Wpis z mikrobloga

Siema jakieś porady dotyczące pisania cv do pierwszej pracy(na staż)? Powiedzmy, że target to małe studio tworzące gry.

Ja mam parę wątpliwości:
-Warto dodać jedną linijkę z zainteresowaniami? Nawet jak nikogo to nie interesuje to chyba nie zaszkodzi?

-W umiejętnościach ma sens dopisywanie do wszystkiego podstawy? Podstawy c#/.Net etc.. No bo niby poruszam się po czymś dosyć płynnie i już wyszedłem z poziomu totalnego laika ale jak napiszę średnio zaawansowane to wyjdzie na to że junior to już jest zaawansowany xD Bez sensu. Może nic nie pisać o poziomie, niech se zajrzą do kodu i sami ocenią. Skoro aplikuje na staż to wiadomo, że to co umiem to raczej liznąłem tylko.

-Akapit narzędzia z wpisanym git'em i nie wiem, visual studio to tak jakbym dopisał ms office czy może być?

-Dodać akapit Projekty gdzie będzie tam zdanie opisu i link do githuba a w przypadku gry to też np. jakiś film prezentujący rozgrywkę czy trzasnąć to wszystko w osobnym pliku, nazwijmy go portfolio. Bardziej szczegółowy opis raczej na samym githubie.

Jakieś złote porady? Co w cv to taki instant facepalm a co to taki miły dodatek.

#pracait #praca #rekrutacja #gamedev #programowanie
  • 14
@VDrakkainen: ja bym zainteresowania olał, office'a tak samo, za to oprócz linka do githuba, dodałbym te opisy poszczególnych projektów, brutalna prawda jest taka że twoje CV zostanie tylko pobieżnie przeczytane, więc wywal z niego niepotrzebne informacje, często z braku czasu, więc zostaw tam kluczowe i ważne info. Podkreślaj swoje doświadczenie, nawet jak jest twoim zdaniem nieduże, dlatego linki do poszczególnych projektów to dobry pomysł, pewnie nikt ich nie przejrzy :-( ale
@VDrakkainen: Zostaw zainteresowania. Sam przy przeglądaniu CVek zawsze zwracałem na nie uwagę i pytałem na rozmowie. Ostatecznie zatrudniasz kogoś z kim będziesz spędzać 1/3 dnia w jednym pomieszczeniu i chcesz być w otoczeniu ludzi a nie zombie. Tym bardziej, że z potencjalnym stażystą zawsze masz mniej tematów do rozmowy niż np. z seniorem.

Git i VS możesz wpisywać, to nie przypał jak z Officem. Widziałem wielu programistów, którzy nie używali albo
@VDrakkainen rekruter poświęci pewnie koło 5 sekund na Twoje cv, nie ma sensu tam wpisywać pierdół typu prawo jazdy, czy znajomość officea. Poza tym, za co rekruter ma uważać znajomość pakietu ms office? Kliknięcie w ikonkę worda? Proste formuły w excelu? Czy tabele przestawne, vba i mnóstwo rzeczy o których nie mam pojęcia ( ͡º ͜ʖ͡º)? Jeżeli praca faktycznie by jej wymagała, to możesz konkretnie opisać co
@kuskoman: Ten office to był taki żarcik i nawiązanie do "obsługa office" albo "internetu" czy "komputera" pojawiających się ponoć w cv. Ja też nie wiem co to znaczy () Zastanawiałem się po prostu czy dopisywanie git'a to narzędzi ma sens czy może to już taka oczywista oczywistość.
@VDrakkainen a to sorry, pobieżnie tylko rzuciłem okiem na post


Jak najbardziej pisz, dla Ciebie to oczywistość, a wielu ludzi np. po bootcampach ( ͡º ͜ʖ͡º) może myśleć o tym jak o kosmicznej technologii i nie widzieć potrzeby tego używać Mówię oczywiście o rekrutacji na staż/juniora
@wesoly_grabarz dzięki za sprostowanie tego co napisałem
Nie jestem kompletnie into gamedev, lecz myślałem, że sytuacja jest bardziej zbliżona do tej w webdevie
No i nie zauważyłem tego, że mała firemka
Swoją drogą bardzo fajny macie proces rekrutacji, bo devy sami przeglądają cv i w całości za niego odpowiadają