Wpis z mikrobloga

Dam taki protip na autostrade:

Jak jedziecie na prawym pasie 120 km/h i zblizacie sie do TIRa, a na lewym w oddali widzicie zblizajacy sie samochod to macie 2 rzeczy do wyboru:

1) Docisnac gaz i wyprzedzic sprawniej TIRa, nastepnie zjechac na prawy i odpuscic gaz do swojej stalej predkosci
2) Odpuscic gaz (moze nawet troche przyhamowac) i poczekac az ten z lewej przejedzie

czego NIE robic:
Wyjechac z wasza predkoscia na lewy pas i przyblokowac goscia jadacego 140+

PS: to ze przyspieszycie na chwile te 20-30 km/h nic Wam nie zaszkodzi, a nawet przeciwnie - szybciej wykonany manewr moze wszystkim pomoc


#protip #samochody #logikarozowychpaskow
  • 376
PS: to ze przyspieszycie na chwile te 20-30 km/h nic Wam nie zaszkodzi, a nawet przeciwnie - szybciej wykonany manewr moze wszystkim pomoc


@KarmelowyJeremiasz:
W czym dokladnie?

Jak ktos ma fure i umiejetnosci ktore pozwalaja na bezpieczny przejazd z predkoscia przelotowa w okolicach 120km/h to sie jedzie 120km/h.

I taki protip.

Jak zwolnisz na chwile o te 20-30 km/h to nic to Ci nie zaszkodzi. A wrecz przeciwnie. Bezpiecznie wykonany manewr
@KarmelowyJeremiasz: to jesteś jednym z tych co pojawiają się nagle w lusterku? Nie wjeżdżam przed nikogo jak chcę wyprzedzić, ale jak ktoś pruje 200km/h lewym pasem to od horyzontu do mojego zderzaka dojeżdża szybciej niż ja zdążę wyprzedzić kolumnę tirów. Jeszcze tacy mają czelność poganiać.

Aaa i limit prędkości nie oznacza przymusu jazdy z taką prędkością.
@KarmelowyJeremiasz: Przede wszystkim ten na lewym pasie nie powinien na nim być, jeżeli nie wyprzedza sznurka aut. W Polsce i kontynentalnej Europie obowiązuje ruch prawostronny i jak tylko to możliwe powinno się jeździć prawym pasem, lewy służy tylko do wyprzedzania. I nie, nie wyprzedzasz jak jesteś 300 metrów od następnego auta.

Jakoś to wszędzie działa, po autostradach jeździ się na luziku, tylko akurat jak wjedziesz do Polski to co chwila trzeba
@KarmelowyJeremiasz: Jade swoim gruzem 130, na rozpedzenie do 150 nie zawsze mam 5 minut. Zwolnienie do 90 bedzie mnie kosztowa znow chwile rozpedzania sie. Jak ktos swoim 3.0 200KM bedzie musial troche zwolnic to niestety bedzie musial troche zwolnic.
Jak jade czym szybszym to unikam przyciskania innych uzytkownikow do naczepy i nie ma problemu, żeby wjechali przede mnie i tez nie zaczynam manewru wyprzedzania jak ktos dojezdza do tira bo wiem,