No w końcu proces detailingu zakończony po ponad pół roku od rozpoczęcia. Robione było na 4 raty, bo inaczej musiałbym auto zostawić na 2 tygodnie, a nie mogę sobie na tyle czasu pozwolić bez auta. Koszt całkowity po rabacie: 12,5k zł. I weszło: - folia ppf 10-letnia na 95% zewnętrze auta (pozostałe 5% to klamki, tylnie światła, relingi dachowe) w tym ściągnięcie napisów i ponowne nałożenie, tak więc folia jest także pod napisem Skoda - folia ppf 10-letnia w newralgicznych miejscach w środku: progi, parę cm dołu drzwi, oraz także wewnętrzna część klapki do wlewu paliwa - na folię nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H - na kołpaki nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H - na resztę 5% auta na zewnątrz nieobłożonego folią nałożona trwalsza tzw. 5-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
W gratisie doszła niewidzialna wycieraczka, oraz detailing kabiny pasażerskiej wraz z myciem tapicerki, oraz przeczyszczeniem komory silnika
Jaki jest dalszy plan dbania? ^ Co tydzień (a w półroczu ciepłym także po każdej trasie poza aglomerację - owady na przodzie) szybkie przemycie na myjce bezdotykowej, oraz przeczyszczenie ściereczką kokpitu ^ Raz w miesiącu dokładne mycie ręczne auta, oraz odkurzanie i przejechanie ściereczką także po fotelach, podłokietniku, itd. ^ Raz do roku pojechanie do salonu detailingu na bardzo dokładne detailingowe czyszczenie na zewnątrz i wewnątrz każdy zakamarek wraz z wyciąganiem foteli itd., oraz odświeżenie powłoki ceramicznej ^ Raz na 2 lata nałożenie nowej powłoki ceramicznej ^ Za 8 lat ściągnięcie folli ochronnej i nałożenie kolejnej
Z kolei jeśli chodzi o spód, to auto w profesjonalnym zakładzie blacharsko-lakierniczym zakonserwowane od spodu i 2x do roku przemycie spodu auta, w tym 1x z dokładną inspekcją spodu (sprawdzenie ubytków konserwacji itp.).
@xan_physic: OEM VW (norma 508) czyli nic innego jak Shell AV-L. A dokładniej to 80% 0W-20, 10% 0W-30, 10% dodatków: molibden, ZDDP, estry, i odrobina boru.
Zmieniam co 8 tys km lub co roku zależy co pierwsze. Ale raczej po kilometrażu, bo 8 tys. km robię w 3-4 miesiące.
@maras_zaraz_go_udusisz: Jakbym chciał zrobić wszystko na raz to musiałbym zostawić na 2 tygodnie. A nie mogę sobie pozwolić aby auto było przez taki czas uziemione. Więc najpierw zostawiłem na 3-4 dni na przód, potem na 3-4 dni na środek, potem na 3-4 dni na tył, i w tym miesiącu na koniec na 3-4 dni na dokończenie.
Może jadąc 20-30 km/h, a nie 60-70. I to nie są takie 2 metry jak w Polsce, że faktycznie często jest tam 2,3 - 2,4 metra. U Niemca 2 metry to 2,00 m, ewentualnie 2,05 m.
@Adamfabiarz: a to może o czymś nie wiem, auto przy mniejszych prędkościach zwęża się a przy większych puchnie? ( ͡°͜ʖ͡°)
@maras_zaraz_go_udusisz: Tak pierwszy raz. Auto ma 23 miesiące, folię na przodzie zacząłem zakładać gdy miało 15 miesięcy i potem kontynuowałem resztę auta. Za 8 lat ściągam ją i zakładam kolejną.
Dostałem wytłumaczenie, że dobrze aby u niego w zadaszeniu i optymalnej temperaturze już nałożona folia sobie odpoczęła przez kolejne 36 godzin. A także dostałem wytłumaczenie, że lepiej odczekać 2 doby między nałożeniem folii a nałożeniem ceramiki.
