W czym najprościej dzisiaj zrobić prostą strzelankę w 3d na PC? #gamedev
Mam pytanko z #cpp #mvc #gamedev #sfml
Jak pogodzić fakt, że w Widoku mam pętlę renderującą okno, ale cała logika ma być w Kontrolerze? Zupełnie jest to dla mnie pogmatwane, bo Kontroler wywołujący funkcje Widoku nigdy nie będzie w stanie z tej pętli widoku wyjść i robić jakąkolwiek logikę... Inna sprawa, że nie wiem też, jak Widok ma przekazywać coś do Kontrolera, on go nie widzi i nie może się do niego
Jak pogodzić fakt, że w Widoku mam pętlę renderującą okno, ale cała logika ma być w Kontrolerze? Zupełnie jest to dla mnie pogmatwane, bo Kontroler wywołujący funkcje Widoku nigdy nie będzie w stanie z tej pętli widoku wyjść i robić jakąkolwiek logikę... Inna sprawa, że nie wiem też, jak Widok ma przekazywać coś do Kontrolera, on go nie widzi i nie może się do niego
- 2
- 0
#laptopy #gaming #gamedev #xkom
Wypatrzylem laptopa dobrze skrojonego pod to czego szuka, ale oczywiscie przed swietami go wycofali bo za tani, za dobre podzespoly, polaczkow trzeba #!$%@? w dupe na kazdym kroku - https://www.x-kom.pl/p/1098261-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-15-i7-12700h-32gb-512-rtx3070ti-165hz.html
Czy ktos wie gdzie znajde ten model lub lepszy w podobnej lub rozsadnie wyzszej cenie?
Wypatrzylem laptopa dobrze skrojonego pod to czego szuka, ale oczywiscie przed swietami go wycofali bo za tani, za dobre podzespoly, polaczkow trzeba #!$%@? w dupe na kazdym kroku - https://www.x-kom.pl/p/1098261-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-15-i7-12700h-32gb-512-rtx3070ti-165hz.html
Czy ktos wie gdzie znajde ten model lub lepszy w podobnej lub rozsadnie wyzszej cenie?
- 0
Jak to jest z prawem autorskim w przypadku braku korzyści finansowych gdy używamy materiałów z projektów objętych prawem autorskim?
1. Czy można z starej gry zrippować modele i wyrenderować je?
2. Czy można zrobić fan remaster tylko samych grafik ze starej gry (bez używania starych modeli ale ze wspomnieniem tytułu gry)?
Czy coś takiego plasuje się pod Fair Use/prawo cytatu? Nie zamierzam zarabiać na czymś, nie chcę używać logo innej firmy itd.
1. Czy można z starej gry zrippować modele i wyrenderować je?
2. Czy można zrobić fan remaster tylko samych grafik ze starej gry (bez używania starych modeli ale ze wspomnieniem tytułu gry)?
Czy coś takiego plasuje się pod Fair Use/prawo cytatu? Nie zamierzam zarabiać na czymś, nie chcę używać logo innej firmy itd.
Który silnik wybrać Unity czy Unreal? Dodam, że z dwóch języków C# i C++ znam ten drugi. Czy Unreal sprawdzi się do gier 2D? Grafika nie musi być najważniejsza, ale liczy się dla mnie elastyczność np. możliwość dodawania własnych shaderów albo klas obiektów.
#gamedev #unrealengine #unity3d
#gamedev #unrealengine #unity3d
Który silnik wybrać?
- Unity 67.6% (23)
- Unreal 32.4% (11)
- 0
@materazzi: Unreal nie celuje w tworzenie narzędzi do gier 2D więc łatwiej będzie z Unity które ma ich sporo i ogromne wsparcie community.
@Tenebrisss: Jesteś pewien że komputery NASA pociągną mario? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Tenebrisss: Jesteś pewien że komputery NASA pociągną mario? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ponawiam, dalej nie ogarniam....
Logowanie do sieci UPC WiFi free wymagania wpisania loginu+hasła.
W TV Sharp z Android 11 nie ma możliwości wpisania loginu na etapie wybierania sieci wifi, co za tym idzie, nie mogę połączyć się z siecią.
Jak inaczej się połączyć?
#upc
#androidtv
#internet
#telewizory
Logowanie do sieci UPC WiFi free wymagania wpisania loginu+hasła.
W TV Sharp z Android 11 nie ma możliwości wpisania loginu na etapie wybierania sieci wifi, co za tym idzie, nie mogę połączyć się z siecią.
Jak inaczej się połączyć?
#upc
#androidtv
#internet
#telewizory
- 1
@pollocollo: Miałem taką sytuację, to może u ciebie tez być wifi z szyfrowanie WPA2-Enterprise które ma właśnie login i hasło zamiast samego hasła. Ogromna ilość urządzeń tego nie wspiera - próbowałem z repeaterami wifi z uwagi na niski koszt (~50zł). Tego telewizora najprawdopodobniej nie podepniesz wcale bo nei wspiera tej technologi.
