Wpis z mikrobloga

Bede od dzisiaj prowadzic #dzienryla w ktorym bede opisywac moje codzienne dniowki, raczej te ciekawsze ale tez ciekawostki ze swiata gornictwa.
Jednym z wielu denerwujących mnie problemów w górnictwie jest fakt, że no teoretycznie pracujemy 7,5h nie? No kurde nie xD
zmiana I, 6:00
Na kopalnie podjeżdżam 5:20 żeby bez stresu ogarnąć wszystko, parkuję idę na bramę, 5:30 odbijam blachę, idę na łaźnię i już 5:35, przebieram się na szybko i lecę na podział (miejsce gdzie przychodzi kierownik i rozdziela robote).
Pracuje na oddziele robot przygotowawczych tj. drążenie tuneli, tyle i aż tyle ale roboty jest od #!$%@? wszystko przez to, że wszystko robione jest byle jak, żeby tylko kombajn mógł fedrować i żeby były metry (metry tzn. tak sie mowi na postęp wydrążonego chodnika, np. 4m na zmianę 7,5h, a to już jest bardzo dobry wynik).
Kierownik nie jest równo 6:00, bo od 5:30 siedzi w biurze i gada przez telefon i ustala różne ważne i mniej ważne rzeczy, około 6:05 wbija kierownik i zaczyna dzielić pracę, wygląda to mniej więcej tak:
"Dobra, godomy, przodek XXX XXX XXX XXX XXX (wymienia nazwiskami kto idzie do przodka), kierunek X, nachylenie X, podaje też przekrój przodka (ile węgla/kamienia) + podaje czy np. skały są zwięzłe czy np. "leci do przodka" tj. czy przy urabianiu kombajnem więcej skał się odspaja czy też nie. Jeżeli tak to mówi, o pracach z tym związanych (kiedys osobny wpis o tym).
Później podział osób obsługujących przenośniki taśmowe "Odstawa jadymy, od wlotu XXX, XXX, XXX, XXX itp.).
Potem transport czyli osoby które będą odpowiedzialne za przywiezienie materiałów potrzebnych do budowy "tunelu" tj. obudowa, siatka, rozpory i inne pierdoły, potem transport wewnętrzny. Posiadamy na przodku ciągnik manewrowy - to to samo co kolejka podwieszana lecz posiada sam napęd sterowany z "dłoni" i wciągarki - nie ma kabin do przewozu ludzi. Plusem jest to, że kolejka wioząc nam materiał z poziomu 400 na 600 zabiera nas do kabin i materiał, jest szybsza ale i większa. Ciągnik manewrowy ma mniejsze gabaryty, jest wolniejszy i służy do przewożenia samego materiału. Kolejka "zrzuca" materiał na ziemię i odjeżdża spowrotem po nową dostawę, a ciągnik manewrowy bierze ten materiał i dowozi do przodka, zaraz za kombajn. Górnicy muszą więc przenieść "żelazo" kilka metrów, jest to duży postęp bo niegdyś było to dużo więcej. Dzięki temu "tunele" są stawiane szybciej, metrów jest więcej. Roboty przygotowawcze dużo wyprzedzają aktualny plan kopalni, bo nawet do 3-5 lat, dzięki czemu tunele już stoją i cała reszta załogi może pracować.
#gornictwo #slask #wykop #wegiel #pracbaza #ekspert #studbaza #tunele #slask
przodowyryl - Bede od dzisiaj prowadzic #dzienryla w ktorym bede opisywac moje codzie...

źródło: kolejki

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
@przodowyryl chcesz opisywać całe dniówki a opisałeś max godzinę dniówki. Też chodzi mi takie coś po głowie, ale jakbym to robił szczerze to zadupczyłbym kolegów. Jak będę na emeryturze za kilka lat to poopowiadam jak to wygląda, a mam co. Nie szukaj atencji wśród wykopowiczów dla górnika, jedynie Cię oplują.
  • Odpowiedz
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@przodowyryl: ja ostatnio jechałem na KWK Sobieski szyb Piłsudzki na przodek. Zjazd, potem pulmanem z pół godziny się tłukłem jak nie więcej, potem z buta z 10 min, taśmy 15 min z buta 30 min i jestem na przodku i dopiero zaczynam robotę, tam jest jak wycieczka krajoznawcza. Jak się opłaca tam fedrować, jak sam dojazd i wyjazd to z 2,5h.
  • Odpowiedz
@przodowyryl: Najpierw piszesz że o 5:35 lecisz do kierownika po przydział roboty. A potem piszesz, że kierownik przychodzi 6:05. Czyli po prostu bądź w robocie na 6:00 to spokojnie zdążysz, a nie żal sie pół postu, że w robocie pół dnia siedzisz.
  • Odpowiedz