Wpis z mikrobloga

Mirunki postawiłem sobie zajebiście ambitne zadanie.
W wieku 30+ postanowiłem zacząć naukę programowania (nie nie będę pytał od czego zacząć).
Poszukałem trochę w necie, trochę poczytałem, popatrzyłem na statystyki i zdecydowałem od czego zacząć.
Jako że wszędzie mówi się, że najprostszy do ogarnięcia jest python, to od niego chciałbym zacząć (jestem KOMPLETNIE zielony i dlatego uważam, że najmądrzej nauczyć się podstaw i pewnego sposobu myślenia od czegoś, co najłatwiej opanować).
W kolejnych miesiącach i latach swojej nauki chciałbym ogarnąć C, C++ i przede wszystkim Javę i JS - mówiłem, że ambitnie :)

W związku z powyższym mam do Was prośbę o polecenie na początek dobrej literatury (którą chciałbym wykorzystać jako uzupełnienie wiedzy teoretycznej) i przede wszystkim kursu/kursów online z pythona. Wiem, że google nie boli, ale nie wiem, na co zwracać uwagę przy takim wyborze, a doświadczeni w temacie powinni być w stanie mi wyoślić co nieco :)

#pytanie #kiciochpyta #programowanie #python #naukaprogramowania i może #webdev (?)
  • 95
Wiem, że google nie boli, ale nie wiem, na co zwracać uwagę przy takim wyborze, a doświadczeni w temacie powinni być w stanie mi wyoślić co nieco :)


@chozi: przede wszystkim nie wpadac w pulapke "najlepszej literatury", "najlepszych kursow" itp. No i bron boze nie sluchaj sie mirkow.
Zrobienie innego kursu niz mirko poleca nigdy nie bedzie zlym wyborem a rzuci czesto nowe swiatlo.
@chozi: Po co juz planujesz C, C++, Jave I JSa skoro jeszcze Pythona nie liznales?

Nie wiem jaki masz background, ale na poczatek to coś z tego:
How to Think Like a Computer Scientist, Think Python, Learning Python

No i to ma szanse sie udac, ostatnio spotkalem kobiete co w wieku 35 lat sie przebranzowala na python deva ( ͡° ͜ʖ ͡°)