Wpis z mikrobloga

Siema. Jestem totalnym amatorem rowerowym. Jeżdżę 2 razy w tygodniu po 40-50km. Podoba mi się to coraz bardziej. Mam rower crossowy ale jeżdżę w 90% po asfalcie. Chciałbym kupić gravela. I tutaj mam upatrzony Romet Aspre. Moje pytanie czy dla takiego amatora warto brać nowy Aspre2 na GRXie 4400zl czy lepiej brać używane Aspre1 na olx około 2300zl? Czy dla amatora różnica tego osprzętu będzie zauważalna?

#rower
#gravel
  • 16
  • Odpowiedz
@wannabe_doc:

heh. Sprawa nie jest taka prosta - bo to ponad 100% ceny.
Pomijając wszelkie dyskusje na temat napędu i czy warto tyle dopłacać do napędu 10s to jednak aspre 2 ma pewien inny duuuuży plus. Hydraulika.
To jest zauważalne. Inna kwestia czy jest niezbędne.
  • Odpowiedz
@wannabe_doc
Pytanie, czy za kilka miesięcy nie będziesz na tyle wkręcony, żeby żałować, że nie dołożyłeś tej kasy wtedy :X
Ja tak trochę mam. Uwielbiam swojego gravelka, ale czasem myślę, że mogłem jednak kupić Ruut'a CF1 :P
  • Odpowiedz
@trace_error: mam szosę na Clarisie a w crossie mam mechaniczne tarczówki (w dodatku szosowe bo miały iść właśnie do gravela), tylko zmieniłem pancerze na Jagwire KEB-SL (co zmienia naprawdę sporo w ich działaniu). Dołożenie 2k osobiście uważam za średnio uzasadnione ale jak ktoś chce to jego sprawa
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MiQ27: mam w gravelu mechaniki, w szosie hydro i różnica jest duża. W szosie może mniej by było potrzebne ale w gravelu na wertepach ręce bolą od zaciskania hamulców a działa to i tak tak sobie. Teraz jak chce dołożyć hydro to koszt upgrade i tak koło 2k bo wymiana sporej ilości szpeja a mowa tylko o hamulcach a tu cała grupa jest.
  • Odpowiedz
@trace_error: jakie masz pancerze? Zwykłe spiralne?
Naprawdę, zmiana na KEB-SL (które mają osiowe druty i prawie zerową kompresję) i jakieś porządne szlifowane linki robi ogromną różnicę.
  • Odpowiedz
@MiQ27: jakieś jagwire, chyba cgx-sl, takie fabrycznie były.