Wpis z mikrobloga

W Weekend trochę się bawiłem fizyką w Unity :)

W książce od fizyki trafiłem na Prawo Hooka i chciałem zobaczyć jak one się sprawdza w Unity.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Hooke%E2%80%99a

Póki co zrobione na Spring Jointach, ale myślę sam to zaimplementować.

Wymodelowane na podstawie tego tutoriala:
https://www.youtube.com/watch?v=piBb0rR1wgo

Ciekawą rzecz trafiłem na Reddicie:
https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/7y7dj5/compressing_and_stretching_springs/

Co ten typ miał na myśli mówiąc: "parametric surface equation" to nie wiem, ale brzmi jak pewne podejście :D

https://math.stackexchange.com/questions/461547/whats-the-equation-of-helix-surface

Stworzyłem na razie do tego taki Skrypt:
https://gist.github.com/lolhehe2/6a090fe699842c69eeb766c8743451d1

Co prawda jeszcze nie działa on idealnie, bo łapie zły punkt, ale po starcie pasuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#programowanie #gamedev #unity3d #fizyka
Pobierz lolhehe - W Weekend trochę się bawiłem fizyką w Unity :)

W książce od fizyki trafi...
źródło: comment_1636391788xIde1EaJyVgSbv7J2iEEUx.gif
  • 8
@lolhehe: Skrypt do oceny. Nie umiem Unity xDDDDD

W sumie nie wiem jaka jest różnica między localPosition, a Position, ale póki co local sprawdza się lepiej.

No i mimo, że biorę rozciągnięcie z Position Y, to implementuje to dla osi Z... taki fikołek póki co ( )
W sumie nie wiem jaka jest różnica między localPosition, a Position, ale póki co local sprawdza się lepiej.


@lolhehe: znalazłem dobre wyjaśnienie na forum:

transform.localPosition is the position of the GameObject with respect to its parent object.
transform.position is the position of the GameObject with respect to the root.


Jest to zrozumiałe? Jak nie, mogę spróbować własnymi słowami bardziej opisowo wyjaśnić ;)
@lolhehe: w uproszczeniu tak, root to scena, konkretniej chodzi tu o współrzędne 0,0,0 całego środowiska. Przemieszczanie obiektu z localPosition zmieni jego położenie względem rodzica (parent), a z position zmieni jego położenie względem całej sceny :)