Wpis z mikrobloga

Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dzięki zmianie auta. Miałem Golfa IV 1.4 MPI 16V Basic z 2003, którego byłem 4-tym właścicielem. W połowie 2022 odebrałem Fabię III 1.0 MPI Kombi Classic Ambition z pakietami dodatków.

Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica łagodniej się kręci
2) bardziej nowoczesna stylizacja wnętrza (m.in. tzw. piano black)
3) tłumi nierówności lepiej o 200% względem starego (Golf IV 1.4 16V 03') - porównując już po tym jak zrobiłem zawieszenie w starym.
4) Manualna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Czarnogóra, podczas gdy w poprzednim brak klimy
5) o 200 L większy bagażnik (kombi vs hatchback)
6) Auto pali średnio o 1.5 L lpg mniej (6.5 vs 8) oraz o 12,5 L większy zbiornik LPG (55,5 litra vs 43 litry) = większy zasięg, rzadsze tankowanie (no i więcej pieniędzy w kieszeni)
7) 5 drzwi zamiast 3 (z elektrycznie otwieranymi szybami z przodu)
8) regulacja wysokości siedzenia kierowcy i pasażera
9) wygodny podłokietnik z dwoma wejściami USB
10) przyciemniane szyby z tyłu
11) radio cyfrowe DAB
12) nagłośnienie dolby surround z dodatkowymi głośnikami
13) pakiet na bezdroża w tym powiększony prześwit
14) funkcja hill hold
15) pozwalam sobie na przejazdy o 10 km/h szybciej niż poprzednim autem (przelotowe sto kilkanaście km/h vs sto kilka km/h), bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, a także o jakieś 40-50% stabilniejsze prowadzenie przy tych prędkościach (inna sprawa, że silnik zaczyna męczyć się przy 130 oraz stabilność prowadzenia maleje przy tej prędkości, no ale ja i tak niemal nigdy nie przekraczam 120)
16) automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej, i z jednej strony już nikt się mnie nie czepia jak w dzień jeździłem na pozycyjnych, a z drugiej strony mniejsze o 0,08 litra spalanie niż z włączonymi światłami mijania
17) jako komfort można dodać, że z autem absolutnie nic się nie dzieje, podczas gdy z poprzednim co jakiś czas wyskakiwały głupie problemy (np. każdego roku musiała opaść lewa i prawa szyba sama z siebie)
18) tak samo co jakiś czas wyskakiwały zaniedbania / fuszerki poprzednich właścicieli, a teraz nic
19) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej robiąc jakieś deale parkowałem auto gdzieś dalej i podjeżdżałem na spotkanie komunikacją miejską, żeby kontrahenci nie widzieli z czego wysiadam, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Warszawy, czy Luxemburga, Zürichu, albo City of London.

Jedyne co nie poszło na plus, to miejsce z tyłu. Ale na aplikację carsharingową i tak biorę max 2 osoby do tyłu (umówmy się, ani Fabia ani Golf to nie Superb ani Arteon), a ostatnio siedząc (i nie tylko siedząc) z tyłu z jedną znajomą znajomej daliśmy radę, więc nie ma tragedii.

A z rzeczy co poszły minimalnie na minus to przyśpieszenie - spadło z teoretycznego w nowym 13,4, a faktycznego na gazie w używanym aucie 15 sekund, do teoretycznego 16,2 sek., faktycznego na gazie 18 sek. Czyli 3 sek. wolniej do setki. Ale ma to praktyczne znaczenie tylko przy wbijaniu się na drogi szybkiego ruchu, i po prostu wyuczyłem wbijać się początkowo z 3-go biegu zamiast od razu z 4-go.

#samochody #motoryzacja #vag #vagboners #vw #volkswagen #golf #skoda #fabia #wygryw
Adamfabiarz - Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dz...

źródło: 20220527_055559

Pobierz
  • 94
@reason: No dokładnie. Żyjemy w wolnym świecie, co kto lubi.

