@kopi_luwak spotkałem raz starszego Pana, który w instrukcji do swojego Poloneza Caro miał napisane, że zalecają 98 i zawsze taką tankował. #!$%@?, że silnik by tak samo pracował na 91 oktanów. Najwyraźniej FSO chciało pokazać jakie to zajebiste nie są ich pojazdy. Jak masz normalne auto, z normalnym silnikiem, które nie ma jakiegoś #!$%@? współczynnika kompresji to 95 jest good enough. Ja w nowej Astrze mam w instrukcji, że i na 93
@kopi_luwak: oktany to nie jest jednostka energetyczności, czy co tam sobie wyobrażasz. To odporność na sprężanie - im wyższa liczba oktanowa tym bardziej można sprężyć mieszankę zanim pojawia się w niej mikro samozapłony i spalanie stukowe. Jak Twój silnik wymaga 95 oktanów to znaczy, że nie spręża mieszanki tak bardzo, żeby potrzebował 98 oktanów. Bardziej obrazowo: Pranie możesz rozwiesić na taniej lince o udźwigu 20kg, możesz na
Obecnie większość samochodów nawet jak ma zalecane 98 to można lać 95 i nic się nie dzieje bo komputer steruje wyprzedzeniem zapłonu. Ja mam zalecana 98 ale czasem na autostradzie albo za granica zdarza mi się zalać 95 i w sumie nic się nie dzieje. Jedyna sytuacja jak masz samochód strojony po wirusie pod 98 to wtedy lanie 95 zapewne doprowadzi do spalania stukowego co spowoduje uszkodzenie tłoków i gniazd zaworowych.
Jak macie lekarzowi przynieść próbkę kału do badania laboratoryjnego to w czym się taką próbkę przynosi i ile tego gówna trzeba przynieść? I niby jak ja mam to wszystko ogarnąc, na rękę mam sobie nasrać i wsadzić to do pudełka?
PS. Tankowałem w moim życiu tylko 98 jak była promocja na Shellu że w cenie 95 xD
#oswiadczenie #motoryzacja #heheszki
@kopi_luwak: oktany to nie jest jednostka energetyczności, czy co tam sobie wyobrażasz.
To odporność na sprężanie - im wyższa liczba oktanowa tym bardziej można sprężyć mieszankę zanim pojawia się w niej mikro samozapłony i spalanie stukowe.
Jak Twój silnik wymaga 95 oktanów to znaczy, że nie spręża mieszanki tak bardzo, żeby potrzebował 98 oktanów.
Bardziej obrazowo:
Pranie możesz rozwiesić na taniej lince o udźwigu 20kg, możesz na
Skad masz taka rewelacje?
Jak byś chciał latać na 98 to trzeba do pracy na tej benzynie przestroić sterownik silnika (w czasie "chip tuningu").
Także najpierw ogarnij furę pod 98 a potem lej. Krzywda się ofc nie dzieje - zmniejsza się spalanie stukowe ale np. moc może spaść a nie wzrosnąć :)
Lepsze 95 premium (BP Ultimate / Shell V-Power 95) niż 98