Wpis z mikrobloga

Podsumowanie majówki ogólne.. cóż..
ciekawostki
- w markatach brak towarów typu napoje, klasycznie papiery toaletowe, ręczniczki :-)

- np. w #swinoujscie podawano że orientacyjnie przyjazd zaliczyło 200 tys osób maksymalnie, co średnio rodzinny wyjazd daje około 50 tys rezerwacji

- na portalikach rezerwacyjnych do szczytów zapytań 1 maja wchodziło max po 1 tys zapytań rekord to chyba 1,5 tys dziennie (utrzymanych) na nocowaniu..

- na bookingu średnio podawali że z 80 procent miejsc jest zajetych (wiadomo ściema)

ZATEM
wychodzi lipa jak nic, zakładając że Mirki i Grażyny maksymalnie z miesięcznym wyprzedzeniem w ogóle się orientują, to wychodzi do średniego obszaru rezerwacji do 30 tys, na średnim portalu plus rzeczy bookingowe.. czyli JEDYNIE do połowy realnych przyjazdów..

Dla porównania przed covidem w takim Świnoujściu mamy W roku udzielono ponad 2 350 000 noclegów rocznie w 19 roku

Czyli na majówkę wyruszyło max 8 procent rocznej liczby rezerwacji
Jakieś max 15 procent licząc średnio poza sezonem

Mega kiepściutko wypadły główne portale rezerwacyjne, jedynie tuż przed samym przyjazdem, nie spełniają swojej roli, prawie że loteria..

Wątpliwe aby były aktualne dane, jeszcze gorzej społecznościowy facebook gdzie chyba nikt na ostatnią chwilę tym bardziej nic nie szuka

Dziwne po opłaty tam rosną a prawie nic nie dają jak widać po jedynym już weekendzie, zero wpływu na realne pobyty

trochę szkoda

Warto dodać że w większości miejscowości NIE ma jeszcze stref parkowania, innych zakazów, dodatkowych kosztów, czyli termin był promocyjny jak nic

#wakacje #podroze #urlop #pytanie #morze #turystyka
#podrozujzwykopem #ekonomia
  • 42
  • Odpowiedz
zakładając że Mirki i Grażyny maksymalnie z miesięcznym wyprzedzeniem w ogóle się orientują, to wychodzi do średniego obszaru rezerwacji do 30 tys, na średnim portalu plus rzeczy bookingowe.. czyli JEDYNIE do połowy realnych przyjazdów..


@nutka-instrumentalnews: Możesz to przetłumaczyć? Czytam i nie ogarniam co autor miał na myśli.
  • Odpowiedz
to nie Ty ostatnio narzekałeś tu na booking? Bełkot ten sam.


@kishibashi: przecież jego wpisy na tagu to już od kilku lat istne złoto. xD

Nikt chyba nie ma zielonego pojęcia o co chłopu chodzi.
  • Odpowiedz
@kishibashi: bo nie ma i to nadal, co gorsza nawet nocowanie.pl (teraz część wp.pl) wchodzi w to także, co do głównych miejscowości

bez możliwości odwołań maja być na pierwszym miejscu, a tylko jakby reklamowe dalej bez względu na opłaty za pozycjonowanie wskazywał gość od nich co to prowadzi mogę poszukać linku..

na innych portalach umożliwiają odwołania ale jak wynamujący zgodzi się na brak prowizji czyli mało kiedy

rzecz jasna nie mówię
  • Odpowiedz
@dzieju41: nie znamy podstawowych statystyk
średnio rezerwacje są z miesięcznym wyprzedzeniem co do ogólnych terminów sezonowych

wyjątek to np. majówka gdzie są dniowe nawet godzinowe

jeżeli na portalach typu nocowanie gdzie są darmowe statystyki zapytań (ogół w skali kraju) dzień do dnia

i w ciągu tego kluczowego miesiąca przed majówką wzrosły max z 600-800 do max dwa razy tyle przed 1 maja

TO ZNACZY że portal takli klasyczny może objąć max
  • Odpowiedz
@kishibashi: tylko na poparcie że chyba nadal tak jest przykładowe linki na szybko z netu z podobnymi historiami gdzie niby "odwołanie" a kaska nie wraca

tak naprawdę nawet jakby chcieli to nie moze bo ktoś musi wybulić ten nieszczęsny vat ue groszowe sprawy a rozliczenie to koszmar, a nie zrobi tego portal specjalnie m.in. w tym celu zarejestrowany zza granicą. Jakby był w Polsce czy kraju gdzie nie ma takich obowiązków
  • Odpowiedz
W skrócie dla tych co nie chce się czytać z odwołaniami

do czasu jak jakiś portal w końcu zarejestruj się w PL

rozumiem że kazdy Mirek rejestruje się do VAT UE przed pierwszym kliknięciem oraz składa do 25tego dnia miesiąca po rozliczeniu deklarację VAT-9M tak jakby kupowli samochód z UK.. :-)

dla vat ue nie ma znaczenie czy ktoś ma firmę czy jest zwykłym Mirkiem lub Grażyną niestety
https://www.ifirma.pl/blog/brak-zgloszenia-do-vat-ue-przed-zakupem.html
https://www.inforlex.pl/dok/tresc,FOB0000000000006582486,VAT-od-uslugi-Booking-com-wskazowki-dla-podatnikow.html

