Wpis z mikrobloga

@sayda na yt byl bardzo obszerny materiał z badań labolatoryjnych oleju z różnym przebiegiem, generalnie olej trzyma się specyfikacji około 10k potem równia pochyła. Druga sprawa im nowsze auto tym cieńsze pierścienie tłokowe z powodu norm spalin. Pierścień olejowy którego zadaniem jest pokrywać ścianki filmem olejowym zakleja się przy interwałach po 30k i mamy paroletnie auto co żre oliwe jak szalone. Wyznaje zasadę 10-15k w zależności od rodzaju użytkowania.
  • Odpowiedz
@sayda: zasada jest prosta 10kkm i wymieniasz olej i filt lub co roku jak nie osiągasz tego przebiegu. Wiadomo interwał producent podaje co 30kkm. Silnik przy wymianach co 30 zrobi ci bez problemu te 150kkm ale potem to już loteria. Jak bedziesz sie trzymał 10kkm to nakręci o wiele wiecej. Max co można zrobic na oleju to 15kkm to dobra rada i nie przeginaj. Long life to samo zło.
  • Odpowiedz
@sayda: To zależy jaki samochód i jaki silnik. Ogólnie jeśli auto robi długie trasy z jednostajną prędkością i nie ma pałowania to taki resurs ma rację bytu. Gorzej jeśli to Diesel z DPFem którego się zgasi kilkukrotnie w momencie wypalania filtra bo zwyczajnie nadmiar paliwa potrzebnego do wypalania wymiesza się z olejem a konsekwencje rozrzedzenia oleju i utraty smarowania są znane.

Ja do dzisiaj z uporem maniaka powtarzam przykład 1.9 DCI
  • Odpowiedz
Miałem auto z przebiegiem 150k które miało olej wymieniany co 30k (Szwajcaria). Silnik nie padnie jak nie wymienisz oleju przez 30k


@NewEpisode: w Dieslu takie opiłki mogą zabić turbinę ;) No i nie wierzę, że silnik z olejem wymienianym co 30k wytrzyma tyle samo co jakby wymieniany był co 10-15k.
Ostatnio mechanik mi mówił, że do mojego auta na luzie co 15k można wymieniać a zna takie silniki, gdzie 10k to
  • Odpowiedz
katowałem auto 90kkm


@NewEpisode: co się niby ma stać przy 90kkm xD Przecież to żadna próba. Nawet silniku uważane za najbardziej awaryjne wytrzymują spokojnie te 150-200k a uważane za pancerne od 500 do 1,5mln bez remontu.
  • Odpowiedz