Wpis z mikrobloga

@Ratelmidozer: Nie chce mi się szukać wiarygodniejszego źródła (np. ustawy) ale:

Zgodnie z obowiązującym prawem, posiadanie zużytych podkładów kolejowych w gospodarstwach domowych jest nielegalne, gdyż przepisy nie zezwalają na ich przekazywanie prywatnym użytkownikom. Ponieważ podkłady kolejowe są odpadem niebezpiecznym, ich transportem i utylizacją mogą zajmować się tylko wyspecjalizowane firmy posiadające odpowiednie zezwolenia. Natomiast ten, kto składuje odpady niebezpieczne w miejscach nieprzeznaczonych do tego celu podlega karze aresztu lub grzywny.
@reconn: kurcze, studia mi się do czegoś przydają :D wczoraj hormony w wodzie, a dzisiaj podkłady kolejowe. Pisałam pracę na temat ich utylizacji/ewentualnego zastosowania. Są one faktycznie nasączone olejem kreozotowym, ale istnieje technologia która pozwala na ich bezpieczne wykorzystanie (i co ważne, nawet się ją stosuje). W specjalnych komorach płukane są roztworem, który neutralizuje olej. Ale wiadomo, to od razu podnosi cenę takiego podkładu na olx czy innym gumowym drzewku.
Ludzie
@Mashe: wczoraj słuchałem w radio, że ta technika jest dość droga. Nasi naukowcy opracowali nową, hoduje się określony szczep bakterii który rozkłada tą substancje, później może służyć jako opał ale raczej w przemyśle
@rpi4: dokadnie, chodzi o to żeby drewno nie próchniało, było odporne na warunki zewnętrzne no i obciążenie i żeby ładnie służyło na torach przez dziesiąt lat.

@Neonek44: teoretycznie kiedy zrywają podkłady są to już odpady i obowiązuje je prawo odpadowe. Co więcej, są sklasyfikowane jako odpady niebezpieczne, a tym byle kto nie powinien się zajmować tylko konkretne firmy. Część w domyśle miała być skupywana przez PKP i poddawana tej odnowie,