To co ja zrobiłem: to miałem akurat nieużywany router który miał opcję się podpiąć do takiego wifi, który podłączyłem do
To co ja zrobiłem: to miałem akurat nieużywany router który miał opcję się podpiąć do takiego wifi, który podłączyłem do
- 0
- 1
@jacku: Dobre zasady mówią żeby w Awake inicjalizować siebie, a dopiero w Start odwoływać się do innych obiektów.
Jeśli będziesz korzystał w Awake z innych obiektów to niekoniecznie one same się zainicjalizują i będziesz natrafił na race conditions, gdy raz wykona się Awake w jednym skrypcie pierwszy a za innym razem Awake w drugim skrypcie.
Jeśli będziesz korzystał w Awake z innych obiektów to niekoniecznie one same się zainicjalizują i będziesz natrafił na race conditions, gdy raz wykona się Awake w jednym skrypcie pierwszy a za innym razem Awake w drugim skrypcie.
- 1
Siemka.
Składam kompa do pracy z Unreal Engine 5, bo robię swoją grę FPS.
Planuję wydać na to około 11k.
Jakieś opinie/porady?
#unrealengine #pcmasterrace #kartygraficzne #gamedev #programowanie
Składam kompa do pracy z Unreal Engine 5, bo robię swoją grę FPS.
Planuję wydać na to około 11k.
Jakieś opinie/porady?
#unrealengine #pcmasterrace #kartygraficzne #gamedev #programowanie
- 1
@zukier: Jeśli chcesz 32GB ram to kupuj w jednym slocie, żeby móc niebawem dokupić drugie 32GB, a jak ci sie zacznie krztusić UE na 64GB, to ciągle będziesz mógł wsadzić tam kolejne 64GB. Ram jest spoko pod tym względem że można go zaplanować i rozbudowywać z czasem.
Wyczucie braku ramu też nie jest oczywiste, bo komputer i UE ciągle działają. Ale jak zauważysz że mapy ładują się ileś tam czasu że
Wyczucie braku ramu też nie jest oczywiste, bo komputer i UE ciągle działają. Ale jak zauważysz że mapy ładują się ileś tam czasu że
- 0
- 2
@jacku: Myśl o SO jako o typie klasie i tym jakie ma funkcjonalności. Podejrzewam że podobnie jak ja kiedyś ich wizję zaślepia ci fakt że Unity umożliwia ich zapisanie jako asset.
SO nie są w żaden sposób przeznaczone do przechowywania danych czy bycia "plikiem", one są tym samym czym jest MonoBehaviour, po prostu mają bardzo mało funkcji i nie mają rzeczy typu Update, czy OnEnable
PS. To nie jest takie proste
SO nie są w żaden sposób przeznaczone do przechowywania danych czy bycia "plikiem", one są tym samym czym jest MonoBehaviour, po prostu mają bardzo mało funkcji i nie mają rzeczy typu Update, czy OnEnable
PS. To nie jest takie proste
- 0
@zibizz1: mylisz się, to jest właściwość "assetów". Z Monobehaviourami można robić tak samo
- 0
W sumie dłużej o tym myśląc, to żadna klasa chyba nie ma takiej właściwości singletona narzuconej. To co opisujesz to zwykła referencja na "asset"/"plik"/"resource". Opisuje posiadanie referencji na coś poza sceną, ale ciągle możesz mieć wiele instancji tej klasy tylko że inne instancje mogą być w innych plikach lub na scenie. Bo SO bez problemu można serializować na scenie wewnątrz obiektów sceny. I właśnie nie ma żadnego związku pomiędzy SO a byciem
Hej, od jakiegoś czasu planuję sobie coś podłubać i zrobić prostą platformówkę typu #metroidvania
W czym byłoby mi to najłatwiej ogarnąć, tj. w jakim silniku? Dodam, że nie ogarniam zupełnie #programowanie ale jestem w stanie się podszkolić w jakimś wymaganym przystępnym stopniu
#gamedev #gry
W czym byłoby mi to najłatwiej ogarnąć, tj. w jakim silniku? Dodam, że nie ogarniam zupełnie #programowanie ale jestem w stanie się podszkolić w jakimś wymaganym przystępnym stopniu
#gamedev #gry
- 2
@Gondolier27: jakiś Constrruct albo GameMaker. One są zrobione tak zeby za mocno się nie przejmować architekturami, językami tylko tym żeby szybko mieć efekt i zrobić grę.
Z tego co piszesz chcesz robić platformówkę więc pewnie w 2D - Unreal to kompletnie nie ten kierunek bo on nie rozwija narzędzi wspierających gry 2D.
