Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dzięki zmianie auta. Miałem Golfa IV 1.4 MPI 16V Basic z 2003, którego byłem 4-tym właścicielem. W połowie 2022 odebrałem Fabię III 1.0 MPI Kombi Classic Ambition z pakietami dodatków.
Plusy: 1) prowadzi się przyjemniej, kierownica łagodniej się kręci 2) bardziej nowoczesna stylizacja wnętrza (m.in. tzw. piano black) 3) tłumi nierówności lepiej o 200% względem starego (Golf IV 1.4 16V 03') - porównując już po tym jak zrobiłem zawieszenie w starym. 4) Manualna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Czarnogóra, podczas gdy w poprzednim brak klimy 5) o 200 L większy bagażnik (kombi vs hatchback) 6) Auto pali średnio o 1.5 L lpg mniej (6.5 vs 8) oraz o 12,5 L większy zbiornik LPG (55,5 litra vs 43 litry) = większy zasięg, rzadsze tankowanie (no i więcej pieniędzy w kieszeni) 7) 5 drzwi zamiast 3 (z elektrycznie otwieranymi szybami z przodu) 8) regulacja wysokości siedzenia kierowcy i pasażera 9) wygodny podłokietnik z dwoma wejściami USB 10) przyciemniane szyby z tyłu 11) radio cyfrowe DAB 12) nagłośnienie dolby surround z dodatkowymi głośnikami 13) pakiet na bezdroża w tym powiększony prześwit 14) funkcja hill hold 15) pozwalam sobie na przejazdy o 10 km/h szybciej niż poprzednim autem (przelotowe sto kilkanaście km/h vs sto kilka km/h), bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, a także o jakieś 40-50% stabilniejsze prowadzenie przy tych prędkościach (inna sprawa, że silnik zaczyna męczyć się przy 130 oraz stabilność prowadzenia maleje przy tej prędkości, no ale ja i tak niemal nigdy nie przekraczam 120) 16) automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej, i z jednej strony już nikt się mnie nie czepia jak w dzień jeździłem na pozycyjnych, a z drugiej strony mniejsze o 0,08 litra spalanie niż z włączonymi światłami mijania 17) jako komfort można dodać, że z autem absolutnie nic się nie dzieje, podczas gdy z poprzednim co jakiś czas wyskakiwały głupie problemy (np. każdego roku musiała opaść lewa i prawa szyba sama z siebie) 18) tak samo co jakiś czas wyskakiwały zaniedbania / fuszerki poprzednich właścicieli, a teraz nic 19) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej robiąc jakieś deale parkowałem auto gdzieś dalej i podjeżdżałem na spotkanie komunikacją miejską, żeby kontrahenci nie widzieli z czego wysiadam, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Warszawy, czy Luxemburga, Zürichu, albo City of London.
Jedyne co nie poszło na plus, to miejsce z tyłu. Ale na aplikację carsharingową i tak biorę max 2 osoby do tyłu (umówmy się, ani Fabia ani Golf to nie Superb ani Arteon), a ostatnio siedząc (i nie tylko siedząc) z tyłu z jedną znajomą znajomej daliśmy radę, więc nie ma tragedii.
A z rzeczy co poszły minimalnie na minus to przyśpieszenie - spadło z teoretycznego w nowym 13,4, a faktycznego na gazie w używanym aucie 15 sekund, do teoretycznego 16,2 sek., faktycznego na gazie 18 sek. Czyli 3 sek. wolniej do setki. Ale ma to praktyczne znaczenie tylko przy wbijaniu się na drogi szybkiego ruchu, i po prostu wyuczyłem wbijać się początkowo z 3-go biegu zamiast od razu z 4-go.
@FircykPiecyk: 8-9 mm większy prześwit. Same sprężyny dłuższe oraz wzmocnione. Do tego pełna osłona silnika, która w zasadzie ciągnie się na pół podwozia.
@Adamfabiarz ciekawe, nie wiedziałem, że montują takie rzeczy do osobówek. Niecały centymetr to mało jeżeli chodzi o lift ale osłony przynajmniej ochronią przed kamykami. Ciekawe.
Może to nie 25d ale dla ciebie to i tak potwór ( ͡°͜ʖ͡°)
Automat mega pomaga!!! 8 biegów fajnie daje rade. W trybie Eco Pro na drogach krajowych nie za ciężarówkami, spokojnie można zejść bez większych wyrzeczeń do 3,6 l/100km
@FircykPiecyk: Osłony do tego zrobiona pełna, profesjonalna konserwacja podwozia z regularną kontrolą, do tego 2x do roku konkretne, dokładne przemycie spodu auta (na początku roku i potem na początek wiosny) z soli, i można powiedzieć, że dół mam z głowy na wiele lat, tym bardziej że fabryczne zabezpieczenie też nie było takie złe (a góra wkrótce też będzie zabezpieczona, bo już część auta obłożone folią ochronną, i za niedługo prawie całe
Ludzie, z czym Wy dyskutujecie tutaj xD Chłop zrobił pseudorecenzję dziadkowozu, który ledwo się toczy, ale za to pali mało. Zwykły wózek sklepowy do turlania się z punktu A do punktu B. Przesiadł się z jednego trupa, do drugiego, tylko nowszego, a tutaj dyskusja xD
@cwlmod: No i teraz patrzymy na cennik nowego BMW 1 z dieslem 118d z automatyczną skrzynią biegów - trzeba wyłożyć minimum 170 tys. zł. To jest 2/3 ceny kurnika deweloperskiego 25 m2. W tej chwili takich kurników mam całe 0. Jako osoba myśląca poważnie o swojej przyszłości zgadnij czy w tej chwili wolałbym wydać 170 klocków na taki pojazd, czy odczekać i odłożyć na coś co przyniesie mi dochód pasywny?
