Grecja zakazała wykorzystywania osłów do dźwigania otyłych turystów
Turyści powyżej 100 kg będą musieli polegać na własnych nogach. News sprzed paru lat, więc bardziej ciekawostka, dająca do myślenia a propos dyskusji nad zastąpieniem konnych zaprzęgów na Morskie Oko meleksami.
z- 112
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 1
Proponuję jeszcze wprowadzić cenę biletu lotniczego zależną od wagi.
Stop dyskryminacji szczupłych ludzi!
@wilson: Przed pierwszym lotem każdy pasażer powinien usiąść w specjalnie przygotowanym fotelu samolotu z wysokimi podłokietnikami, jeśli się nie mieści to z automatu taka osoba powinna dostać kategorię "podwójne miejsce" i płacić podwójną stawkę za lot. Gdyby taka osoba schudła, to powinna podejść do "próby siedzeniowej" kolejny raz i obsługa lotniska oceni wtedy czy taka osoba spełnia wymogi.
- 82
Przekładnia w silniku samolotu Bristol Beaufighter (model silnika Hercules).
- 2
O, pradziadek rozrządu w 2.5 dCI!
@smk666: Pradziadek z czternastoma wałkami rozrządu( ͡° ͜ʖ ͡°) @mam_kosmate_mysli Nie widzę innej możliwości jak prawa w oleju i raczej nie jest to na zasadzie jak w skrzyni biegów, że częściowo zamoczone w oleju koła zębate same go "pobierają", a raczej olej jest podawany pod ciśnieniem w niektórych punktach.
- 0
- 1
- 3
moim zdaniem takie wynalazki są tylko po to, żebyś sam nie odkręcał. Równie dobrze sprawdziłaby się zwykła sześciokątna o większej twardości.
@George_Liquor: Te śruby w odróżnieniu od zwykłych z sześciokątnym łbem są pancerne, nie wiem co trzeba by było robić, żeby się takiej główka obrobiła, prędzej śruba się urwie. Natomiast uszkodzić sześciokątną to nie jest żadna sztuka, zwłaszcza, gdy ją trochę rdza nadgryzła. Na szybko znalazłem na allegro zestaw czternastu takich
- 1
- 434
Ktoś tu się boleśnie nauczy, że przegrał w życie i co najwyżej może być ruchadełkiem na jeden wieczór.
#logikarozowychpaskow #tinder #zawszesmieszy #zwiazki
- 61
- 0
- 0
- 57
#motoryzacja #samochody #akumulator
- 1
- 2
dlaczego to się nazywa prostownik a nie ładowarka?
@mk321: Pewnie dlatego, że takie urządzenia to były najczęściej transformatory z mostkiem prostowniczym, a te starsze nawet nie miały płynnej regulacji ładowania, tylko skokową rozwiązaną wielopozycyjnymi przełącznikami, przełączającymi odczepy z transformatora. Ładowarka do telefonu to natomiast urządzenie typowo elektroniczne na zasadzie zasilacza impulsowego, a sam proces ładownia jest sterowany przez elektronikę. Oczywiście to tylko moje domysły.
- 0
"Prostownik 12V 6A do ładowania akumulatorów
Przeznaczony do akumulatorów kwasowo - ołowiowych
Prostowniki serii FY są bardzo wydajne, poręczne oraz bezpieczne. Jeśli podczas ładowania wystąpi przekroczenie dopuszczalnego prądu prostownik samoczynnie ogranicza prąd i napięcie do wartości bezpiecznych.
W przypadku wystąpienia zwarcia wyjścia prostownika, wyłączy on samoczynnie napięcie wyjściowe, a następnie załączy je ponownie po upływie 1 do 2 minut.
Jeśli zwarcie trwa nadal nastąpi
- 0
ograniczenie prądu ładowania w sumie wynika z fizyki
@Niebadzksieciem: No nie powiedziałbym. Mocno rozładowany akumulator potrafi przyjmować duży prąd, większy od 10% pojemności wyrażonej w amperach. Co do zabezpieczenia przez zwarciem, to istnieje taka możliwość na zasadzie np. sprężynki, która się rozgrzewa (jak z tradycyjnych przerywaczach kierunkowskazów), jednak obstawiam, że stosowanie ruchomych części jest droższe od prostej elektroniki. @Niebadzksieciem Czyli po zwarciu trzeba go "zresetować" odłączając z gniazdka? I ciekawi mnie
- 0
- 0
No i w sumie jeszcze zapytam jak rozumiesz elektronikę - bo mi chodzi o układy scalone i mikro procesory. Bo na upartego każdy mostek prostownicy też już podpada pod elektronikę - a ciężko o prostownik bez tego elementu :)
@Niebadzksieciem: To nie jest takie proste pytanie, bo masz rację patrząc na elektronikę pod kątem elementów takich jak chociażby zwykły opornik, to "zaczyna się ona" względnie szybko, bo chociażby prosty przekaźnik na
- 0
po prostu potraktowałem pytanie dosłownie
@Niebadzksieciem: Wiem, śmieję się.