@Bonsoul Moja sytuacja finansowo diametralnie się zmieniła, właśnie także dzięki temu, że po zakupie tego auta poszerzyły się moje horyzonty zarobkowe. Wsiadam do auta, odpalam i jadę na strzała robić biznes choćby 1000 km dalej. A nie tak jak wcześniej, miałem obawy co do wyjeżdżania poza sąsiadujące województwo, land.

@pytanie1 Z 2 powodów:

- nie miałem takiego budżetu początkowego. Najtańsze 1.0
@Adamfabiarz: aż jestem ciekaw czym się zajmujesz, że horyzonty tak szybko urosły. To kiedyś nie mogłeś sondować biznesu poza krajem po prostu lecąc tam? No i dziwię się, że nie rzuciłeś biznesu skoro problemem było dozbieranie kasiorki. Niektórzy to wolą przejść na etat jak mają zarabiać podobne pieniądze.

Z jednej strony pachnie zarzutka, a z drugiej to też wolę pewne rozwiązania, potencjalnie droższe w codziennej eksploatacji, ale długoterminowo może dające jakiś
@Kexu: Znaczy ja już sądowałem biznes wcześniej i już częściowo zarabiałem na nim, a częściowo pracowałem jeszcze na pół etatu. Kasiorkę na auto uzbierałem w 2 lata - czy to dużo, czy to mało, nie wiem. Ale wiem, że teraz uzbierałbym szybciej. Właśnie dzięki temu, że nie poddałem się, a na dodatek uzyskałem wspaniałe narzędzie jakim jest ta Fabia (która jednocześnie służy mi jak najbardziej także do róznorakich celów prywatnych). Od
Nie no fabia sama w sobie to naprawdę spoko auto - sam mam taką z 2022 tyle, że z silnikiem 1.0 TSI.
No ale twoja fascynacja tym samochodem połączona z wyliczaniem wręcz spalania do 0.08l/100km wydaje mi się mocno niepokojąca.
@Dziwny_Dzwiek_Gzymsu: Przecież chłop to eksperyment społeczny. Jakiś czas temu był na hamowni by sprawdzić osiągi tego potwora i zamiast odmulić go programem na 90km to zostawił go na 60km (gdzie ten silnik jest specjalnie zamulony i się męczy). Chłopaki z hamowni do dziś się śmieją, że typ przyjechał upewnić się czy na pewno jest tam 60kucy, bo większa moc na trasie jest nie potrzebna ( ͡° ͜ʖ ͡°
Nie wiem o co chodz, ale ja mam 7.5 do setki i nie czuje przyspieszenia, co więcej mam bandita 1250 i przyspiesza na luzie poniżej 4 sek i też tego nie czuje... Czułem w mercedesie eqe AMG i bmw 740d
@Adamfabiarz: obecnie miałem możliwość przejechać za kierownicą golfem 7 z 2018r z 1.4 125km hatchback napęd przód . Ten model auta ma już z tyłu zawieszenie wielo wachaczowe, na codzień poruszam się pasatem b7 Variant 2.0tdi 140km z napędem na przód.
Porównując te auta co do dynamiki jazdy prowadzenia itp. Jest to prawie to samo jedynie w pasacie przy prędkościach autostradowych jest ciszej, na plus fakt golf 7 do 100 ma
@piwakk: A w dowodzie rejestracyjnym wpisany leasingodawca.

@PrOsIaCzEk97 Nie ma obecnie produkowanych aut z 1.4, ani 1.6 TDI. Owszem, gdy będzie mnie stać (nie tylko na zakup, ale też na utrzymanie w tym koszta paliwa), oraz uznam, że zmiana auta przynosi dla mnie wartość dodatnią, to może kupiłbym sobie kiedyś taką Octavię 2.0 TDI 115 KM.
Natomiast tak czy siak sprzedaży Fabii nie planuję. Nawet jeśli będę mieć nowe flagowe auto,
@prismo: Myjka bezdodytkowa zwykle raz w tygodniu. Ponadto raz w miesiącu myjnia bezdotykowa + moje specyfiki. A na rozpoczęcie nowego roku zabieram do studia detailingu na profejsonalne mycie z okazji nowego roku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Do tego 2x w roku spód jest dokładnie obmywany z soli drogowej (na początku roku + na koniec zimy / początek wiosny).