@hadrian3: Alfy Romeo piękne Włoszki, ale nie mam zaufania co do ich długotrwałości, a to dla mnie ważne. Poza tym miałem budżet 60k km.
Rozważałem Fiata Tipo Sedan. Ale ta z fabrycznym gazem ponad mój budżet, a tą bez fabrycznego bałbym się zagazować ze względu na zawory i głowicę. Plus w podstawowej wersji (na taką byłoby mnie stać) trochę słabiej wnętrze - dużo plastików. Niemniej na pewno na plus 6 biegów,
Mam na telefonie album w którym kolekcjonuje sobie pod pewnego czas wszystkie żaby pepe jakie znajdę, zostaw plusa i podam nr w komentarzu a pokaże Ci jaką żaba dzisiaj jesteś #gownowpis #memy
Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica łagodniej się kręci
2) bardziej nowoczesna stylizacja wnętrza (m.in. tzw. piano black)
3) tłumi nierówności lepiej o 200% względem starego (Golf IV 1.4 16V 03') - porównując już po tym jak zrobiłem zawieszenie w starym.
4) Manualna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Czarnogóra, podczas gdy w poprzednim brak klimy
5) o 200 L większy bagażnik (kombi vs hatchback)
6) Auto pali średnio o 1.5 L lpg mniej (6.5 vs 8) oraz o 12,5 L większy zbiornik LPG (55,5 litra vs 43 litry) = większy zasięg, rzadsze tankowanie (no i więcej pieniędzy w kieszeni)
7) 5 drzwi zamiast 3 (z elektrycznie otwieranymi szybami z przodu)
8) regulacja wysokości siedzenia kierowcy i pasażera
9) wygodny podłokietnik z dwoma wejściami USB
10) przyciemniane szyby z tyłu
11) radio cyfrowe DAB
12) nagłośnienie dolby surround z dodatkowymi głośnikami
13) pakiet na bezdroża w tym powiększony prześwit
14) funkcja hill hold
15) pozwalam sobie na przejazdy o 10 km/h szybciej niż poprzednim autem (przelotowe sto kilkanaście km/h vs sto kilka km/h), bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, a także o jakieś 40-50% stabilniejsze prowadzenie przy tych prędkościach (inna sprawa, że silnik zaczyna męczyć się przy 130 oraz stabilność prowadzenia maleje przy tej prędkości, no ale ja i tak niemal nigdy nie przekraczam 120)
16) automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej, i z jednej strony już nikt się mnie nie czepia jak w dzień jeździłem na pozycyjnych, a z drugiej strony mniejsze o 0,08 litra spalanie niż z włączonymi światłami mijania
17) jako komfort można dodać, że z autem absolutnie nic się nie dzieje, podczas gdy z poprzednim co jakiś czas wyskakiwały głupie problemy (np. każdego roku musiała opaść lewa i prawa szyba sama z siebie)
18) tak samo co jakiś czas wyskakiwały zaniedbania / fuszerki poprzednich właścicieli, a teraz nic
19) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej robiąc jakieś deale parkowałem auto gdzieś dalej i podjeżdżałem na spotkanie komunikacją miejską, żeby kontrahenci nie widzieli z czego wysiadam, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Warszawy, czy Luxemburga, Zürichu, albo City of London.
Jedyne co nie poszło na plus, to miejsce z tyłu. Ale na aplikację carsharingową i tak biorę max 2 osoby do tyłu (umówmy się, ani Fabia ani Golf to nie Superb ani Arteon), a ostatnio siedząc (i nie tylko siedząc) z tyłu z jedną znajomą znajomej daliśmy radę, więc nie ma tragedii.
A z rzeczy co poszły minimalnie na minus to przyśpieszenie - spadło z teoretycznego w nowym 13,4, a faktycznego na gazie w używanym aucie 15 sekund, do teoretycznego 16,2 sek., faktycznego na gazie 18 sek. Czyli 3 sek. wolniej do setki. Ale ma to praktyczne znaczenie tylko przy wbijaniu się na drogi szybkiego ruchu, i po prostu wyuczyłem wbijać się początkowo z 3-go biegu zamiast od razu z 4-go.
#samochody #motoryzacja #vag #vagboners #vw #volkswagen #golf #skoda #fabia #wygryw
Może to nie 25d ale dla ciebie to i tak potwór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chłop zrobił pseudorecenzję dziadkowozu, który ledwo się toczy, ale za to pali mało. Zwykły wózek sklepowy do turlania się z punktu A do punktu B. Przesiadł się z jednego trupa, do drugiego, tylko nowszego, a tutaj dyskusja xD
A
Rozważałem Fiata Tipo Sedan. Ale ta z fabrycznym gazem ponad mój budżet, a tą bez fabrycznego bałbym się zagazować ze względu na zawory i głowicę. Plus w podstawowej wersji (na taką byłoby mnie stać) trochę słabiej wnętrze - dużo plastików. Niemniej na pewno na plus 6 biegów,
@Adamfabiarz: Skoro masz zero kurników i chcesz kupić jeden na dochód pasywny to gdzie ty mieszkasz? (ꖘ‸ꖘ)
@Adamfabiarz: tylko ci się wydaje, inni handlowcy podjeżdżają Octavią albo Superb i własciciele firm śmieją się za twoimi plecami (。◕‿‿◕。)
"patrzcie, wielki przedsiębiorca a nie wziął Superba w lizing" ( ͡º ͜ʖ͡º)