Wpis z mikrobloga

Siema. Jestem totalnym amatorem rowerowym. Jeżdżę 2 razy w tygodniu po 40-50km. Podoba mi się to coraz bardziej. Mam rower crossowy ale jeżdżę w 90% po asfalcie. Chciałbym kupić gravela. I tutaj mam upatrzony Romet Aspre. Moje pytanie czy dla takiego amatora warto brać nowy Aspre2 na GRXie 4400zl czy lepiej brać używane Aspre1 na olx około 2300zl? Czy dla amatora różnica tego osprzętu będzie zauważalna?

#rower
#gravel
  • 16
  • Odpowiedz
@wannabe_doc:

heh. Sprawa nie jest taka prosta - bo to ponad 100% ceny.
Pomijając wszelkie dyskusje na temat napędu i czy warto tyle dopłacać do napędu 10s to jednak aspre 2 ma pewien inny duuuuży plus. Hydraulika.
To jest zauważalne. Inna kwestia czy jest niezbędne.
  • Odpowiedz
@wannabe_doc
Pytanie, czy za kilka miesięcy nie będziesz na tyle wkręcony, żeby żałować, że nie dołożyłeś tej kasy wtedy :X
Ja tak trochę mam. Uwielbiam swojego gravelka, ale czasem myślę, że mogłem jednak kupić Ruut'a CF1 :P
  • Odpowiedz
@trace_error: mam szosę na Clarisie a w crossie mam mechaniczne tarczówki (w dodatku szosowe bo miały iść właśnie do gravela), tylko zmieniłem pancerze na Jagwire KEB-SL (co zmienia naprawdę sporo w ich działaniu). Dołożenie 2k osobiście uważam za średnio uzasadnione ale jak ktoś chce to jego sprawa
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MiQ27: mam w gravelu mechaniki, w szosie hydro i różnica jest duża. W szosie może mniej by było potrzebne ale w gravelu na wertepach ręce bolą od zaciskania hamulców a działa to i tak tak sobie. Teraz jak chce dołożyć hydro to koszt upgrade i tak koło 2k bo wymiana sporej ilości szpeja a mowa tylko o hamulcach a tu cała grupa jest.
  • Odpowiedz
@trace_error: jakie masz pancerze? Zwykłe spiralne?
Naprawdę, zmiana na KEB-SL (które mają osiowe druty i prawie zerową kompresję) i jakieś porządne szlifowane linki robi ogromną różnicę.
  • Odpowiedz
@MiQ27: jakieś jagwire, chyba cgx-sl, takie fabrycznie były.
Siła jest, ale trzeba mocno klamkomanetke ściskać, a to nie jest komfortowe z górnego chwytu - podobnie jak w szczękowych hamulcach na szosie, moc mają, ale z dolnego chwytu. Hydro łapie mocno przy niewielkim ruchu klamkomanetki w dowolnym chwycie.
  • Odpowiedz
@MiQ27:
ja mam TRP spyre z keb-sl i ciągle myślę nad upgradeem do hydro bo jednak to nie do końca tak jak bym chciał.
Niby mocy wystarczająco ale tylko w dolnym chwycie. W górnym chwycie ułożenie dłoni nie pozwala na wyciśniecie wszystkiego wiec przy miejscach gdzie mam w planach mocniej używać hamulców muszę zmieniać chwyt z górnego na dolny. Na zjazdach w terenie oznacza to pochylenie sie bardziej do przodu zamiast
  • Odpowiedz
@MiQ27: są tez przełajowe klamki jako dodatek, no ale głownie się jedzie w górnym chwycie. Ten adapter to troche jak z giant-owskim conduct-em czy trp hy-rd. Niby spoko, ale nadal to nie działa jak pełne hydro i takie troche obchodzenie problemu, pół-środki.
Klamki mtb mogą być ok na mechaniki bo nie łapiesz tuż przy osi klamki tylko na koncu. W gravelu jak jest opcja od razu hydro to bym brał bo
  • Odpowiedz
@trace_error: imho taki adapter to jednak spora różnica w stosunku do hy-rd. Masz tylko 20cm pancerza a nie metr czy nawet półtora, wszelkie luzy są wielokrotnie mniejsze.
  • Odpowiedz
  • 0
@wannabe_doc mam 1, tłucze się ale jedzie ładnie po nierównościach, ścieżkach leśnych, łańcuch nie spada, przełożenia się zmieniają gładko. Hamulce są ok. Moim zdaniem nie warto brać grxa i poszukałbym czegoś innego w tym budżecie. W Aspre geometria nie jest gravelova, a raczej idzie w stronę wyścigowej czyli jest się mocniej pochylonym. Ja tam lubię i jeżdżę tak jak Ty plus raz na jakiś czas ponad 100 na raz.
  • Odpowiedz
@wannabe_doc: Jakąś opcją jest jeszcze kupno używki i pojeżdżenie na niej jakiś czas. Będziesz w stanie stwierdzić czy podoba Ci się taki rodzaj jazdy, poza tym poznasz swoje potrzeby i będziesz mógł określić, czy czegoś Ci brakuje w tym rowerze. Rowery używane nie tracą tak bardzo na wartości jak nówki, więc jeśli coś będzie nie tak, to po niedługim czasie bez problemu powinieneś być w stanie odsprzedać rower za kasę porównywalną
  • Odpowiedz
@wannabe_doc: jak jeździsz po szosie w 90% i się wkręciłeś, i robisz jakieś dystanse (po 50 km) to nie kupuj gravela. ja kupiłem, trochę pojeździłem i niestety opony już zmienione na szosowe.. gravel jest fajny do niedzielnego jeżdżenia i tyle
  • Odpowiedz