Wpis z mikrobloga

Elo Mirki!

Jakiś czas temu (w sierpniu 2013) brałem udział w ludum dare (jest to konkurs dla developerów gier) i po nieprzespanym weekendzie pokazałem pozostałym uczestnikom konkursu wymyślony przeze mnie prototyp gry. Gra została całkiem ciepło przyjęta, dlatego też postanowiłem zrobić jej pełną wersję na urządzenia mobilne w unity3d.

Celem gry było takie rozstawienie płomyków na planszy, żeby odpalić wszystkie fajerwerki w dokładnie 10 sekundzie. W grze były 3 typy połączeń miedzy slotami które różniły się czasem spalania (1, 2 i 4 sekundy) z kolei niektóre fajerwerki mogły mieć opóźniony detonator. Wyszła z tego mega prosta lecz całkiem przyjemna gierka :).

Przed chwilką zrobiłem makietę wersji mobile, może ona rozjaśni na czym polegać będzie gra - wiem, wiem, brzydkie, zdaję sobie sprawę że ze mnie dupa a nie grafik :).

Mam już kilka pomysłów na dodatkowe elementy w grze:
- teleporty - będą transportowały płomień między dwoma niepołączonymi slotami
- połączenia niesymetryczne - te połączenia będą miały różny czas spalania w zależności od tego od którego slotu zostaną podpalone
- połączenia modyfikujące - będą sprawiały że płomień będzie szybciej/wolniej spalał następne połączenia
- podpowiedzi - za obejrzenie reklamy na planszy zostaną wstawione prawie wszystkie płomienie w odpowiednich miejscach (tak chcę zrobić monetyzację tej gry ( ͜͡ʖ ͡€))

Dobra, ale po co tutaj o tym pisze? Ano dlatego że nie jestem w stanie zrobić takiego projektu sam - szukam dobrych pomysłów, projektanta poziomów i kogoś kto byłby w stanie zrobić grafiki do tej gry :) (kontakt przez pw).

PS: Mam zamiar jutro wieczorem wrzucić nowy, odświeżony prototyp.
PPS: Osoby zainteresowane zapraszam do śledzenia tagu gry #countdown pod którym postaram się wrzucać informacje o postępie prac nad grą.
PPPS: Dla osób które zapodadzą jakiś fajny pomysł który wykorzystamy w grze znajdzie się miejsce w creditsach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gamedev #gry #unity3d #programowanie
rav3r - Elo Mirki!

Jakiś czas temu (w sierpniu 2013) brałem udział w ludum dare (j...

źródło: comment_jO2c4sjafg1CJCKibZrkbT9pYJjbhjVY.jpg

Pobierz
  • 8
@rav3r: gratki. Wymyslanie zasad grywalnych gier to jedna z tych cech ktora posiada niewiele osob. Kazdy moze byc programista lepszym czy gorszym ale nie kazdy rozumie proces myslenia i zainteresowania.
@rav3r: polecam ci przejrzec pewne gry jesli interesuje cie ich tworzenie.

Factorio: ponad 100k sprzedanych za 10$ minimum.
creeper wordl3: sprzedanych na prawde duzo.
particle fleet: gra tworcy creeper world ktora jeszcze nie wyszla

Wszystkie produkcje sa bardzo grywalne. Sa to gry logiczno-strategiczne.

Moim zdaniem calkiem latwe w implementacji i jednoczesnie ludzie je kochaja. Jakbys zrobil cos w ten desen to bys mial przed soba swietna przyszlosc. Serio logiczne lamiglowki zastap
@karer: Dzięki za podanie tytułów, jednak uważam że ciężko po godzinach ogarnąć tak skomplikowane projekty dlatego postanowiłem robić dla zabawy mniejsze gry.
@rav3r: cala zabawa polega na tym ze te tytuly maja bardzo proste zasady. Chcialem tylko zwrocic uwage na to, ze jesli odpowiednio dobierzesz zasady do gry to ludzie zaczna uwalniac swoja kreatywnosc. Dla przykladu w CW3 powstal jezyk programowania w ktorym GRACZE(!) zaczeli pisac skrypty. W factorio powstaly opcje sterowania binarnego i ludzie zaczeli robic skrypty nie majac nawet pojecia o programowaniu.

Polecam gry jako przyklady IDEALNYCH tytulow dla indie. Dodatkowo