Wpis z mikrobloga

Zrobiłem szybki test nowego Garmina GNS 430/530 od WorkingTitle. Nie da się tego nawet porównać z tym co było standardowo. Jak ktoś używa jeszcze moda PMS, to go usuńcie i pobierzcie nowego Garmina z Marketplace'u - jest za darmo. Niestety nie mam żadnego joysticka/wolantu/padu i tak będzie jeszcze przez długi czas więc nie sprawdzę tego w locie, ale porównując na szybko to co mogłem zrobić, a tym co pokazuje manual i co pamiętałem jeszcze z czasów #prepar3d, to wygląda to na prawdę świetnie.
Na 530 widać mapę z zaznaczonym planem lotu do lotniska EPPT i zaznaczonymi granicami sektorów - przerywana zielona linia prostopadła do magenty trasy to granica łódzkiego CTR-u. Na 430 jest informacja o najbliższej radiolatarni VOR - zgadza się to z tym co jest w rzeczywistości. Faktycznie najbliższą radiolatarnią na EPLL jest DVOR LOZ we Wiączyniu Dolnym, który jest oddalony o 9 mil od lotniska - tej konkretnej informacji obecnie nie widać, pokazywana jest na poprzedniej stronie
#msfs #xplane #symulatory #lotnictwo
KaiserBrotchen - Zrobiłem szybki test nowego Garmina GNS 430/530 od WorkingTitle. Nie...

źródło: comment_1668707686nNqo3ZciSP0bxfp1MOn9pk.jpg

Pobierz
  • 12
@KaiserBrotchen: kurdez myślałem że to standard w symulatorach? W DCSie cały komputer nawigacyjny A10C jest symulowany w pełnych szczegółach łącznie z opcjami serwisowymi TACAN i ILS. A tam jest to jednak nieco bardziej skomplikwane.
@gregor40: @kot-z-cheshire: I tak i nie. Jest to standard w wysokiej jakości modułach 3rd party. Ale w przypadku rzeczy, które są domyślnie w symulatorze, to są one zazwyczaj słabe. GNS 530 w #prepar3d był praktycznie bezużyteczny i jak ktoś chciał mieć coś lepszego to musiał kupić taki system od Flight1 lub jeszcze jednego innego producenta. Te które się kupowało były bazowanie na oficjalnym trainerze od Garmina, więc działały tak jak
@gregor40: @kot-z-cheshire: dla porównania tak wygląda to w #xplane 12. Opcji jest sporo mniej, na przykład sprawdzenie informacji o wybranym VOR jest niemożliwe, bo taka opcja nie istnieje. Zresztą wystarczy zobaczyć ile stron ma karta NAV: 5 vs 3 i WPT: 10 vs 6. W tym przypadku nauka z manualem Garmina jest niewykonalna, bo urządzenie działa nieco inaczej. Bardzo zbliżone możliwości do tego co jest standardowo w #xplane ma domyślny
KaiserBrotchen - @gregor40: @kot-z-cheshire: dla porównania tak wygląda to w #xplane ...

źródło: comment_1668713055uKLvhT9ZVywGbvXytiFJGx.jpg

Pobierz
@KaiserBrotchen: jak nie ma radiolatarni i ILS w DCS?

Na bank są radiolatarnie i ILS na mapie Gruzji (uczyłem się lądować na ILS w Batumi) i na bank są na mapie NTR. Za równo radiolatarnie cywilne VOR jak i TACAN. TACAN działa też w trybie TR, gdzie podaje Ci odległość od radiolatarni.

Działa też w trybie TR wobec tankowców (choć proceduralne nie powinno się ich używać w tym trybie).

Bez problemu
@gregor40: zależy co robisz. Ja w DCS-ie latałem na serwerach Hoggit i w strefie gdzie jest BLUFOR - od lotniska Anapa w kierunku Kaukazu ILS jest może na 1 czy 2 lotniskach. Parę lotnisk więcej jest na terytorium OPFOR ale nadal jest tego mało. NDB jakiś czas temu zepsuli, z tego co wiem nadal nie działa. TACAN jest, ale również w homeopatycznych ilościach i wykorzystuje się go tam głównie do tankowania
@KaiserBrotchen: ale F16 to nie jest platforma która by mnie pociągała. ¯\_(ツ)_/¯

Ze dwa lata już się uczę A10C, potem będę się zastanawiał między Harrierem a czymś z lotniskowca. Do tego czasu posiwieję, ogluchnę i oślepne. I F16 w DCSie będzie w pełni zamodelowany i będzie kampania dynamiczna :p