no u mnie w tym radzieckim prostowniku nie ma elektroniki typu układy scalone, ale ma on regulowany ogranicznik mocy, gdzie przyciskiem mogę go załączyć lub odłączyć i wtedy albo ładuje ile może, czyli w porywachprawie 7 amper dal na pustym 74AH
@Niebadzksieciem: Może to zmienia jakiś odczep z transformatora? Jest też mechaniczna metoda na zmianę prądu wyjściowego z transformatora, którą mają
- 0
- 0
- 0
Polska znów musi wyłączyć farmy fotowoltaicznie i wiatrowe - nawet 3,432 GW
PSE podjęło decyzję o przymusowym wyłączeniu do 2,922 GW z fotowoltaiki oraz do 0,618 GW z wiatru. Tłumaczą koniecznością przywrócenia zdolności regulacyjnych. Pierwszy raz mowa o takiej skali włączeń w zwykły dzień roboczy. Planowane 3,432 GW między 13 a 14 to aż 17% planowego zapotrzebowania.
z- 340
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 1
Jak zwykle potrzebne magazyny energii bez których OZE nie ma szans
@FejsFak: Zgadza się ale na dużą skalę powinny to być elektrownie szczytowo pompowe i kinetyczne magazyny energii, ze względu na swoją długowieczność, bezawaryjność, braki spadków pojemności, brak generowania trudnych w recyklingu odpadów itd.
- 0
- 1
Tym słynnym magazynem będą auta elektryczne o które wykopki się tak bardzo burzą że UE im je wciska ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PfefferWerfer: Podepnij sobie auto elektryczne pod sieć jako magazyn, zakładając codzienne ładowanie od 20 do 80% powodzenia( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 0
bo magazyny się zużywają zncznie szybciej niż panele
@KonwersatorZabytkow: Upowszechnienie się tego rodzaju magazynów, mogłoby pozytywie wpłynąć na rynek energii.
- -1
- 0
W tym, że potrafią się zdezintegrować i w ułamkach sekund uwolnić całą zgromadzoną energię w postaci fruwających odłamków, są drogie i mają niską gęstość energii.
@zwirz: Po pierwsze: gęstość energii w przypadku magazynów energii, to sprawa trzeciorzędna, bo to nie samochód, gdzie każdy dodatkowy kilogram oznacza spadek zasięgu i gorsze przyśpieszenie. Po drugie: czemu mają być drogie? Przecież to dużo prostsza konstrukcja od magazynów elektrochemicznych z dziesiątkami pojedynczych ogniw, z balanserami
- 0
- 0
- 1
Standardem jest przyjęcie, że akumulator samochodu elektrycznego powinien wytrzymać od 900 do 1000 cykli ładowania przy utrzymaniu co najmniej 80% pojemności po 1000 cyklach. To oznacza, że można oczekiwać, iż bateria samochodu elektrycznego będzie działać bez problemów przez 240 000 do 300 000 kilometrów.
Czyli zakładając codzienne ładowanie auta jako magazynu energii po trzech latach bateria może się nadawać do wymiany. Akumulatory LiFePO4 stosowane w magazynach energii
- 0
niedługo będziesz mógł podpisać umowe z taryfami dynamicznymi.
@dexter1213: Lepsza byłaby taryfa "nadprodukcyjna". Dodatkowe liczydło w liczniku (jak w przypadku taryfy dzień/noc) i sygnał od operatora o załączeniu danej taryfy (Byłoby kilka możliwości komunikacji z licznikiem: GSM, Wifi (w razie braku połączenia z siecią działa zwykła taryfa) i może PLC jeśli to możliwe w przypadku całej linii, a nie tylko instalacji wewnątrz budynku). Ostatnim elementem układanki byłoby dodatkowe złącze w liczniku
- 0
- 0
- -1
- 0
- 0
#jedzenie
Czysta energia u progu wycofywania paliw kopalnych - monopol chiński
Potrzeba znalezienia przez Chiny nowych rynków eksportowych to dla krajów na całym świecie ogromna szansa na wykorzystanie konkurencyjnej kosztowo i dostępnej energii słonecznej w porównaniu z innymi źródłami wytwarzania
z- 5
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 0
- -1
Toyota idzie na przekór - poprawi silniki spalinowe by były bardziej ekologiczne
Toyota, gigant motoryzacyjny zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowatorskich silników spalinowych, które mogą zrewolucjonizować branżę. W 2027 roku firma zamierza wprowadzić silniki, które będą mogły być zasilane benzyną, biopaliwami, wodorem lub paliwem syntetycznym neutralnym pod względem emisji
z- 139
- #
- #
- #
- #
- #
- -2
- 0
Etanol
@rzeznia22: Co do etanolu to podobno największą jego wadą jest fakt, że jest higroskopijny przez co na dnie zbiornika osadza się woda, a także przyśpiesza to korozję niektórych elementów silnika. Więc mogliby zastosować zbiorniki, do których można by dobić np. CO2 pod niskim ciśnieniem, żeby nie było powietrza.