@Adamfabiarz: 12k w detailing a pozniej #!$%@? sie w Ciebie baba na swiatlach, skasuje pol boku i nikt nie policzyli Ci tego ile wlozyles w ta Fabie xd
@Adamfabiarz a nie boisz sie tak mieszac olejow? jeden jest C5, drugi C3, do tego rozne HTHS a jak te wszystke dodatki to z low saps zrobia Ci ultra-high-mega saps to nie boisz sie, ze uszkodzisz katalizator albo gestszym olejem podniesiesz cisnienie na tyle, ze zamiast filtrem to olej poleci przez bypass valve?
@maras_zaraz_go_udusisz: Jak będę miał następne auto, to zdecydowanie nałożę folię na zupełbą nówkę. Znaczy auto pierw odczekałoby z miesiąc w garaży mamy, aby lakier zdążyłby się ustabilizować i po miesiącu od wyjechania z salonu - wyjechanie z garażu wprost do studia detailingu autem z przebiegiem kilka / kilkanaście km.
Niemniej nadal był sens zakładać na to moje auto. I faktycznie, na masce w jednym miejscu przez 15 miesięcy użytkowania (i przejechane
- folia ppf 10-letnia na 95% zewnętrze auta (pozostałe 5% to klamki, tylnie światła, relingi dachowe) w tym ściągnięcie napisów i ponowne nałożenie, tak więc folia jest także pod napisem Skoda
- folia ppf 10-letnia w newralgicznych miejscach w środku: progi, parę cm dołu drzwi, oraz także wewnętrzna część klapki do wlewu paliwa
- na folię nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na kołpaki nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na resztę 5% auta na zewnątrz nieobłożonego folią nałożona trwalsza tzw. 5-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
W gratisie doszła niewidzialna wycieraczka, oraz detailing kabiny pasażerskiej wraz z myciem tapicerki, oraz przeczyszczeniem komory silnika
Jaki jest dalszy plan dbania?
^ Co tydzień (a w półroczu ciepłym także po każdej trasie poza aglomerację - owady na przodzie) szybkie przemycie na myjce bezdotykowej, oraz przeczyszczenie ściereczką kokpitu
^ Raz w miesiącu dokładne mycie ręczne auta, oraz odkurzanie i przejechanie ściereczką także po fotelach, podłokietniku, itd.
^ Raz do roku pojechanie do salonu detailingu na bardzo dokładne detailingowe czyszczenie na zewnątrz i wewnątrz każdy zakamarek wraz z wyciąganiem foteli itd., oraz odświeżenie powłoki ceramicznej
^ Raz na 2 lata nałożenie nowej powłoki ceramicznej
^ Za 8 lat ściągnięcie folli ochronnej i nałożenie kolejnej
Z kolei jeśli chodzi o spód, to auto w profesjonalnym zakładzie blacharsko-lakierniczym zakonserwowane od spodu i 2x do roku przemycie spodu auta, w tym 1x z dokładną inspekcją spodu (sprawdzenie ubytków konserwacji itp.).
#samochody #motoryzacja #detailing #autodetailing #cardetailing #blacharstwo #lakiernictwo #mechanikasamochodowa #chwalesie #pokazauto
Zmieniam co 8 tys km lub co roku zależy co pierwsze. Ale raczej po kilometrażu, bo 8 tys. km robię w 3-4 miesiące.
@Adamfabiarz: a to może o czymś nie wiem, auto przy mniejszych prędkościach zwęża się a przy większych puchnie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dostałem wytłumaczenie, że dobrze aby u niego w zadaszeniu i optymalnej temperaturze już nałożona folia sobie odpoczęła przez kolejne 36 godzin. A także dostałem wytłumaczenie, że lepiej odczekać 2 doby między nałożeniem folii a nałożeniem ceramiki.
No i umówmy się, że
Fajny projekt XDD
@cwlmod: Co nie zmienia, że z maniaków detailingu można czasem nieźle skisnąć, trochę jak z audiofilów
Niemniej nadal był sens zakładać na to moje auto. I faktycznie, na masce w jednym miejscu przez 15 miesięcy użytkowania (i przejechane
Zamiast je mieć sensownie wyposażone to Ty teraz będziesz w to pakował. Bo pzecież nie można było wziąć auta w leasing jak normalny czlowiek....
Szkoda mi już na ciebie klawiatury.