Wpis z mikrobloga

Po równych 2 latach od zjechania auta z taśmy (i 2 tygodnie przed moim odbiorem) ubyło z klimatyzacji 40% czynnika. Spytałem klimatyzatora i nawet bez większych wycieków ma prawo ubyć do 30% czynnika rocznie. A ludzie czasem nie robią dużego serwisu klimy przez 4-5 lat, a potem zdzwienie, że nie działa.

Ja będę robić duży serwis klimy jak na obrazku co 2 lata naprzemiennie z małym serwisem klimy jaki miał miejsce rok temu (wymiana filtra kabinowego i ozonowanie).

#samochody #motoryzacja #fabia #mechanikasamochodowa #klimatyzacja
Adamfabiarz - Po równych 2 latach od zjechania auta z taśmy (i 2 tygodnie przed moim ...

źródło: klimafabia

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
Spytałem klimatyzatora i nawet bez większych wycieków ma prawo ubyć do 30% czynnika rocznie


@Adamfabiarz: no chyba nie, max to 10%.
Chyba że u VAGa, oni mają specjalne normy, dotyczy to również zużycia oleju silnikowego.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Ile razy nabijasz lodówkę?
w 2019r miałem wymieniany skraplacz bo przegnił oryginalny. w 2023r, czyli 4 lata później musiałem wymienić czujnik ciśnienia wiązkę i cewkę, wiesz ile czynnika ubyło przy spuszczaniu? Nic.

W drugim aucie które kupiłem ponad 2 lata temu w skodzie, nie dotykałem się do klimy ani razu, aby kabinówka. Chodzi bez problemu.

dotyczy to również zużycia oleju silnikowego.


@bidzej: Ale weź pod uwagę za vagi to
  • Odpowiedz
  • 0
@r5678: No to pięknie masz kolego. Cóż, a u mnie z 450 g ubyło 170 g - w 2 lata i 77 tys. km zawsze na odpalonej klimie z tego 1/3 na mocniejszym III stopniu klimy (w lato). A w zastępstwie ubytku czynnika do klimatyzacji doszła wilgoć - trzeba było odciągnąć około 100 ml wody.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Być może to że dużo używasz tej klimy ma wpływ na szybsze odparowanie. Ja zdecydowanie tyle nie używam.

Mimo wszystko jakby chciało mi się bawić to za rok bym wstawił na test szczelności, który polega na tym że auto zostaje na noc, jest nabite 16 barów azotem i pomiar ile barów jest następnego dnia.
Jak mi ten skraplacz robili, to tak zrobili, i z 16 następnego dnia rano zrobiło się
  • Odpowiedz
1.8 RP 90KM na jednopunkcie


@r5678: ...tylko kiedy to było...
W przeciągu ostatnich ~10 lat jeździłem wieloma nowymi samochodami i VAGi to były jedyne, gdzie dolewki czegokolwiek poza płynem do spryskiwaczy i AdBlue były konieczne. Mój ulubiony był Golf 2.0 TDI, nówka sztuka, gdzie nie tylko trzeba było regularnie dolewać olej, ale od czasu do czasu płyn chłodniczy - i to wszystko było "w normie".
  • Odpowiedz
w 2 lata i 77 tys. km zawsze na odpalonej klimie z tego 1/3 na mocniejszym III stopniu klimy (w lato)


@Adamfabiarz: nie ma to żadnego znaczenia, ta klima jest nieszczelna i wymaga naprawy, w tym oczywiście wymiany osuszacza.
  • Odpowiedz
@bidzej: pod tym względem masz racje bo ja opieram się jeszcze na czasach gdy auta robiło się bardziej dla renomy marki niż po tabelkach w exelu.
  • Odpowiedz
  • 0
@r5678: @bidzej @PiotrFr
https://moto.infor.pl/eksploatacja-auta/uklad-chlodzenia-i-klimatyzacja/317927,Czynnik-chlodniczy-czy-rzeczywiscie-go-ubywa.html

Firmy zajmujące się naprawą i konserwacją samochodowych układów klimatyzacji zalecają uzupełnienie czynnika chłodniczego nie rzadziej niż raz na 2 lata. Twierdzą, że nawet w szczelnych układach ubytek czynnika kształtuje się na poziomie od 10 do 20% rocznie i dlatego trzeba go sukcesywnie uzupełniać.

@r5678: Także z linku:
jeszcze jedno, niech klimatyzacja będzie włączona w pojeździe przez cały rok. Zapewni to prawidłowe smarowanie jej sprężarce.

Nawet gdy
  • Odpowiedz
  • 0
@PlatynowyBazant: Sprawdziłem i na I stopniu zabiera 2 KM, II stopień - 3 KM, III stopień - 4 - 4,5 KM, IV stopień - 5,5 - 6 KM. Ale ten IV stopień praktycznie nie ma potrzeby używać.

Tak, dzięki za poradę, wymieniam filtr powietrza 3x częściej niż zaleca producent - co 30 tys. km zamiast co 90 tys.
  • Odpowiedz
  • 0
@PlatynowyBazant: Spoko. U mnie 30 tys. km wychodzi średnio co 10 - 12 miesięcy. 98-99% moich przejazdów to niezapylone drogi. Gdybym jeździł w miejscach z dużym zapyleniem, to wymieniałbym filtr powietrza co 16 tys km (co drugą wymianę oleju u mnie). A tak to wymieniam co 30 tys. km filtr powietrza razem ze świecami (mam lpg).
  • Odpowiedz
Sprawdziłem i na I stopniu zabiera 2 KM, II stopień - 3 KM, III stopień - 4 - 4,5 KM, IV stopień - 5,5 - 6 KM. Ale ten IV stopień praktycznie nie ma potrzeby używać.


@Adamfabiarz: Jaka metodyka pomiaru?
  • Odpowiedz