Wpis z mikrobloga

Tu znowu mireczek od kupna nowego MTB, wczorajszy wpis:
https://wykop.pl/wpis/72158421/rozwazam-kupno-nowego-roweru-mtb-i-robie-rozeznani

Generalnie trochę już się ukierunkowałem. Temat elektrycznego fulla na razie odpuszczam, bo raz, że te 20k za rower to dla mnie dość spora bariera psychologiczna, a dwa, że kupno to jedno, a jeszcze trzeba o to dbać. A wolę coś z czym się nie będę musiał obchodzić jak z jajkiem. Ale pewnie jeszcze powrócę do tego pomysłu za jakiś czas, bo na pewno technologia się jeszcze rozwija to może i z czasem ceny będą przystępniejsze (nie wiem, nie znam się, tak mi się wydaje xD).

Po sugestiach mireczków skłaniam się ku temu Spectralowi 125:
https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/spectral-125/al/spectral-125-al-5/3425.html?dwvar_3425_pv_rahmenfarbe=RD&dwvar_3425_pv_rahmengroesse=S

Moje argumenty za:
- Posiadam już hardtaila, więc teraz chciałbym spróbować czegoś bardziej fikuśnego
- Cena promocyjna 8299 zł dla mnie bardzo ok, praktycznie tego nie odczuję
- Waga tylko o 0.84 kg większa od mojego obecnego roweru, a mam jeszcze z 15 kg do zrzucenia z siebie, to teraz w ogóle jest tak jakbym z jeszcze jednym rowerem na plecach jeździł xD
- Z tego co widzę można dokupić dedykowane akcesoria w postaci bidonu z uchwytem i małą torbą pod ramą - fajnie, że przy fullu jest miejsce na takie rzeczy [EDIT: teraz doczytałem, że torba jest kompatybilna od rozmiaru M.]
- Przy tym modelu akurat jest dostępność ramy w rozmiarze S w każdym kolorze, w innych modelach często są braki.
- Jak rozumiem sztyca jest regulowana z manetki, fajny bajer

Moje pytania i wątpliwości:
1. Do tej pory jeździłem na kołach 27.5 cala, jakie będą różnice przy kołach 29 cali na ramie S? W takim Neuronie widziałem, że przy mniejszych ramach dają koła 27.5 cala zamiast 29 cala.
2. Przerzutki. Do tej pory miałem 3 biegi z przodu i chyba 8 z tyłu. Widzę, że teraz standard to jest 1x12, jak w praktyce będzie się to odczuwać?