Wpis z mikrobloga

Widzę, że niektórym antypisizm siadł aż tak bardzo na mózg, że wczoraj ponad 600 osób wyplusowało wpis powielający kłamliwą narrację, że założenia komponentu kolejowego CPK to rzekomo efekt bajania jednego typa przy wódeczce po znajomości XDD. Tymczasem opiera się on na tzw Pasażerskim Modelu Transportowym, o którym tak pisał prof. UJ Rafał Kucharski, zajmujący się zawodowo tworzeniem takich modeli:

Pasażerski Model Transportowy CPK to światowy top.

PMT od 2018 roku odpowiada na pytanie o zasadność CPK, w szczególności komponentu kolejowego. Model jest zgodny z wymaganiami KE (Niebieska Księga Jaspers) i nadaje się do wnioskowania o fundusze unijne.

Model jest efektem ciągłości zespołu najpierw w PKP PLK, we Wrocławiu, potem Warszawie i teraz w CPK. Kilkanaście osób, pracujących na topowym oprogramowaniu, z wyśmienitymi zdolnościami programistycznymi, statystycznymi, matematycznymi, ekonomicznymi.


I tak szkoda strzępić ryja, tego pewnie i tak nikt nie przeczyta, bo nie pasuje do aktualnej sympatii politycznej na wykopie.
Fajnie pośmiać się z ciemnych Mariuszy z Brajton samemu łykając polityczne gówno jak młody pelikan co nie wykopki?

#cpk #polska #bekazwykopkow #kolej #infrastruktura #inwestycje #polityka #4konserwy #neuropa
aei9077 - Widzę, że niektórym antypisizm siadł aż tak bardzo na mózg, że wczoraj pona...

źródło: GF0gKrYa4AAejf_

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@aei9077: ja nie widziałem żeby ten naukowiec pisał, że to na podstawie tego modelu zaprojektowano linie, tylko że model pokazuje, że ma to sens. Nie ma tam zestawienia alternatywnych koncepcji.

W artykule przedstawiono konkretne problemy z dokładnym uzasadnieniem. Wpis naukowca nie odnosi się do nich, bo jest wcześniejszy.

Model matematyczny ma tyle danych ile mu się poda. Może nie uwzględniać niektórych problemów.

CPK może mieć do dyspozycji dany model ale nie
  • Odpowiedz
  • 0
@kishibashi: No, ja też mam wątpliwości dotyczące przebiegu niektórych linii, poza takimi oczywistościami jak Y, które są niekontrowersyjne i będą kontynuowane bez problemu, prawda? Prawda?

Ale jest chyba trochę różnica między dyskusją na temat przebiegu niektórych linii, a insynuowaniu, że jeden facet na podstawie własnego widzimisie narysował kreski na mapie i nie towarzyszyły temu żadne analizy? No ale wielu wykopowych kretynów łyka to jak młode pelikany, bynajmniej pisowcy zaorani.
  • Odpowiedz
@aei9077: konstatacja jest dość prosta - potrzebny jest audyt. A dominująca narracja na wykopie to jednak "ałdyt srałdyt, zaorajo i zniszczo" i "heheh, to nie można tak, to trzeba na spokojnie, czyli nigdy".

Sam tutaj piszesz, że

ja też mam wątpliwości dotyczące przebiegu niektórych linii


a post wcześniej piszesz:

Szybka kolej? Poczekajmy z tym, to trzeba na spokojnie usiąść, wybrać nowy wariant o 2,137% bardziej optymalny od poprzedniego, a potem zmienić
  • Odpowiedz
Ale jest chyba trochę różnica między dyskusją na temat przebiegu niektórych linii, a insynuowaniu, że jeden facet na podstawie własnego widzimisie narysował kreski na mapie i nie towarzyszyły temu żadne analizy? No ale wielu wykopowych kretynów łyka to jak młode pelikany, bynajmniej pisowcy zaorani.


@aei9077: Skoro to takie farmazony to chyba krótka piłka dla ludzi z obecnej opozycji czy zwolenników projektu, żeby pozwać GW i wyjaśnić sytuację, co nie? No chyba,
  • Odpowiedz
@aei9077: Mapa, którą wrzuciłeś, nie odzwierciedla choćby tego, że np. między Krakowem-Katowicami-Wrocławiem-Poznaniem są jedne z największych potoków pasażerskich w kraju, a KDP w formie "rozgwiazdy Wilda" powoduje, że te linie nie powstaną z braku funduszy przez następne 20 lat, bo zamiast tego będziemy robić KDP do Giżycka i Kołobrzegu xD
  • Odpowiedz
  • 0
@kishibashi: Są odcinki kontrowersyjne i są takie, które są zupełnie niekontrowersyjne i powinny być budowane jak najszybciej. I jeśli audyt ma opóźnić wszystko o 10 lat to wolę mieć zbudowaną mniej optymalną linię ale ją mieć niż coś na papierze. Twierdzenie że dotychczasowy model powstał zupełnie bez analiz jest po prostu kłamstwem i o tym był mój post.

@matt-pitt Źródło: https://threadreaderapp.com/thread/1755594567725056054.html?utm_campaign=topunroll
  • Odpowiedz
@WaveCreator linie nie powstaną nie z braku funduszy (chociaż fakt faktem trzeba by ich o rząd wielkości więcej niż na Y/CMK północ) tylko z powodu niskiej relacji koszt/zysk.
  • Odpowiedz
  • 0
@kishibashi: Ale farmazony strzelasz. Y jest projektowany co najmniej od 2010, co chcesz jeszcze sprawdzać? Czy przesunięcie linii o 10m w lewo albo prawo pozwoli nam oszczędzić milion złotych?
  • Odpowiedz
@aei9077: nie piszę o tym czy chcę sprawdzać Y, czy nie, tylko że tym już będą zajmować się eksperci, a nie wykopki na podstawie tego co im się wydaje niekontrowersyjne.
  • Odpowiedz
  • 0
@kishibashi: To, że ja napsiałem niekontrowersyjne nie znaczy, że to moje zdanie tylko mówię to na podstawie zdania ekspertów, których słuchałem/czytałem. Więc hamuj się.
  • Odpowiedz
@aei9077: no a te kontrowersyjne to po co hamować? nie ma się co zastanawiać 10 lat, budować trza, może i alternatywa byłaby o 2% bardziej optymalna, ale to tylko setki% kosztów eksploatacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
no a te kontrowersyjne to po co hamować? nie ma się co zastanawiać 10 lat, budować trza, może i alternatywa byłaby o 2% bardziej optymalna, ale to tylko setki% kosztów eksploatacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@kishibashi: Jak ci się to klei z tym, że PE zatwierdził dziś większość tych linii w europejskiej sieci TEN-T? Nikt im tam nie powiedział o chorej wizji "jednego człowieka"?
  • Odpowiedz
@aei9077: nie wiem na jakiej zasadzie zatwierdza się linie w sieci TEN-T - czy prowadzi się niezależne analizy, czy klepie się to, co przedstawił rząd innego państwa. Trochę byłoby dziwne, gdyby polski rząd budował linię X, a później w sieci TEN-T wpisano linię przebiegającą np. 10 km obok.

I chyba jest tak jak piszę, bo sieć TEN-T opracowywano na podstawie istniejących szlaków (wskazywano przez to, które z nich mają mieć wysokie
  • Odpowiedz