Wpis z mikrobloga

Czy znajdę jakiegoś elektryka tu?
Problem natury prądowej w samochodzie. Od jakiegoś czasu smaży mi się regularnie jeden bezpiecznik. Odpowiada za: Pompę wody (elektryczna), termostat, dwa czujniki wałków rozrządu i dwa czujniki fazy rozrządu.

Na początku wymieniłem alternator bo myślałem że nie ładuje aku, jakiś skok napięcia i cześć. Niedawno wymieniłem aku bo już był zjechany przez słabe ładowanie. Problem niestety nadal występuje.

Sprawdziłem dzisiaj podłączenia do tych sześciu komponentów za które odpowiada bezpiecznik i teoretycznie wyglądają ok (kable całe, wtyczki #!$%@? olejem ale to chyba nie jest przyczyną).

Mam diagramy ale jestem debilem i nie rozumiem ich zupełnie, znajdzie się dobra dusza która pomoże?

#elektrykasamochodowa #elektryka #mechanikasamochodowa #samochody #bmw #e60 #motoryzacja
  • 18
via Android
  • 0
@wiesiu2 właśnie zastanawia mnie tylko jedno - po wymianie bezpiecznika mogę pojeździć spokojnie kilka dni i dopiero problem wystąpi. Po drodze zdąży się samochód zagrzać, przejechać trochę km (z 10/15) i bezpiecznik cały. Nagle po odpaleniu zimnego wali mu w dekiel
via Android
  • 0
@rybeczka jeżeli byłoby zwarcie gdzieś to uda się to jakoś sprawdzić miernikiem? Czy raczej zwarcie występuje w losowym momencie i do tego momentu pomiar może być ok?
@Maaciex: musiałbyś zmierzyć pobór prądu(natężenie) tych komponentów. Wpinać się szeregowo w kabel zasilający.
Obstawiam problem z pompą wody, tam prąd jest największy. Tak właściwie, to dziwne że bezpiecznik od pompy i czujników wałków rozrządu jest ten sam ??
Jak problem nie występuje zawsze, musiałbyś włączyć funkcje max w mierniku, jeżeli posiadasz, i jeździć obserwować.
Tylko zobacz ile amper ma bezpiecznik, żebyś nie spalił miernika przy pomiarze. Te tańsze mają zazwyczaj około