Aktywne Wpisy
Pozytywny_gosc +11
Zawsze rozbraja mnie jak kołpiarze gadają, że siłownia rozwiazuje 90% atrakcyjności, że nawet jak jesteś niski i zrobisz masę to bez problem wyrywasz laski.
Tymczasem ciągle powtarzam, że największe powodzenie mają wysocy chudzielce, często o posturze koszykarza po prostu z niskim poziomem tłuszczu. Mięśnie mają znaczenie MINIMALNE, powtarzam, MINIMALNE znaczenie, najważniejsze jest bycie wysokim, mieć dobrą mordę i odtłuszczonym, tyle.
2516578697 tik toków na ten temat powstaje, a kołpiarze śpią i wypierają
Tymczasem ciągle powtarzam, że największe powodzenie mają wysocy chudzielce, często o posturze koszykarza po prostu z niskim poziomem tłuszczu. Mięśnie mają znaczenie MINIMALNE, powtarzam, MINIMALNE znaczenie, najważniejsze jest bycie wysokim, mieć dobrą mordę i odtłuszczonym, tyle.
2516578697 tik toków na ten temat powstaje, a kołpiarze śpią i wypierają
Mireczki drogie, dłubie sobie trochę hobbystycznie w unity3d i ostatnio utknąłem trochę w jednym temacie.
Próbuję zaprojektować sieć przesyłu prądu z wytwórcami energii, przekaźnikami i odbiorcami (Coś jak w Factorio i Cities Skylines). Jakiś wstępny pomysł jest tzn. każdy element posiada informacje o elemencie z którym jest połączony i na podstawie tego jest kalkulowany stan sieci, przy czym rekalkulacja odbywa się w momencie gdy ulega modyfikacji którykolwiek element sieci. O ile pewnie to zadziała dla małych sieci.. o tyle dla większych to będzie na bank killer wydajności i pewnie da się to zrobić 1000x lepiej... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ogólnie podejrzewam że ktoś już miał ten problem i go rozkminił a fajnie było by nie wynajdywać koła na nowo.
Zrobiłem spory research i przekopałem googla wzdłuż i wszerz.. ale podejrzewam że albo "cannot into google" albo mam pecha bo nie potrafię poprawnie sformułować nazwy problemu.
Do tej pory natrafiłem tylko na ten wątek na forum (https://forum.unity.com/threads/cables-to-pass-eletricity-between-objects.203853/) z jeden wątek o budowie maszyny stanów i pojedyncze tutoriale na yt nt. wykonywania grafów.
Może ktoś z was natrafił kiedyś na jakieś ciekawe materiały na ten temat albo jakąś przykładową implementację na githubie / gdziekolwiek. Albo może podpowiedzieć jak nazwać ten problem i pod jakimi frazami szukać. (Jak znacie jakiś płatny kurs / materiały gdzie jest omawiany ten temat to też styknie).
Z góry dziękuję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
używam do tego nested lists. Każdy obiekt dostaję swoją listę gdzie na pozycji 0 jest on sam a na pozostałych mogą być przylegające do niego. Po dodaniu nowego obiektu do łańcucha można zmodyfikować zawartość list obiektów przylegających do niego dodając nowe obiekty do listy albo zastępując stare.
1. Dodaje 2 łączniki i jednego odbiorcę, dodatkowy odbiorca przeciąża sieć która przestaje działać.
2. Usuwam tego nowego odbiorcę (Albo 1 z łączników do tego odbiorcy) i cała sieć zaczyna działać.
Raczej w obu przypadkach muszę przeliczyć / przebudować całą sieć żeby określić co się w niej znajduje po zmianach i czy sieć będzie działać czy nie.
W Cities skylines ciekawe mają to rozwiązane,
Ale jakbyś po prostu zrobił jakiegoś managera sieci, który by przechowywał informacje o ilości elementów w sieci, czyli:
- Dodajesz nowy element sieci (łącznik/odbiorcę) to ten dodawany element musi sam się zgłosić do managera, że został podpięty. Wtedy Manager sobie go dodaje do puli i przelicza wydajność sieci (< tu-wstaw-swój-algorytm
Podstawowy scenariusz:
1. Mamy elektrownię która produkuje x energii, mamy również słupy pomiędzy którymi są kable które "przenoszą energię" i mamy odbiornik który zużywa energię.
Teraz mogą następować różne modyfikacje sieci, dodanie nowego odbiornika, dodanie nowej kolejnej elektrowni itd. usunięcie kabla który łączy słupy, odbiorniki itd..
Sieć powinna odpowiednio na to reagować i w
Zmierzyłeś, że faktycznie to jest problem? :) Zaczalbym od najprostszej opcji, a jak faktycznie wyjdzie że to jest za wolne to wtedy bym się bawił w optymalizacje. Ale wszystko zależy od rodzaju obliczeń. Jeżeli są proste, to powinno działać nawet co klatkę dla tysięcy obiektów.
Zrobiłem zgodnie z konkluzją z wcześniejszego komentarza no i jestem super dumny.
Dobrze działa dodawanie obiektów do sieci, łączenie sieci, usuwanie sieci.
Teraz kolejny krok, ogarnąć jak dodać krzywe do linii aby wyglądały realistycznie i jak poprawić obsługę kamery i stawiania obiektów na "terrain". Jaram się.
Dzięki pany kaczki za pomoc (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Mały gif