Wpis z mikrobloga

Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lub co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a konkretnie to Fabia Kombi 1.0 MPI 60 KM 2022.

Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy


Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika

# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego

# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu

- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3

*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat

No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?

#motoryzacja #samochody #warsztat #mechanika #mechanikasamochodowa #kiciochpyta
Adamfabiarz - Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-mies...

źródło: 20220527_055532

Pobierz
  • 209
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Odpowiem Ci jako gość który robi 60 tys km rocznie osobówką (dużą benzyną):

- świece

Co 100 tys. km

- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza

- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Co 2 lata, klima jak się skończy odczynnik.

- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód

- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył

U mnie w większości autach tarcze wytrzymywały żywot auta (no ale minimum liczmy te 100
  • Odpowiedz
  • 0
@Cesarz12345: Poduszki mogą wytrzymać żywot auta, wymienisz na zamiennik i rozsypie się po roku.
To mogę kupić oryginalne. Niestety ale przy przebiegu ok. 50 tys. km poduszki zaczęły się dezintegrować. Nie jest jeszcze tragicznie teraz przy 60k km, ale nie będę zwlekać, aż będzie tragicznie - cenię sobie komfort podróży

-olej co 10 tys. km.
Wymieniam olej co 7.5 - 8.5 tys. km, w porywach do max 9.

-doładowuj prostownikiem akumulator
  • Odpowiedz
nie chcę oceniać, jak Ci służy to dobrze... Ale serio? 60 KM? Jakim cudem to się w ogóle rozpędza do 100 km/h i to w czasie krótszym niż tydzień?


@kompek: nie rozpędza się, przecież OP w innym wpisie jakiś czas temu pisał że ma problem z wyprzedzaniem tirów i zamula na autostradzie xD
  • Odpowiedz
  • 0
@domek_drewniany: No u mnie 2 lata to wypada 60 000 - 70 000 km. Silnik dawno by się zatarł na jednym oleju chcąc dobrnąć do takiego interwału. Z kolei w Hondzie mamy wymieniam co 12-15 miesięcy olej - ale w tym czasie ona z reguły przejedzie od 1000 do 2000 km, ale zwykle bliżej 1000 km.
  • Odpowiedz
  • 0
@Xuzoun: Nie mam problemu z wyprzedzaniem tirów, ani autobusów na drogach szybkiego ruchu. Normalnie przyśpieszam ze 112 - 115 do 117 - 120 i wskakuję sobie na lewy. Chyba, że istnieje środkowy pas, to bez większego przyśpieszania, wyprzedzam jadąc środkowym 113-116.
  • Odpowiedz
Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem.


@Adamfabiarz: Zapomniałeś o najważniejszym - wystawieniu tego samochodu na sprzedaż i kupieniu czegoś normalnego.

A tak na serio jeśli nie jesteś trollem to niezła beka z tego, że szkoda Ci było 300zł na hamulce tarczowe, pewnie 1,5-2k na jakiś w miarę normalny silnik, a teraz nie masz problemu z wywalaniem kilka razy tyle na niepotrzebne, nadmiarowe naprawy, jakieś dodatki do silnika i
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz Czy ukończyłeś technikum samochodowe albo chociaż obejrzałeś wszystkie odcinki M4K garage? Bo widzę, że wiesz o czym mówisz i logicznie planujesz eksploatację samochodu. Nie dajesz się zaskoczyć bezsensownymi problemami i zagwozdkami w trakcie użytkowania pojazdu. Szanuję twój sposób myślenia, też wolę być przygotowany na każdy etap życia samochodu.
  • Odpowiedz
  • 0
@JC97: To nie jest, że szkoda mi było, tylko ja po prostu tak jak wspomniałem - nie miałem wtedy więcej kasy. Co tu jest niezrozumiałego? A teraz mam więcej kasy; m.in. dzięki zakupie tego auta poszerzyły mi się mega horyzonty zarobkowe.

Miałem pierwotny budżet na auto zamyślony na 60k. Za 60k też bym dostał Fabię kombi, ale kompletnego golasa. A tu trzeba było dopłacić za czarny lakier metallic, za pakiet na
  • Odpowiedz
Miałem pierwotny budżet na auto zamyślony na 60k. Za 60k też bym dostał Fabię kombi, ale kompletnego golasa. A tu trzeba było dopłacić za czarny lakier, za pakiet na bezdroża z podwyższeniem, za przyciemniane szyby, za dodatkowe głośniki z dolby surround, za tempomat, itp., itd. I finalnie wyszło po 67.8 po bardzo znikomym upuście.


@Adamfabiarz: Proszę powiedz, że trollujesz. Ważniejsze przyciemniane szyby czy czarny lakier niż hamulce tarczowe czy w miarę
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz no jak ty chcesz co 180k wymieniać uszczelkę pod głowicą, która wymaga planowania to rozumiem przy 360k km jedziesz nim prosto na złom lub przeszczep silnika? Czy będziesz dalej szlifował i czekał aż tłoki sobie same miejsce wypracują?
  • Odpowiedz
  • 0
@WOiOwnik: Tutaj jeden pan inżynier wytłumaczył, że uszczelki lepiej nie ruszać, póki sprawna, i tak zamierzam zaimplementować. Wykreśliłem sobie w planach uszczelkę pod głowicą z wymian profilaktycznych.

@JC97 Ale jak ważniejsze? Biznesmen True G bez czarnego lakieru czy przyciemnanych szyb, bez dobrego nagłośnienia, czy może bez podłokietnika? No bądźmy poważni.

@ristorante Dzięki. Ogladam tak może 1/5 odcinków M4k, tak, jestem subskrybentem.
  • Odpowiedz
Ale jak ważniejsze? Biznesmen True G bez czarnego lakieru czy przyciemnanych szyb, bez dobrego nagłośnienia, czy może bez podłokietnika? No bądźmy poważni.


@Adamfabiarz: Racja, testowałem Cię. Dobrze, że masz odpowiednie priorytety.
  • Odpowiedz