- 1
a skąd tlen weźmiesz do spalania?
@pinochet: @malyalewarjat wyczerpał temat.
etanol może i jest higroskopijny ale idealnie miesza się z wodą , więc nie ma opcji aby woda zostawała na dnie zbiornika...
@MarcinGTD: To nie są moje wnioski, tylko z tego artykułu
- 1
- 2
- 2
- 0
A inni od dziesięcioleci produkują masowo takie silniki xD
No dobra, tylko na benzynę, biopaliwa i paliwa syntetyczne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr: Wlej sobie etanol albo metanol do takiego dwudziestoletniego auta, to się zdziwisz.
- 0
- 0
- 0
- 1
Jest CNG
@GeraltRedhammer: Ano jest CNG, ale niestety 2 lata temu przestał on być ekologicznym paliwem.
- 0
- 1
- 0
- 0
#internet
- 956
wiadomo ze idą za kasą bo sprawczość tam mają zerową - szczególnie ci co nawet języka nie znają, to powinno być przecież zakazane bo to ewidentny szwindel - najpierw startuje do sejmu zeby mieć hajs przez pół roku a potem wydupcam do EP zeby mnie tam utrzymywali.
- 24
Zgadzam sie, zostanie wybranym jako posel do sejmu RP powinno z automatu zakazywac kandydowac do EP
@dzimmerman: @mirasKo-Kalwario Jeszcze powinien być zakaz startowania radnym itd. do sejmu, senatu i europarlamentu. Sam fakt, że taka osoba pełniąc dana funkcję, zamiast skupić się na swojej pracy, zajmuje się kampanią wyborczą jest karygodne.
Samochód jednorazowy. Nowy pomysł w świecie motoryzacji
Proces odlewania ciśnieniowego aluminium, dzięki któremu można wyprodukować bardzo duże części samochodu w jednym kawałku wdrożyła na masową skalę Tesla. Teraz ten sam pomysł chcą realizować inne marki samochodowe. Ford, Toyota, Hyundai, Volvo i Nissan myślą o produkcji "jednorazowego samochodu",
z- 9
- #
- #
- #
- #
- #
- 132
- 0
- 863
- 1981
Psiarze obwiniają dziecko i rodziców.
#psiarze #bekazpodludzi #patologiazmiasta #bekaztwitterowychjulek #dogpill
- 233
- 27
sam jestem psiarzem, ale jestem zdania, żeby jej psa zabrać i do uśpienia, a juleczke obciążyć kosztami leczenia tego dziecka itd.
@Heady1991: Czyli nie jesteś psiarzem, a zwykłym właścicielem psa, psiarz to raczej określenie pejoratywne, stosowane do opisania osób, które nie potrafią żyć normalnie w społeczeństwie, bo ich puszek jest ważniejszy od bezpieczeństwa i spokoju ludzi, a także tacy zanieczyszczają chodniki i trawniki przy użyciu swoich kundli. Wrzucam filmik, który znalazłem
- 35
- 3
a no to nie jestem, ale mam #!$%@? na psy xd
@Heady1991: Zajawka na jakimś punkcie to jedno, a stwarzanie zagrożenia dla innych przez swoje hobby to drugie. Można to porównać do fanów sportowych samochodów, którzy ścigają się po torze, do debili, którzy ścigają się swoimi gruzami po drogach publicznych.
Głos rozsądku w elektrycznym szaleństwie? Japończycy opierają się elektryfikacji
Pomimo wyraźnych spadków sprzedaży, większość producentów samochodów inwestuje ogromne pieniądze w rozwój samochodów elektrycznych. Ponadto prawo w UE skutecznie zmierza w kierunku całkowitego wyeliminowania spalinowych samochodów osobowych. Czy opór Japonii niesie nadzieję dla spalinówek?
