kierunku w układzie dwubelkowym oraz pojedynczy stabilizator pionowy.
N-1M był jednym z całej serii późniejszych
MajsterZeStoczni via Wykop
- 24
MajsterZeStoczni via Wykop
- 73
- 121
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 51/???
Ryan XV-5 Vertifan
Jeden z pierwszych samolotów pionowego startu (VTOL – vertical take-off nad landing) z napędem hybrydowym, opracowany w latach 60 XX wieku w związku z programem ogłoszonym przez US Army – jego bezpośrednim konkurentem był VZ-10 zaprojektowany i zbudowany przez Lockheed.
Głównym źródłem napędu były dwa silniki turboodrzutowe J85, służące do lotu poziomego oraz do
Ryan XV-5 Vertifan
Jeden z pierwszych samolotów pionowego startu (VTOL – vertical take-off nad landing) z napędem hybrydowym, opracowany w latach 60 XX wieku w związku z programem ogłoszonym przez US Army – jego bezpośrednim konkurentem był VZ-10 zaprojektowany i zbudowany przez Lockheed.
Głównym źródłem napędu były dwa silniki turboodrzutowe J85, służące do lotu poziomego oraz do
MajsterZeStoczni via Wykop
- 15
MajsterZeStoczni via Wykop
- 36
- 182
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 50/???
Grob Strato 2C
W 1992r Niemiecka Agencja Kosmiczna (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt - DLR) rozpoczęła program mający na celu zaprojektowanie i budowę samolotu zdolnego wykonywać badania atmosferyczne, stratosferyczne i klimatyczne.
Głównymi wymaganiami dla płatowca był pułap 24000m (78700ft) oraz zdolność do przebywania w powietrzu przez 48h. Żeby temu sprostać zaprojektowano bardzo wąskie skrzydła o rozpiętości
Grob Strato 2C
W 1992r Niemiecka Agencja Kosmiczna (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt - DLR) rozpoczęła program mający na celu zaprojektowanie i budowę samolotu zdolnego wykonywać badania atmosferyczne, stratosferyczne i klimatyczne.
Głównymi wymaganiami dla płatowca był pułap 24000m (78700ft) oraz zdolność do przebywania w powietrzu przez 48h. Żeby temu sprostać zaprojektowano bardzo wąskie skrzydła o rozpiętości
MajsterZeStoczni via Wykop
- 25
MajsterZeStoczni via Wykop
- 106
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 49/???
Rockwell-Messerschmitt-Bölkow-Blohm X-31
Zaprojektowany i zbudowany w kooperacji przez amrykańskie Rockwell International oraz zachodnioniemieckie Messerschmitt-Bölkow-Blohm pod koniec lat ‘80 XX wieku, X-31 jest eksperymentalnym samolotem odrzutowym służącym do badań wektorowania ciągu. Pomimo całkowicie nowo zaprojektowanego płatowca wiele elementów konstrukcyjnych pochodzi z innych maszyn takich jak: Eurofighter Typhoon (skrzydła i wloty powietrza), F/A-18 Hornet (kokpit), F-16 (golenie podwozia, zasilanie
Rockwell-Messerschmitt-Bölkow-Blohm X-31
Zaprojektowany i zbudowany w kooperacji przez amrykańskie Rockwell International oraz zachodnioniemieckie Messerschmitt-Bölkow-Blohm pod koniec lat ‘80 XX wieku, X-31 jest eksperymentalnym samolotem odrzutowym służącym do badań wektorowania ciągu. Pomimo całkowicie nowo zaprojektowanego płatowca wiele elementów konstrukcyjnych pochodzi z innych maszyn takich jak: Eurofighter Typhoon (skrzydła i wloty powietrza), F/A-18 Hornet (kokpit), F-16 (golenie podwozia, zasilanie
MajsterZeStoczni via Wykop
- 31
@MajsterZeStoczni MATKA WSTAWAJ, MAJSTER Z SAMOLOTAMI WRUCIŁ
MajsterZeStoczni via Wykop
- 0
@asdasdce2w:
sprzęt do wykonywania zdjęć lotniczych, to do czego będą użyte, zależy od zamawiającego
sam sensor to:
https://www.vexcel-imaging.com/brochures/UC_Eagle_M3_en.pdf
sprzęt do wykonywania zdjęć lotniczych, to do czego będą użyte, zależy od zamawiającego
sam sensor to:
https://www.vexcel-imaging.com/brochures/UC_Eagle_M3_en.pdf
@MajsterZeStoczni: i jak mirku poszlo testowanie, wszystko dziala? masz bardzo ciekawa prace!
Majster
- Ja proszę pana mam bardzo dobre połączenie...
- S T E T T I N
#depresja #tworczoscwlasna