Wpis z mikrobloga

@strikingsurface pierwszy komplet wymieniłem sam i co ciekawe- właśnie firmy TRW. Stąd moje pytanie o to co polecacie. Gdy się pokrzywiły uznałem że może coś robię źle i oddałem do mechanika, nie pamiętam co teraz tam jest założone ale stało się dokładnie tak samo.
@Qql3l3 wymieniłem piasty na nowe miesiąc temu myśląc że to przez nie są te wibracje. Może i w moim przypadku, gdy założę nowy komplet tarcz, problem zniknie.
klocek ma większe znaczenie niż tarcza w kontekście krzywienia się tarcz? Nie do końca rozumiem. :)


@Arturq66: a kurde, odpowiadając na pytanie zignorowałem kwestię krzywienia i z automatu poleciałem, że klocki mają większe znaczenie przy hamowaniu xD Pardon, monsieur.
@strikingsurface no tak by było najlepiej. Problem w tym że nie mam takiego czujnika ale popytam mechaników.

@Kudy to ja już bym wolał piszczenie niż ciągle wyginanie się tarcz. :D

@NuklearnySzpadel no tak właśnie myślałem. ;) co do jakości hamowania to nigdy nie miałem zastrzeżeń w tym samochodzie.

Przy wymianie poprzedniego kompletu tarcz rozmawiałem z jednym diagnostą, który powiedział mi że w swoim aucie miał tarcze brembo które wymieniał 3 razy. Za
@NuklearnySzpadel: @Arturq66 ale co do krzywienia tarcz to też jeżeli wynika to z przegrzania,
lepszy klocek mniej krzywi tarcze,

przy czym mam tutaj na myśl takie sytuacje, że jedzie się cywilnym autem pałować na torze, krzywią nam się tarcze, co zrobić?
"na logikę" zamontować lepsze tarcze,
a w praktyce należy zamontować lepsze klocki i nie dość, że będzie lepiej hamować to będzie też lepiej "obchodził" się z tarczą pod kątem przegrzewania
@SpalaczBenzyny brzmi to sensownie. Być może to przez to że one mają ponad 300mm średnicy i łatwiej się przegrzewają. Może warto też żeby miały te otworki wentylacyjne bo moje obecne ich nie posiadają.