Wpis z mikrobloga

Mireczki, niby to takie oczywiste ale pamiętajcie o tym by ZAWSZE otwierać paczki przy kurierach a już szczególnie przy #dhl bo potem już jest pozamiatane. Niby zgodnie wszystko z prawem ale niesmak pozostaje...

Dostałem fizycznie uszkodzony towar, którego niestety nie sprawdziłem przy kurierze a protokół szkody był zrobiony po fakcie jak kurier już odjechał i jestem już po odrzuconej przez #dhl reklamacji jak i odrzuconej skardze.

Dostałem tylko formułki kopiuj-wklej, że nie udowodniłem winy przewoźnika i cyk, pora na CSa.

Nie polecam, a Wy w tym #dhl to się weźcie ogarnijcie bo wasi kurierzy będą teraz u mnie czekć na sprawdzenie paczki nawet jak wartość będzie 3pln

#zalesie #kurier #wujekdobrarada
  • 13
@kot_w_krawacie: nikt ci nie pozwoli otwierac paczki przy kurierze jak nie ma widocznego uszkodzenia opakowania

No i druga sprawa, to problem sprzedajacego zeby towar dotarl nieuszkodzony, to on korzystal z uslugi kuriera
@Norskee: niby tak ale nie do końca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dz.U.2020.0.8 t.j. - Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe

Art. 74. Protokół o ubytku lub uszkodzeniu przesyłki
1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że
@kot_w_krawacie: Jest napisane wyraznie, ze kiedy twierdzi, ze paczka jest naruszona. Jak paczka jest nienaruszona z zewnatrz, to nie ma zadnej podstawy oczekiwac czegos od firmy przewozowej - zaczynajac od sprawdzenia zawartosci i konczac na jakiejkolwiek reklamacji

Jesli paczka jest nienaruszona, a towar jest uszkodzony to jest to odpowiedzialnosc sprzedajacego, a nie przewoznika, bo widocznie byla niepoprawnie zapakowana
@Norskee:

Jest napisane wyraznie, ze kiedy twierdzi, ze paczka jest naruszona

ale dalej jest wyjątek, w postaci: "Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona."

Sprzedawca zrzeka się odpowiedzalnośći w momencie przekazania paczki kurierowi, a kupujący bierze na siebie odpowiedzialność w momencie przyjęcia paczki bez zastrzeżeń.
@kot_w_krawacie: zreszta wrzucasz kawalki art a potem jest napisane

3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z
zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie
uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak
niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
@Norskee: ten pkt. 3 który wrzuciłeś nic nie wnosi, dlaczego? Już mówię.

W moim przypadku, szkodę zgłosiłem w podanym tu terminie i co? Przewoźnik ustalił w odrzuceniu mojej reklamacji, że to ja nie udowodniłem jego winy(przewoźnika #dhl) i odrzuca moją reklamację.

Ogólnie, jak odbierzesz paczkę bez zastrzeżeń i jej nie sprawdzisz przy kurierze, nie ma jak walczyć potem o swoje.
@kot_w_krawacie: no bo nie udowodniłeś, bo skoro z zewnątrz opakowanie było nieuszkodzone to ciężko udowodnić winę przewoźnika. Winę zazwyczaj ponosi sprzedawca który źle ją zapakował
Zresztą wtedy powinno zostać określone czy pakowanie było wystarczające czy nie
@Norskee: w moim przypadku przesyłka była złamana w pół bez widocznych śladów. I to jest śliska sprawa. Bo jeden i drugi odrzuca reklamację.

Co mam dwie sprawy sądowe zakładać i czekać aż sobie wyjaśnią kto zawinił? To jest śliska sprawa. Wniosek jaki chce przekazać Mireczkom jest taki:

jak odbierzesz paczkę bez zastrzeżeń - masz duży problem
@calkowitybrakrozumu: masz rację, protokół szkody był robiony online tak jak mówisz. Druczek pdf plus zdjęcia które podesłałem.

Samo to ze kurier popatrzy sobie na to jak otwierasz


@calkowitybrakrozumu: zmienia to, że to jedyna droga do udowodnienia, że taka paczka dotarła uszkodzona. W moim przypadku opierali się, że nie udowodniłem, że paczka była uszkodzona przy transporcie (sugerują chyba, że sam sobie zniszczyłem).

A jeśli nie, to nie ma innego wyjścia.