** i
  • Odpowiedz
@nutka-instrumentalnews:

1. Twoje obserwacje i statystyki są bez sensu. Nie masz dostępu do realnych danych. Nocowanie czy inne takie portale to drobnica, którą nikt sobie nie zawraca dupy. Nigdy z tego nie korzystałem i zapewne nie będę. Booking.com jest najpopularniejszy, a do danych tego portalu dostępu nie masz. Twoje obserwacje też są bez sensu - co komu z zapytań? Sam z ciekawości na bookingu sprawdzałem noclegi w Sopocie, bo rozmawialiśmy o
  • Odpowiedz
@kishibashi: nie statystyki są udostępniane zarówno przez nocowanie i booking co prawda na bieżąco

łatwo można je porownać

z vatem co do zasady konsument nie jest żadnym nabywcom, ale nie w sytuacji gdy naliczana jest prowizja (portale muszą to robić jak ktoś się pomyli) i wynajmujący zrezygnuje z jej płatności bo np. nie chce w danym okresie bawić się w rozliczenie groszowych spraw

fakt że zazwyczaj zmieniają to na coś innego
  • Odpowiedz
@nutka-instrumentalnews: opowiadasz bajki lub to co Ci się wydaje. Nie rozumiesz kim jest płatnik VAT. Do tej pory wymyślałeś niestworzone rzeczy i podawałeś linki do przypadkowych artykułów, które nie miały nic wspólnego z tym co pisałeś.

Po co to robisz?
  • Odpowiedz
@kishibashi: miałem po obu stronach dosłownie odmienne doświadczenia (zwróc uwagę na końcu DOKLADNY opis wiele osób to myli gdy konsument już zawinił coś w związku z prowizją np. czegos nie wykonał i jak to własnie ogranicza anulację, co mało kto odróżnia od sytuacji ogólnej anulacji takiej opcji na ogół do 5 dni przed przyjazdem bez problemu)

na własnej skórze Pani z bookingu nie chciała anulować tego pomimo że wynajmujący zgodził się
  • Odpowiedz
dla porządku przykładowe wpisy Mirków na szybko:

być może chodzi także o blokowanie możliwości wystawienia opinii, już nie jestem na bieżąco..

Bywają takie sytuacje. Miałem podobnie. Pobrano kwotę przed terminem możliwej anulacji ale kiedy anulowałem rezerwację oddano kasę. Nawet 3 dni temu pobrał mi Booking za rezerwację apartamentu w Portugalii pomimo tego , że anulacja była możliwa do wczoraj. Taki komunikat też widniał przy rezerwacji już po pobraniu kasy. Tym razem nie
  • Odpowiedz
i jeszcze z ich strony, jednak wiele się nie zmieniło:

Jeśli gość odwoła rezerwację lub nie pojawi się w obiekcie, obciążymy go opłatą (odpowiednio za odwołanie lub niedojazd) i pobierzemy ją w Twoim imieniu. :-) Aby zwiększyć skuteczność pobierania opłat, niedojazdy muszą zostać oznaczone w ciągu czterech dni od daty planowanego zameldowania.

nazywa się "w Twoim imieniu" :-)

ale jak nikt tego nie chce to także wersja obowiązkowa..

działa 4 dni
  • Odpowiedz
@nutka-instrumentalnews: rozpisujesz się, mieszasz, bredzisz ¯\(ツ)/¯ jak mam odwołanie do dnia X to mogę odwołać do dnia X. Proste. Jak jest wola dwóch stron to też się da. A Twoje historyjki pokazują tylko, że janusze oszukują i dobrze mieć wsparcie pośrednika. Konsument nie musi też nic rejestrować w kontekście VAT.

Booking i inne portale rezerwacyjne to złoto i zbawienie dla turystów.
  • Odpowiedz
jak zauważysz różne historie bookingowe jakoś znikają z netu :-) to sie dzieje wszędzie
ale w PL to mega ciekawe..

Dla porównania inne portale tylko tym się rożnią i można to potwierdzić że pozwalają jednak na anulację krócej przed przyjazdem
lub jak jest brak kontaktu.. booklingowcy się tym w ogóle nie przejmują..

pewnie w Twoim wypadku była zgoda wynajmującego na pokrycie tej prowizji np. w szczycie rezerwacji czy sezonu, wtedy mało kto
  • Odpowiedz
@kishibashi: np. sprawdze na innych portalach masz przynajmniej oficjalnie:

Przedpłata:
Należy opłacić x zł przedpłaty. (podam dla np 200 zeta)
Rezygnacja:
W dniu przyjazdu opłata rezygnacyjna wynosi x zł. (wychodzi tylko jakieś 150 zeta)
ALE Rezerwacja może być odwołana bezkosztowo do 1 dni przed przyjazdem.

zostaje tylko kwestia vat ue..

na bookingu to zawsze rozkminki na maksa :-)

już nie patrzę jak tam to aktualnie idzie, ale stawiam na obciążenie niedojazdami
  • Odpowiedz
@nutka-instrumentalnews: nie istnieje problem o którym piszesz, klient nie rozlicza żadnego VAT. Dosłownie trzy dni temu odwołałem rezerwację, którą miałem na sobotę/niedzielę i nie zapłaciłem za to ani grosza. Możliwość odwołania była do 17:00 w dniu przyjazdu. Każdy hotel określa inaczej politykę i czasami może to być dzień wcześniej. Wystarczy czytać i właściwie wybierać.

Dzięki temu booking > janusze z rezerwacją na gębę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz