Wpis z mikrobloga

@Damianowski: po odejsciu od kasy sklep stacjonarny nie musi przyjmować zwrotu (nie mylić z reklamacją), jest to tylko i wyłącznie dobra jego wola. Większośc sieci ma jednak taką opcję dla dobra klienta, ale reguluje to regulaminem z pewnymi wykluczeniami.
Sklep jak najbardziej działa zgodnie z prawem
  • Odpowiedz
@Damianowski: Jeśli kupiła w sklepie stacjonarnym to możliwość zwrotu to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy. Nie jest do zobligowany prawnie do przyjęcia takiego produktu, bo klient się rozmyślił. Sprzedawca może też we własnym wewnętrznie decydować co może podlegać pod zwrot, a co sam wyklucza wg własnego widzimisię.
  • Odpowiedz
@Damianowski: Jeszcze jedno, podejrzewam że wykluczenie zwrotów pamięci masowych wynikało z kombinatorstwa samych klientów. Kupowali na Aliexpress najtańszą podróbkę oraz w normalnym sklepie oryginał z oficjalnej dystrybucji, po czym robili zwrot podróbki w sklepie stacjonarnym. Były już takie afery. Finalnie tracił sam sklep i normalni klienci.
  • Odpowiedz
@Damianowski: Bardzo możliwe. EAN produktu najczęściej jest taki sam we wszystkich częściach świata, więc skopiować go to żaden problem. Pamiętam, że było nawet znalezisko na Wykopie, że inna duża sieć sprzedaje podróbki pendrive (nie zgadzała się pojemność, był to udawany 64 czy tam 128 GB, a po nadpisaniu 4 GB danych najstarsze były nieczytelne), co jest niemożliwe, bo zaopatrywała się u oficjalnego dostawcy. Finalnie sprawdzili inne partie i był tylko jeden
  • Odpowiedz