Wpis z mikrobloga

Dam taki protip na autostrade:

Jak jedziecie na prawym pasie 120 km/h i zblizacie sie do TIRa, a na lewym w oddali widzicie zblizajacy sie samochod to macie 2 rzeczy do wyboru:

1) Docisnac gaz i wyprzedzic sprawniej TIRa, nastepnie zjechac na prawy i odpuscic gaz do swojej stalej predkosci
2) Odpuscic gaz (moze nawet troche przyhamowac) i poczekac az ten z lewej przejedzie

czego NIE robic:
Wyjechac z wasza predkoscia na lewy pas i przyblokowac goscia jadacego 140+

PS: to ze przyspieszycie na chwile te 20-30 km/h nic Wam nie zaszkodzi, a nawet przeciwnie - szybciej wykonany manewr moze wszystkim pomoc


#protip #samochody #logikarozowychpaskow
  • 376
@Mac02: Fakt, zwłaszcza w dobie popularyzacji automatów niebywałym wyczynem jest płynne ruszanie… Eh już mnie to nie bawi, tak 10 sekund do setki to mistrzostwo świata, Duster królem szos jak szczupak królem rzek. Masz recht, wszystko poniżej 9,6 sekundy do setki to zbytek i kosmiczna technologia, której żodyn nie umie wykorzystać, żodyn xD A w ogóle 150 koni to potęga i nikt więcej nie potrzebuje! W ogóle to mocniejszych samochodów się
@zpue: mogę ci znaleźć taki który zabrania ci #!$%@?ć się przed inny samochód na jego pas bo o to chodzi w pierwszej kolejności. Nie musisz przyspieszać, powinno cię tam w ogóle być
a z mojego doświadczenia częściej do groznych sytuacji dochodzi przez spychaczy siedzących na zderzaku na lewym pasie a nie przez ludzi wyprzedzających z dozwoloną maksymalną prędkością
@dulek: Mi się u Niemców najbardziej podoba jak na nolimicie, czasem Ci co zapierdzielaja lewym mrugają profilaktycznie nawet jak nikogo nie ma przed nimi żeby widzieć ich w lusterku i czasem im nie zajechać drogi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PROTIP pamiętajmy, że nie jesteśmy sami na drodze i tyle. Jeden umie jeździć lepiej, drugi gorzej, trzeci myśli o niebieskich migdałach, a czwarty śpi. Każdy człowiek jest inny, jeden głupi, drugi mądry dlatego bierzcie ze sobą do samochodu wyrozumiałość i zasada ograniczonego zaufania i w drogę :)
@HeadH spod świateł rusza ten co umie ruszyć, nawet jak ma 60 koni. Jeżeli ktoś uważa Inaczej to oznacza ze nie potrafi wykorzystać pełnej mocy silnika. chyba każdy samochód klasy B, nawet z silnikiem 1.4 benzynowym na 2 biegu pojedzie 90. Wystarczy sie nie bać używać obrotomierza w pełnej skali obrotów i nagle się okazuje ze w mieście nie potrzeba 300 koni aby ruszać pierwszym spod świateł.
@Mac02: I tak o to z obalania tezy, że Duster ma gówniane przyspieszenie przeszedłeś płynnie do „nie ważne jaka różdżka, tylko jak macha czarodziej” xD
@KarmelowyJeremiasz: Wszystko kwestia tego ile Ty jedziesz i on jedzie. Jazda ma być przede wszystkim płynna. Jeśli widzę że kolo leci 120-140 to mogę zwolnić lekko, mrugnać światłami i niech on też leci szkoda żeby wyhamowywał auto, jeśli jedzie jakaś ciamajda 95-100 to praktycznie nie musi hamować niech poczeka zamiast powodować hamowanie na lewym pasie. Jeśli na drugim jadą 120-140 na trzecim 140-170 to da się to pospinać ktoś przyhamuje ktoś
Musi zwolnić do 120 i potem przyspieszyć do 140. Zużyje więcej paliwa niż w przypadku jednostajnej jazdy 140. Przyczyniasz się do ocieplenia klimatycznego bo nie chce Ci się przyspieszyć.


@swiniarz: coś ci logiki w tym brakuje. Przykład: auto A jedzie lewym pasem 140 km/h, B jedzie prawym 120 km/h i zaczyna wyprzedzać.

Twierdzisz, że A ze 140 musi zwolnić do 120, a potem znowu się rozpędzić do 140, więc ma większe
@SpalaczBenzyny: OMG już się bałem, że nie uświadczę za grosz RiGCzu w tym wątku... ratujesz chłopie wiarę w innych kierowców. Lewy pas jest do wyprzedzania i pierwszeństwo na lewym ma ten kto pierwszy rozpocznie manewr wyprzedzania, jeżeli wolniejsze auto dojedzie do tira pierwsze to ono ma pierwszeństwo i szybszy kierowca musi poczekać natomiast jeżeli szybszy kierowca dojedzie do wolniejszego pierwszy i rozpocznie manewr wyprzedzania wolniejszego to ten drugi musi poczekać za