„20 miliardów rocznie traci Polska nie mając Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tak pokazują doświadczenia m.in. Turcji”
#cpk #polityka #polska #gospodarka
#cpk #polityka #polska #gospodarka
lhotse89 via Wykop
- 12
@Poludnik20: "20 mld rocznie", źródło: z dupy, ew. florek, znany pisowski kundel i nowosądecki janusz biznesu - czyli tak czy siak źródło z dupy xD
W kwestii rozwoju lotniska w Istambule oczywiście zgrabnie pominięta wielkość Turkish Airlines oraz skala transferu kacapskich pasażerów w świat.
W kwestii rozwoju lotniska w Istambule oczywiście zgrabnie pominięta wielkość Turkish Airlines oraz skala transferu kacapskich pasażerów w świat.
lhotse89 via Wykop
- 0
@Poludnik20: i co ma piernik do wiatraka? Niech będzie, tego mu życzę, ale to nie jest tak, że budowa lotniska magicznie sprawi, że LOT urośnie. Nie wspominając już o paru faktach i liczbach
370 samolotów Turkish
wzrost floty o 500% od 2004 roku
perfekcyjna lokalizacja
napływ ruchu dzięki wojnie
82 mln Turków
współczynnik dzietności 0,64
i to wszystko przy 60% inflacji
vs
75 samolotów LOT
wzrost floty o 40% od 2004
370 samolotów Turkish
wzrost floty o 500% od 2004 roku
perfekcyjna lokalizacja
napływ ruchu dzięki wojnie
82 mln Turków
współczynnik dzietności 0,64
i to wszystko przy 60% inflacji
vs
75 samolotów LOT
wzrost floty o 40% od 2004
lhotse89 via Wykop
- 0
@Poludnik20: w ruchu lotniczym liczy się lokalizacja, atrakcyjność i dobrze uszyty biznes, a nie sąsiedzi xD Serio ci się wydaje, że po powstaniu CPK nagle magicznie Węgrzy i Skandynawowie zaczną masowo latać przez CPK? Skoro to taki dobry plan, to może pokaż jakiekolwiek wyliczenia, ilu tych "dodatkowych" Węgrów pozyskamy dzięki CPK? Nie zapomnij też o wyjaśnieniu, co sprawi, że spośród x pasażerów lotniczych w Skandynawii określony % zrezygnuje z SAS/Finnair czy
lhotse89 via Wykop
- 0
Turcja poza kilkoma miastami to jest nadal bardzo biedny zacofany kraju
@Poludnik20: Dzięki, właśnie (chyba nieświadomie) potwierdziłeś wszystkie moje słowa. Turcja mimo przeciwności losu niesamowicie rozwija się pod względem ruchu lotniczego. Rozwija się dlatego, że ma odpowiednie warunki i lokalizację. A nie dlatego, że ktoś zbudował im nowe lotnisko xD A więc porównywanie do Turcji jest idiotyzmem, co mówiłem od pierwszego mojego wpisu.
pokaż mi wyliczenia xD
@Poludnik20: Que? Na
lhotse89 via Wykop
- 0
@Poludnik20: ok, czyli brakło argumentów, brakło konkretów, została ci ironia. Klasyka ¯\(ツ)/¯
lhotse89 via Wykop
- 0
Jest silny opór przed modernizacją w Polsce.
@Poludnik20: dokładnie, zamiast od 5 lat rozbudowywać Okęcie, to staliśmy w miejscu, w akompaniamencie poklasku ciemnego tłumu, któremu można tępą propagandą wmówić wszystko. Wystarczy parę hasełek, o dużym lotnisku, o dużych samolotach, o potędze Polski i o złych Niemcach i gotowe, łykają wszystko jak pelikany.
A efekt lepszy od zamierzonego, bo ciemna masa nie tylko ślepo, bezmyślnie i bezkrytycznie wierzy we wszystko co zachwala
lhotse89 via Wykop
- 0
@Poludnik20: mam zaznaczyć na mapie? Po co, skoro zaznaczę i usłyszę, że "nie prawda, na tych łąkach się nie da". Mógłbym też podać przykłady lotnisk, które zajmują mniej miejsca czy mają jedną drogę startową, a obsługują więcej pasażerów. I co, wtedy przyznasz rację? No nie, pewnie znów będzie argument w stylu "to wcale nie podobne".
lhotse89 via Wykop
- 0
@Poludnik20: krótko: na Paluchu jest miejsce na którym zmieściłoby się drugie tyle infrastruktury co na północ od drogi startowej, wliczając terminal, płyty postojowe, hangary, parkingi, hotele i bazę paliw, wliczając w to bufor od drogi startowej. Czy może oczy mnie mylą i te 3 kilometry kwadratowe nie istnieją?
Gatwick to lotnisko o pojemności 45 mln pasażerów rocznie, z planami rozwoju na 65 mln. Zajmuje 80% obecnej powierzchni Okęcia, ma jedną drogę
Gatwick to lotnisko o pojemności 45 mln pasażerów rocznie, z planami rozwoju na 65 mln. Zajmuje 80% obecnej powierzchni Okęcia, ma jedną drogę
Czemu teraz nie stękacie, że Rumuni to debile bo stawiają na triport? xD Nagle budowa triportu w innym kraju ma być dowodem na słuszność CPK, WTF? xDD
Nie będę się znęcał merytorycznie, bo nie widzę w tym celu, ale powiem jedno: zdecydujcie się tam w trollowniach, albo triport jest zły, albo dobry. Bo argumentowanie budowy CPK, przez odwoływanie się do rumuńskiego triportu, to robienie kurtyzany z waszej logiki (wiem, logika trolli CPK to
Po pierwsze, jak dziecko zmyśliłeś sobie podział na inwestycje "strategiczne" i "zarabiające" xD
Po drugie, cały czas trolle CPK karmią nas propagandą o rzekomych gigantycznych zyskach, a teraz jak ktoś pyta o dowody to nagle już nie trzeba zarabiać? xD
Po trzecie, każde poważne cywilne lotnisko zarządzane jest jak przedsiębiorstwo, publikuje dane finansowe, chwali się zyskami, a inwestycje rozpatruje w kategorii rentowności i stopy zwrotu. No ale tak, przecież nie
@navaare: wziąłeś przykład z dupy, porównałeś dwie zupełnie inne inwestycje i mam się do niego odnosić? Co ty bredzisz człowieku? xD A teraz porównujesz jeszcze lotnisko międzynarodowe do wodociągów, WTF? xD Chyba dopiero zacząłeś staż w trollowni CPK, poproś kogoś