Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@KwasowyProktolog10kJava: moja to mała firma, ale klient próbuje odpalić scrum z podwykonawcami i tygodniowymi sprintami. Przez godzinę nie odezwałem się ani słowem, bo gadali o innych rzeczach a jak przeszliśmy do tematu, to w 3 minuty odłożyli to, żeby wewnętrznie to przemyśleć. ()
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rajwyk: rozbudowa była już omówiona i wyceniona. Ja jestem programistą, a nie konsultantem - oczekuję rozpisanych tasków a nie siedzenia godzinę na spotkaniu nad rzeczą, którą można załatwić jednym mailem.
@PotatoZiemniak: uuu widzę poważny deficyt umiejętności miękkich. Po co Cię w takim razie zabrali na spotkanie z klientami? Tam się taski dopiero omawia a nie przekazuje programistom. W ogóle po co było spotkanie z programistą skoro wszystko było już omówione?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rajwyk: kwestia #!$%@? zarządzania u klienta - najpierw omawiają co by było fajnie zrobić, a potem pokazują pracownikom i przez to wychodzą takie rzeczy. Spodziewałem się spotkania na kilka minut - podsumować tylko, że wywołamy endpoint x, wyświetlimy informacje y i koniec tematu. Co do umiejętności - masz rację, ale raczej nie w tym przypadku - tylko ja pracuję nad projektem, menedżer nie ogarnia na tyle technikaliów, żeby wiedzieć np. jak
@PotatoZiemniak: Po pierwsze za bardzo się przejmujesz. Po drugie poćwicz olewcze podejście (jedna z kluczowych umiejętności miękkich). :) To, że klient może coś odwalić na dowolnym etapie projektu (nawet tuż przed odbiorem "bo jednak nie o to nam chodziło") to przecież absolutny standard. Dopóki płaci to wszystko jest ok. :)
@PotatoZiemniak: Źle na to patrzysz. To nie jest marnowanie czasu tylko realizowanie zadań dla klienta. W tym akurat wypadku tym zadaniem było uświadomienie im, że jednak coś muszą sobie przemyśleć. Co często oznacza, że sprawa zostanie odłożona na święte nigdy.