Wpis z mikrobloga

@ROCKNROLLLA: bo to zły pomysł. Jak ja bym robił, to bym ustalił w czym tkwi problem że nie chce się wcisnąć. Jeśli wszystko byłoby na tip top to wciskał by się łatwo. Ps czego używasz do wciskania?
  • Odpowiedz
@ROCKNROLLLA: Tłoczek w zasadzie powinien ręcznie móc zostać wepchnięty. Opcje są dwie: Jeżeli po poluzowaniu odpowietrznika będziesz w stanie wepchnąć luźno tłoczek, będzie to oznaczało, że masz gdzieś blokadę pomiędzy zaciskiem a pompą ABS/hamulcową - zazwyczaj jest to problem z przewodem elastycznym który wewnątrz się rozwarstwił/załamał. Drugie - jeżeli po odpuszczeniu odpowietrznika tłoczek nadal nie będzie chciał wejść na miejsce, to zacisk jest do rozebrania i oceny (nadmierna korozja tłoczka, podwinięta
  • Odpowiedz
@ROCKNROLLLA: Z tym odpowietrznikiem nie chodzi o to aby spuszczać płyn, a o to aby dać jemu możliwość ujścia. To jest tylko metoda diagnostyczna, nie naprawcza. W telegraficznym skrócie - wewnątrz komory tłoczka masz płyn, wpychając tłoczek ten płyn musi się cofnąć do układu (zbiorniczka wyrównawczego) i jeżeli coś stoi na jego przeszkodzie (np. załamany przewód hamulcowy) to choćby skały srały nie wepchniesz go normalnie. Odpowietrznik gra tutaj tylko rolę upustu
  • Odpowiedz
@der_lokomotivfuhrer przed wymiana hamulce działały sprawnie więc chyba gdyby był kłopot z nimi to by już dawały o sobie znać wcześniej? Zrobiłem też błąd bo gdy rozłożyłem drugie koło chciałem wycisnąć tłoczek w prawym kole (tym zrobionym) no a tłoczek wyszedł z lewej strony bo nie miał żadnych przeszkód ku temu..
  • Odpowiedz