Unity może cię przytłoczyć ilość kodowania i niskopoziomowość, ale ma dużo wsparcia do robienia mniejszych gier, i ogromne wsparcie
Z tego co piszesz chcesz robić platformówkę więc pewnie w 2D - Unreal to kompletnie nie ten kierunek bo on nie rozwija narzędzi wspierających gry 2D.
Unity może cię przytłoczyć ilość kodowania i niskopoziomowość, ale ma dużo wsparcia do robienia mniejszych gier, i ogromne wsparcie
Jak się nazywała ta gierka o prowadzeniu farmy zrobiona przez jakiś wykopków? Istnieje jeszcze to?
#gamedev
#gamedev
- 1
- 1
WoW, ponad 1mln pobrań
- 1
@ujdzie:
Jestem w Meksyku, może to coś zmienia. Ale też byłem wstanie wygooglować i mieć z jednego linka 4.5 a z drugiego 4.7, choć tu ewidentnie conajmniej języki jest inny. Ale pod jednym jest (i) z powyższym tekstem a w drugim nie
Oceny są podawane na podstawie ostatnich opinii wystawionych przez użytkowników z Twojego regionu. Opinie pochodzą od użytkowników o zweryfikowanych kontach Google i opisują ich wrażenia z używania pobranych aplikacji.
Jestem w Meksyku, może to coś zmienia. Ale też byłem wstanie wygooglować i mieć z jednego linka 4.5 a z drugiego 4.7, choć tu ewidentnie conajmniej języki jest inny. Ale pod jednym jest (i) z powyższym tekstem a w drugim nie
W grach strategicznych (budowlanych) najbardziej dokucza mi to, że musisz ogarnąć wszystko, milion rzeczy, każde nawodnienie, irygację, oparametryzować każdą kopalnię, karczmę czy kamieniarza, zadbać o każdy skwer, plac zabaw, liczbę strażaków w każdej remizie, zdecydować o każdym pixel na planszy. Dlaczego budowlanki nie pozwolą aby w dowolnej chwili oddać część kompetencji AI a samemu zająć się dopieszczaniem ulubionego obszaru?\
#gry #steam #pcmasterrace
To także sugestia do kolegów z #gamedev :)
Powinno być
#gry #steam #pcmasterrace
To także sugestia do kolegów z #gamedev :)
Powinno być
- 2
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Jak zrobisz takie jeszcze z systemem RPG i multiplayerem to też kupię!
- 0
Mam w Unity zwykłe przepisanie pozycji a obiekt i tak porusza się z opóźnieniem:
public class copyPosition : MonoBehaviour
{
public Transform cube;
public Transform ball;
void FixedUpdate()
{
cube.position=ball.position;
}
void OnDrawGizmos()
{
Gizmos.DrawCube(cube.position,1f);
Gizmos.DrawSphere(ball.position,1f);
}
}
Da się to jakoś skorygować żeby w FixedUpdate działało? Bo jak pomieszam Update z FixedUpdate to potem na innych etapach rzeczy będą się glitchować. W sumie to opóźnienie jest też pewnie w Update ale
public class copyPosition : MonoBehaviour
{
public Transform cube;
public Transform ball;
void FixedUpdate()
{
cube.position=ball.position;
}
void OnDrawGizmos()
{
Gizmos.DrawCube(cube.position,1f);
Gizmos.DrawSphere(ball.position,1f);
}
}
Da się to jakoś skorygować żeby w FixedUpdate działało? Bo jak pomieszam Update z FixedUpdate to potem na innych etapach rzeczy będą się glitchować. W sumie to opóźnienie jest też pewnie w Update ale
- 1
@jacku: FixedUpdate jest do korzystania z fizyki - czyli nadawanie prędkości czy rotacji obiektom typu Rigidbody itp. Ty nie masz fizyki tylko bruteforcem teleportujesz obiekt co odświeżenie FixedUpdate.
FixedUpdate wykonuje sie niezależnie od renderowania. Rzadziej, częściej zależy jak ustawisz.
Update wykonuje się co klatkę.
Twój sposób będzie wyglądał płynnie jeśli będziesz go robił co render klatki czyli w Update. Jeśli chcesz korzystać z FixedUpdate korzystaj z fizyki silnika.
FixedUpdate wykonuje sie niezależnie od renderowania. Rzadziej, częściej zależy jak ustawisz.
Update wykonuje się co klatkę.
Twój sposób będzie wyglądał płynnie jeśli będziesz go robił co render klatki czyli w Update. Jeśli chcesz korzystać z FixedUpdate korzystaj z fizyki silnika.
Pomóżcie. Funkcja poniżej działa poprawnie, wiadomo kiedy obiekt jest skierowany w lewo, a kiedy w prawo.
void Flip()
{
// Switch the way the player is labelled as facing
facingRight = !facingRight;
// Multiply the player's x local scale by -1
Vector3 theScale = transform.localScale;
theScale.x *= -1;
transform.localScale = theScale;
}
Ale funkcja działa dopiero po wyłączeniu animatora. W jaki sposób animator blokuje wykonanie flipa?