z- 163
- #
- #
- #
- #
- #
- 0
No właśnie już jest - EV + prąd z lokalnych źródeł (atom+PV)
@kwanty: Baterie też z lokalnych źródeł? Atomu nie mamy i na razie się na to nie zanosi, a PV zimą jest mało wydajna, a te mityczne ładowanie auta w domu z własnej fotowoltaiki za darmo, to tylko w słoneczny weekend (o ile ktoś nie pracuje zdalnie) a darmowe dopiero po zwrocie instalacji PV i tylko do momentu, gdy posiadacze
- 0
kumulatory się nie spalają, przetrwają samochód a nawet jak się zdegradują to zrobisz z nich kolejne
@kwanty: Gdzie takie cuda? Auto jest w stanie jeździć i 30 lat, pokaż mi 20 letni, sprawny akumulator litowo jonowy. Tak tą Tesle wychwalasz a Musk to kupuje aluminium od ruskich, to mówi, ze putin nie może przegrać. Co do ładowania z własnej fotowoltaiki, to jak człowiek pracujący w dzień ma naładować auto z własnej
- 0
A już są prototypy mające gęstość 500 Wh/kg, przy takiej gęstości masa elektryków zaczną spadać a wielkość baterii będzie odpowiadać energetycznie zbiornikowi paliwa.
@gundis24: Masz fantazję z tą wielkością baterii. Benzyna ma gęstość energetyczna 11.83kWh/kg czyli prawie 22 razy więcej od tych prototypów. To są wartości nierealne, a na pewno nie w tym stuleciu, nie wiem jak fizyka i chemia musiałyby pójść do przodu, żeby dokonać takiego przeskoku.
- 0
a wielkość baterii będzie odpowiadać energetycznie zbiornikowi paliwa.
@gundis24: Gdybyś napisał, że chodzi o odpowiednik zasięgu, to wtedy by wyszło ok. 7 razy więcej, ale w sumie mieszasz pojęcia bo raz piszesz o masie raz o wielkości, a paliwo dużo lżejsze, więc między wielkościami nie będzie tak ogromnej różnicy jak w masie. Na koła idzie ok. 30%. Rzekomo potrzeba od 3.5 do 7kWh energii do wyprodukowania 1 litra benzyny, ale to
- 1
- 2
- 0
- 0
- 0
- -1
Więc śmiało, za 20 lat pokaże ci 15-letnie EV w bardzo dobrym stanie.
@kwanty: Czyli to wszystko to są wyliczenia, a nie realne fakty, więc nie stawiaj tego za pewnik.
od tego paskudnego uzależnienia energetycznego od ludzi pokroju Putin/Saudowie
Ok Putni to śmieć, ale jak to jest że tutaj Saudowie sprzedający ropę są źli dla UE, a nielegalni imigranci, którzy za nic mają europejskie wartości są już w porządku, coś tu
- -1
No to za 40 lat będą jeździć 29 letnią Teslą i też będą robić 300km/dziennie tylko taniej i bez wymiany oleju co roku.
@kwanty: Jeszcze takie pytanie, ty naprawdę wierzysz w to co piszesz? Tesla daje 8 lat gwarancji na baterię, ale co tam wytrzyma ponad 3.5 raza tyle( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 1
@motonita: Nie, to są dane od użytkowników, którzy przejechali 200-300 tys km czyli tyle ile typowy użytkownik przejeżdża przez 20 lat. I nadal te samochody mają 90% początkowej pojemności.
@kwanty: Nowa mazda też tyle zrobi, co nie znaczy, że wytrzyma 20 lat, bo prędzej zgnije. Niech te 300tys. zrobią w ciągu 20 lat, to wtedy pogadamy. Problemem baterii jest to, że sam ich wiek negatywnie na nie wpływa.
Transport elektryczny
- 0
Nie wierzę! widzę twarde dane - 300 tys km i 90% startowej pojemności. Typowy użytkownik przejeżdża 10 tys rocznie więc to jest samochód typowo używany przez 30 lat.
@kwanty: Czyli jeśli ktoś robi 5 tys km rocznie, to taka tesla wystarczy mu na 60 lat?
- 0
- 0
w nic wierzyć nie muszę, wystarczą mi dane
@kwanty: Dane szacunkowe to jedno, a dane wynikające z badań to drugie, skoro dopiero od niedawna są te super baterie montowane, to nie można mówić o tym jak o czymś pewnym, a o zwykłym szacowaniu, a to ogromna różnica.
- 0
- 0
- 0
Powyżej masz przypadek samochodu który przejechał 700 tys km i stracił kilkanaście km zasięgu.
@kwanty: Ale to jest wróżenie z fusów, bo masz tylko dane o przebiegu i spadku pojemności w krótkim czasie eksploatacji. rozłóż ten przebieg na 15lat, to nie będzie tak różowo. Myślisz, że producenci są tacy głupi, że zrobią pojazd, który wystarczy na kilkanaście czy kilkadziesiąt lat bezawaryjnej jazdy?
- 51
Dobry pomysł? Widziałeś gdzieś coś takiego?
Chyba prócz przejść podziemnych/nadziemnych, nie da się bezpieczniej?
Wysuwają się, gdy piesi mają zielone, chowają się, gdy pojazdy mają zielone.
#drogi #polskiedrogi #komunikacjamiejska #samochody #ulica