Aktywne Wpisy
mickpl +423
Uwaga, achtung, alarm XD
Dynamiczny Mariusz, którego inwestycyjną przygodę obserwuję zrobił kolejny ruch. Przypominam: zakup w wakacje za 900k, próba sprzedaży za 1,2 mln, chętnych brak, oferta wynajmu za 7k, chętnych brak, próba wynajmu za 4,5k, dalej chętnych brak, w marcu dopisane do oferty OKAZJA.
Teraz wróciło na sprzedaż. Za prawie 1,4 mln, mariusz się nie chrzani.
Nikogo to nie interesuje, więc poinformuję o kolejnych ruchach XD
#nieruchomosci #natropieflipperow #dynamicznemariusze
Dynamiczny Mariusz, którego inwestycyjną przygodę obserwuję zrobił kolejny ruch. Przypominam: zakup w wakacje za 900k, próba sprzedaży za 1,2 mln, chętnych brak, oferta wynajmu za 7k, chętnych brak, próba wynajmu za 4,5k, dalej chętnych brak, w marcu dopisane do oferty OKAZJA.
Teraz wróciło na sprzedaż. Za prawie 1,4 mln, mariusz się nie chrzani.
Nikogo to nie interesuje, więc poinformuję o kolejnych ruchach XD
#nieruchomosci #natropieflipperow #dynamicznemariusze
R_O_T_T_E_N +98
Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji
Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy
Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika
# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego
# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu
- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3
*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat
No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?
#motoryzacja #samochody #warsztat #mechanika #mechanikasamochodowa #kiciochpyta
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
@Adamfabiarz: też mam takie podejście i też dbam mocno stan auta, ale wg mnie (tak jak też inni piszą) mocno przesadzasz w profilaktyce, w praktyce dużo taniej cię wyjdzie dobre assistance które pokryje naprawę, lawetowanie i
Przez te dwa lata i 55k przebiegu wymieniali na gwarancji wtryski ze 3 razy a potem „silnik bez osprzętu” musieli wymienić bo się całkiem zesrał ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@shoko_asahara: przecież to troll
Ludzie przecież to od dwóch lat ciągle ten sam bait, serio jeszcze ktoś tego nie widzi?? To już nudne jest ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No tak, prawdopodobnie auto może przejść w tryb awaryjny. Miałem tak raz w poprzednim aucie - i szybciej jak 60-70 km/h nie chciał jechać. Ale tak czy siak, im mniej trybów awaryjnych tym lepiej. Ja teraz oddaję auto na swoich zasadach
@zielony_goblin: Tyle lat już mija i jakoś te 1.0 nawet w dużo większych Octavii, Mondeo, Dusterze i pewnie jeszcze innych jakoś nie chce się psuć.
Floty i przedstawiciele zarzynali te silniki jeszcze gorzej, a też jakoś też nie widać że coś komuś szybko padło i że te silniki
Fabia Kombi 1.0 MPI 60 KM 2022 xD
Przeciez w takie cos to szkoda inwestowac. Wymianiac olej co 10-15k, tarcze i hamulce jak trzeba i jeździć. Aż się zepsuje.
@zielony_goblin: z wszystkiego co on pisze, te 500k km jest akurat najmniej abstrakcyjne. Jak ten silnik nie ma wad konstrukcyjnych to pewnie tyle zrobi, tak jak większość innych poprawnie eksploatowanych silników.
@shoko_asahara: no bez przesady, nie zmieniamy oleju co 30k bo to przesada. W instrukcjach tak piszą, bo to eko i unia nakazała. Stare dobre 10-15k wystarczy.