Root Motion nie rozwiązuje problemu.
#
void Flip()
{
// Switch the way the player is labelled as facing
facingRight = !facingRight;
// Multiply the player's x local scale by -1
Vector3 theScale = transform.localScale;
theScale.x *= -1;
transform.localScale = theScale;
}
Ale funkcja działa dopiero po wyłączeniu animatora. W jaki sposób animator blokuje wykonanie flipa?
Root Motion nie rozwiązuje problemu.
#
- 1
Ostatnio Bawię się z Blenderem i mam wszystko ogarnięte oprócz Shaderów tak żeby na bieżąco je miejscowo zmienić mniej więcej tak jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=775mO-fKafA , czy ktoś coś ogarnia albo podeśle tutorial.
#blender #3d #grafika3d #unity3d
#blender #3d #grafika3d #unity3d
- 0
#komputery #pcmasterrace #gamedev
elo,
moge do roboty wybrać lapka jednego z tych trzech,
robota głównie grafika gamedev (maya, zbrush, photoshop etc) z okazjonalnym renderowaniem
wszystkie trzy raczej podołają zadaniu ale nie miałem z żadnym z nich do czynienia a ostatni MSI który był kombajnem okazał się w pip głośnym i przegrzewającym się piekarnikiem wątpliwej jakości, więc nie chce znowu wtopić.
Laptop Gaming Acer Nitro 5
Dell XPS 15 7591
Lenovo ThinkPad T15
elo,
moge do roboty wybrać lapka jednego z tych trzech,
robota głównie grafika gamedev (maya, zbrush, photoshop etc) z okazjonalnym renderowaniem
wszystkie trzy raczej podołają zadaniu ale nie miałem z żadnym z nich do czynienia a ostatni MSI który był kombajnem okazał się w pip głośnym i przegrzewającym się piekarnikiem wątpliwej jakości, więc nie chce znowu wtopić.
Laptop Gaming Acer Nitro 5
Dell XPS 15 7591
Lenovo ThinkPad T15
- 1
Jakie laptopy polecacie do płynnej pracy w Unreal Engine 5.
Do tej pory mam Huawei Matebook D14, ale on już na czwórce nie wyrabia a co dopiero na piątce ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Myślałem nad D16, jak sądzicie? Oczywiście jestem otwarty też na inne propozycje.
Budżet to tak ok. 4 - 5 tysięcy.
#laptopy #unrealengine #huawei #laptop
Do tej pory mam Huawei Matebook D14, ale on już na czwórce nie wyrabia a co dopiero na piątce ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Myślałem nad D16, jak sądzicie? Oczywiście jestem otwarty też na inne propozycje.
Budżet to tak ok. 4 - 5 tysięcy.
#laptopy #unrealengine #huawei #laptop
- 0
Mam model budynku z revita. Jak najprościej ogarnąć normalną tzn taka troche fotorealistyczną wizke? W maxie? ale to tylko zewnętrznym silnikiem tak jak w revicie. Blender? też ma zewnętrzny silnik do fotorelizmu? Myślałem nad unity:) czy to ma jakiś sens? z tego co widziałem to hdr całkeim spoko wychodzi.
#revit #3dsmax #unity #blender #3d
#revit #3dsmax #unity #blender #3d
- 0
@Dyfjatko: Obstawiam że soft 3D jak Blender 3Dmax lepiej to ogarnie i będzie to prostsze dla kogoś kto ten soft i tak ogarnia. A wybierając silniki growe sugerował bym zdecydowanie wybranie Unreal Engine zamiast Unity. W obu jesteś w stanie osiągnąć bardzo zblizony efekt jednak UE jest pod wieloma względami bardziej przystępny i z defaultu ustawiony na bycie pieknym potworem zażynającym GPU gdzie przy Unity trzeba się wysilic żeby wyklikać wszystko
Grzegorz
- Freelancer/Gamedeveloper Unity3d Twórca Assassins vs Pirates: http://store.steampowered.com/app/425150
- Warszawa
- http://www.deadbitgames.com/blog
Wydałem swoją pierwszą grę. Prosta gierka w stylu Endless Runnera w pixel artowej oprawie. Na początku nie chciałem rzucać się na głęboką wodę, a też chciałem cokolwiek stworzyć, więc oto jest prosta gra mojego autorstwa :D "t ain't much, but it's honest work".
Zapraszam do ogrania za darmo:
https://devkxm.itch.io/super-bugsy-runner
Na razie tylko w wersji desktopowej, ponieważ są problemy z buildem na przeglądarkę i próbuję to ogarnąć. Być może za niedługo
#kmwtw