@mecenassrenas: kanclerz de wywalił się podczas joggingu na twarz i nosi teraz ochronną opaskę na oku i heheszkował, że nie może doczekać się memów z jego osobą
W pobliżu granicy amerykańsko-kanadyjskiej Dowództwo Obrony Powietrznej Stanów Zjednoczonych zauważyło punkt na radarze: niezidentyfikowany obiekt w ograniczonej przestrzeni powietrznej nad jeziorem Superior, niedaleko Soo Locks, najważniejszej bramy handlowej Wielkich Jezior.
Odrzutowiec F-89C Scorpion z bazy sił powietrznych Truax w Madison w stanie Wisconsin wystartował z pobliskiej bazy Kinross AFB w celu zbadania sprawy z dwoma członkami załogi na pokładzie. Porucznik Felix Moncla — który wylatał 811 godzin, w tym
oesu opie, czy tak trudno sprawdzić, że to po prostu zawroty głowy?
Nie rozumiem od lat tej tendencji wciskania do języka polskiego coraz większej ilości anglicyzmów. Ma to niby wyglądać bardziej wyszukanie a wygląda conajmniej komicznie. Mamy tak potężny zasób słów a robimy sobie wode z mózgów. Plus za chęć i napisanie teksu.
Zejdźmy na jeden tor w dyskusji. Konstruktywna krytyka traktowana jest w Polsce jak plucie na kogoś. Zamiast czerpać z tego korzyści lepiej bić pianę. Czym innym jest pisanie jakichś mało ambitnych rzeczy typu, że właśnie polecam grę na wieczór, a co innego robienie materiału i tagowanie go "gruparatowaniapoziomu". @kiciek @cerbera: tutaj masz jeden z moich tekstów z "gruparatowaniapoziomu" : https://wykop.pl/wpis/69656771/w-zwiazku-z-nadchodzacymi-swietami-chcialbym-zyczy
Poza tym powyższy materiał o zaginięciu samolotu wygląda jak nieudolnie przetłumaczony
@xqwzyts: na pokładzie samolotu oprócz kamery jest też system nawigacyjny - różne są :> - i z "linii na linię" operator siedzący z tyłu (czyli np. ja) ustawia pilotowi co ma lecieć, ma z przodu wyświetlacz i pokazuje mu znaczniki (markery) na które ma sie kierować, coś jak jechanie w grze do chekpointu - i ile mu brakuje do markera odległość i kierunek, a sam nawrót to jest typowe latanie uwzgledniając
@Iifeform: nie do końca rozumiem o co pytasz - plan nalotu jest robiony w oparciu o istniejącą elipsoide WGS84/GRS80 - i na tej podstawie jest nalot wykonywany, autopilot nie zawsze radzi sobie z przebiegiem terenu -bardzo często zdarza sie, że różnice w terenie powodują złą prace trymera steru wysokości i maszyna *pływa* w góre i w dół, dltego tego typu prace są wykonywane "ręcznie"
@hsossd: jak masz jakiegoś starego leśnego dziada to przed tym nie uciekniesz, jedyne co to zacisnąć zęby żeby przeżyć, a sama Fotogrametria i Teledetekcja to jest jedna z wyższych technik pomiaraowych (nawet patrząc, że w samolotach i satelitach :>) i nie można sie zniechęcać do tego przez jakiegoś "dziada" - jak chcesz to polecam zainteresować sie sensorami i samą pracą bo jest to niesamowite doświadzczenie zawodowe, które owocuje na przyszłość
@worm_nimda: Firm fotolotniczych (aerial survey) jest w Europie całkiem sporo, część ma swoje maszyny i sensory, cześć ma tylko sensory i np wypożycza maszyny. Z ciekawych rzeczy Vexcel (producent sensorów UltraCam) prowadzi swój "data program", gdzie dostarcza sensor do firmy oraz określa obszary i specyfikacje z jakimi mają być naleciane. Odnośnie zamówień, to większość stanowią przetargi rządowe.
Tak się zastanawiałem i w sumie transport osobowy i towarowy dzieli się w zależności od wykształcenia. Oczywiście nie jest to reguła ale jest to wyraźna tendencja. Piloci samolotów - często są po studiach i zarabiają najwięcej. Maszyniści - ludzie po szkołach średnich, zarabiają dużo lub średnio. Kierowcy ciężarówek - Często są po podstawówkach, bez wykształcenia, zarabiają dużo (jeśli za granicą), średnio (firma w Polsce ale międzynarodowy) lub słabo (krajowe). Wszyscy pracują w
@Kantar: gnije strasznie z tej całej nagonki medialnej na globalne ocieplenie i inne #!$%@?, pomiary meteo są prowadzone może z 200 lat i nie wiemy nawet czy jakieś procesy atmosferyczne nie mają cykli po np. 5000-10000 lat, vide epoki lodowcowe
#lidl #zalesie #platnosci pobrał mi z karty pieniądze przy płaceniu, ale nie wydrukowało paragonu(w mojej bankowości mam potwierdzenie), kierowniczka niby dzwoniła do ich banku co pobiera te opłaty, ale nie mogła się dodzwonić miałem przyjść potem po towar, albo po anulowanie transakcji, przeszłym, poszła do domu, a od innej się dowiedziałem że mam to załatwiać z bankiem, w poniedziałek, bo oni nic nie mogą ze swojej strony. Miał ktoś przejścia z tymi