Wpis z mikrobloga

@mpetrumnigrum: Też mam Skode w dieslu 2.0. Pokazywało czasem spalanie poniżej 5, ale dystrybutor i Fuelio weryfikowało te twierdzenia. Nigdy poniżej 4 nie zeszło. Też mam 235 tysięcy przejechane i nigdy nie pokazało mi poniżej 4. To musiał być rozgrzany silnik z górki.
@open_or_die:

i to jets dobry przykład, ja swoim 2l dieslem o mocy 160kw na spokojnej trasie też poniżej 4l schodzę.


Jak qwa. Mam 2.0 TDI 150 KM i nigdy mi nie zszedł poniżej 5l przy dystrybutorze. Mam dane z 6 lat jeżdżenia w Fuelio.
@Yelonek 8 biegów, tryb żeglowania, opony małym oporem toczenia i płaska droga.
nie raz robiłem zbiornik do zera i przy dystrybutorze różnica wynosiła 0.2l max.

jak sobie jadę z okolic Zurichu do Polski to dopiero koło Wrocławia zastanawiam się czy może nie zatankować, a przez Niemcy jadę raczej szybko.
Jak qwa. Mam 2.0 TDI 150 KM i nigdy mi nie zszedł poniżej 5l przy dystrybutorze.


@Yelonek: Mój 5-cylindrowy diesel zestrojony na 170 kW (jakieś 230 KM) spalił mniej niż 15 l na trasę 300 km. Ale był rozgrzany, trasa była w nocy i niemal w całości jechałem na tempomacie ustawionym na 70 km/h. Więc się da, ale zdecydowanie wolę tę samą trasę przejechać autostradą i spalić 30 litrów paliwa, ale
@ShortyLookMean: O matko, 70km/h to nawet TIRy będą Cię wyprzedzać. W jaki sposób można tak przejechać 300km? Przecież to ponad 4 godziny jazdy, a realistycznie pewnie ponad 5, bo średnia mniejsza. To już hardkorowy ecodriving.
To już hardkorowy ecodriving.


@Yelonek: To miała być jazda zgodna z przepisami. To taki odcinek gdzie jest poł kilometra zabudowanego, potem pół kilometra bez ograniczenia, potem parę kilometrów 70 i znowu zabudowany. I tak na niemal całym odcinku. TIRów tam prawie nie ma, bo to zbyt lokalne drogi. Ale bardzo szybko przestałem zwalniać w zabudowanym.
@open_or_die: to nie jest takie proste że trzeba wysoko kręcić więc dużo pali.

Generalnie im większy silnik tym więcej pali. Nawet jak weźmiemy dwa identyczne auta ale w jednym będzie np 2.0 a w drugim 1.4 to różnica spalania będzie duża NAWET jeśli będziemy dawkowali przyspieszenie identycznie. Dlaczego? Przecież zapotrzebowanie KW energii jest +/- takie same, mocniejsze auto nie potrzebuje magicznie więcej KW do poruszenia auta. A w paliwie mamy określoną
@larvaexotech tak się składa że sam na sobie.testiwalem to samo auto z różną mocą, tylko nie wiem czy chip tuning cię przekona mimo że to był automat który wykluczał mnie jako operatora biegów ( ͡º ͜ʖ͡º)

2.0hdi 136km paliło dużo więcej niż po programie na 162 km w tych samych warunkach.
w mieście różnica wynosiła ponad 1 litr czyli 7.3 vs 6.2.

zamiast bieg zmieniać przy 2000rpm,