Wpis z mikrobloga

Witajcie mirki i mirabelki. Pytanie grzecznościowe od mojego kumpla, który nie ma tutaj konta. Pomożecie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
----------------------------------------------------
Mogę za grosze kupić Junaka M16 z silnikiem 320 ccm. Silnik jest do wymiany, zatarty i pęknięty blok, więc na śmieci. Ale mojemu młodemu się oczy zaświeciły jak go zobaczył, więc pomyślałem o kupieniu zamiast 320 silnika 125 ccm i wsadzeniu w ramę. Zmiana pojemności w dowodzie to pestka, bo pytałem już.

Pytanie - czy obie wersje tego motocykla różnią się czymś istotnym na tyle, że taki zabieg nie ma sensu, czy są identyczne, więc czy będzie to operacja typu odkręć stary silnik i przykręć nowy? I czy takie coś ma w ogóle sens z powodów, o których nie pomyślałem? Nie udało mi się znaleźć żadnych sensownych informacji, więc pytam tutaj.

Dzięki z góry za pomoc!
--------------------------------------------------------

  • 19
@kasztan00: uwaga, bazując na pytaniu które kolega zadaje, przewiduję przyszłość: kupi ten gruz, może kupi nawet jakiś chiński silnik, rozbierze wszystko celem renowacji, połowę części pogubi w kartonach, tylko po to, żeby po 5-10 latach próbować sprzedawać jako projekt do dokończenia.
  • 0
@Wiskoler_double:

i dziesięć koni ma pociągnąć to co ciągnie do tej pory dwadzieścia pięć?


Na oko wersja 320 i 125 są identyczne - wymiary, masy itp. Stąd pytanie :)

@ArmandoFelonso:

uwaga, bazując na pytaniu które kolega zadaje, przewiduję przyszłość


No i właśnie chodzi o to, by tego uniknąć - plan jest taki, żeby odkręcić stary, przykręcić nowy, odpalić i jeździć. Tylko czy tak się da w rzeczywistości?

@Alter_Konto:

Co
więc czy będzie to operacja typu odkręć stary silnik i przykręć nowy?


@kasztan00: Zadzwoń do importera i zapytaj.

I czy takie coś ma w ogóle sens z powodów, o których nie pomyślałem? Nie udało mi się znaleźć żadnych sensownych informacji, więc pytam tutaj.


@kasztan00: Masa ramy będzie większa, jeśli są inne + czy będą pasowały węższe opony, bo na szerszych od 320cm3 to ledwo będzie jechało.

Kup 125 z #!$%@?
@kasztan00: jest duże prawdopodobieństwo że jak zastosujesz oryginalny silnik 125 z tego motorka to będzie pasować w 100% ale żeby to potwierdzić to musisz wejść na forum o chińskich motorkach.
Druga sprawa Kamil z foto Moto blog mówił że ten oryginalny silnik 125 zawsze kończy żywot przy 20-22 tys km i ogulnie jest kompletnym badziewiem.
Trzecia sprawa wiesz że v max tego cuda to będzie 80-85km/h?
  • 0
@mpetrumnigrum: @oreze @Zielony34 @WolvvloW @przegrywam_przez_miasto

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i opinie - nawet krytyczne.

Wygląda na to, że w pierwszym poście brakuje jednej istotnej informacji, na co nie zwróciłem uwagi - to ma być pierwsze moto dla nastolatka i właśnie maks. 125 ccm. Dlatego właśnie mój kolega taki pomysł rozważa. Oczywiście można kupić tego Junaka już od razu w wersji 125 ccm, ale kosztuje toto 15 koła, a sytuacja wygląda tak,
@kasztan00: przełożenie silnika to opłacalna inwestycja. Pytanie czy w tym M16 napewno tylko silnik jest do wymiany.
Druga sprawa jeśli znasz się trochę na mechanice to samemu sobie wymienisz
Trzecia sprawa sprawdź dostępność tych silników 125 i koszt.
Jeśli umiesz w podstawy mechaniki i silnik będzie kosztował 2 tys zł to się opłaca. Tylko zobacz czy baprawdę do naprawy jest tylko silnik a nie linki łańcuch owiewki łożyska w kołach itp.