Aktywne Wpisy
Echh spanie w jednym łóżku ale pod osobnymi kołdrami to coś zajebistego.
Możemy dzieciuta wziąć bez kombinowania do łóżka, nie ma walki o kołdrę, stary nie narzeka że śpię w skarpetkach, albo że mam za długie paznokcie. Jedyny minus to to że nie można się fajnie przytulić w nocy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Możemy dzieciuta wziąć bez kombinowania do łóżka, nie ma walki o kołdrę, stary nie narzeka że śpię w skarpetkach, albo że mam za długie paznokcie. Jedyny minus to to że nie można się fajnie przytulić w nocy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Patanou 0
czy taki komputer wystarczy na początek kupowany głównie w celu korzystania z różynch narzędzi AI, bardziej podstawowch?
Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4 GHz ( 3,9 GHz Turbo Boost )
Pamięć RAM: 16 GB DDR3
Dysk: 1000 GB SSD
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti
Zasilacz: Silent 500W ATX
czy 1800zł to dobra cena za nowy?
budżet max 1800zł
#komputery #pytanie #informatyka #programista15k
Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4 GHz ( 3,9 GHz Turbo Boost )
Pamięć RAM: 16 GB DDR3
Dysk: 1000 GB SSD
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti
Zasilacz: Silent 500W ATX
czy 1800zł to dobra cena za nowy?
budżet max 1800zł
#komputery #pytanie #informatyka #programista15k
Technologia:
- Główną technologią jest Ionic 2, czyli framework do tworzenia hybrydowych aplikacji mobilnych. Co to jest aplikacja hybrydowa? Nie wiem, tak się przyjęło mówić na aplikacje pisane w technologiach webowych, czyli HTML/CSS/JS.
- Pod spodem Ionica jest Angular 2, który dzięki temu, że dostarcza miliony rzeczy nie wymaga doinstalowywania kolejnych paczek, szukania do nich dokumentacji - wszystko jest elegancko spakowane i udokumentowane. Oczywiście ma wyższy próg wejścia niż bardziej niszowe frameworki jak np. Vue (które cenię za swoją prostotę i również używam), ale po poznaniu podstawowych konceptów idzie z górki.
- Do obsługi natywnego API urządzenia wykorzystywana jest cordova. Czym jest natywne API? Wszystkie te cechy, które są charakterystyczne dla urządzenia i wymagają dostępu do „bebechów”. Mówię tutaj o IAP (zakupy wewnątrz aplikacji), reklamy (Admob, UnityAds), muzyka w tle, czy chociażby wibracja telefonu.
- Języki wykorzystane przy tworzeniu aplikacji to (wg. Githuba):
- TypeScript 45.6% - core aplikacji, logika, miliony pytań bez odpowiedzi. Język okazał się dla mnie dużo bardziej przyjazny od gołego JavaScriptu z racji tego, że całe życie into OOP.
- Python 26.2% - co robi Python w aplikacji hybrydowej? A no służy do tego, żeby parsować oficjalne strony danej gry i budować JSON’y z pytaniami, ściągać obrazki, czy też zautomatyzować proces budowania apki. Nie sądziłem, że wyjdzie tego aż 1/4 całej aplikacji.
- HTML 19.3% - struktura szablonów informująca co ma być prezentowane użytkownikowi
- CSS 5.9% - pliki z dodatkowymi stylami w formacie *.scss
- JavaScript 3.0% - kilka plików jest w gołym JS (nieistotne)
Marketing:
W początkowej fazie reklama nie istniała. Po prostu wypuściłem aplikację i czekałem na cud (dobry produkt się sam obroni). Po 2-3 tygodniach zebrałem jakieś 30 pobrań i ani jednej oceny. Postanowiłem coś z tym zrobić i podesłałem aplikację do znajomych/rodziny z prośbą o sprawdzenie i ocenienie, aby wskoczyła wyżej w rankingu wyszukiwarki. W pracy również pokazałem grę kilku znajomym. Wpadło kilka pozytywnych ocen, komentarzy. W tym momencie (kwestia dni) ilość pobrań zauważalnie poszła w górę (już nie 2 pobrania dziennie, a np 6-10), więc ruszyłem dalej i reklamowałem się na forach tematycznych, a nawet tutaj na Wykopie. Dostałem sporo feedbacku odnośnie tego co jest skopane, co można by dodać, a co poprawić, zwłaszcza, że od kilku lat nie miałem już styczności z żadną grą tego typu, więc nie wiedziałem czego właściwie oczekują gracze. Z tego miejsca dzięki wielkie dla @vind który bardzo mi pomógł swoimi przemyśleniami i radami! Tutaj marketing się urywa, nie podejmowałem żadnych dodatkowych kroków, zwłaszcza, że ilość dziennych pobrań rosła z każdym dniem, a ja nie miałem budżetu aby promować to za prawdziwe pieniądze. Aktualnie ilość dziennych instalacji oscyluje w graniach 650-800.
Zarobki:
Pieniądze to nie temat tabu. Trudno określić, czy aplikacja zarobiła dużo, czy też mało. Jeśli przeliczyć godziny przepracowane nad projektem, do tego ile z tego mam, to zdecydowanie utopiłem. Jednak nauka nowych technologii się opłaciła i wiedza którą zdobyłem pracując nad projektem, zwraca się każdego dnia pracy komercyjnej (myślę, że już dawno się zwróciła w takim rozumieniu i teraz tylko zarabia na siebie). Większość pieniędzy pochodzi ze standardowego banera reklamowego dostarczanego przez AdMob ~10 000zł.
Screen z zarobków: http://imgur.com/a/cBk2h
Dodatkowo wykorzystuję tzw „reward video” do pozyskiwania wirtualnej waluty, których dostawcą jest Unity. Całkowity zarobek od Unity to ~1000zł.
Oczywiście to nie wszystko, bo w aplikacji gracz ma możliwość usunięcia reklam za ~3,50zł, więc do tego dochodzi zysk:
- Android: ~350zł
- iOS: ~30zł
Łączne zarobki to około 12 000zł
Jak widać mam średnio monetyzujących się użytkowników, ale to nic, nie narzekam. Pamiętajcie o tym, że wszystkie zarobki podlegają opodatkowaniu, więc nie jest tak różowo :)
Pobrania:
- Android: Łączna ilość pobrań ~220k. Aktywnych: ~30k
- iOS: Łączna ilość pobrań: Łączna ilość pobrań: ~4k . Aktywnych: ~900
Inne benefity:
Po wprowadzeniu do aplikacji wirtualnej waluty, dałem możliwość graczom otrzymania jej w dość dużej sumie, w zamian za polubienie mojego fanpage i konta na twitterze. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, bo "za darmo" zbieram fanów, których mogę bezpłatnie informować o nowych aplikacjach, a to daje na prawdę dużo (sprawdziłem już przy okazji innej aplikacji wydanej przed świętami). Będzie to dobra wyskocznia, gdy wydam większą grę nad którą obecnie pracuję.
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.puppybox.quizlol
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/quiz-for-league-of-legends-ultimate/id1107274781?mt=8
FB: https://www.facebook.com/puppy.box.studio/?fref=ts (~900 fanów)
Twitter: https://twitter.com/puppybox_mobile (~120 fanów)
Na pewno ominąłem wiele rzeczy, więc jeśli macie jakiekolwiek pytania - śmiało.
#gamedev #androiddev #ionic #angular #puppydev
W appstore jest to samo, jest to zakazane pod rygorem wyrzucenia ze sklepu. Możesz za to zapytać się użytkownika czy gra się podoba i też dać link do sklepu.