Aktywne Wpisy
Dzwoni do mnie żona do pracy z płaczem i pyta się czy ma już pakować walizki, bo syn lvl 1,5 rzucił w tv piłka. ofc synkowi wybaczę bo to tylko jeszcze małe dziecko, ale jaka kara dla żony za nie upilnowanie dzieciaka. Do domu zostało jeszcze 2 godziny co proponujecie ? Jaka karę wymierzyć ?
#dzieci #rozowepaski #rodzina #gownowpis #logikarozowychpaskow #malzenstwo #tv #kiciochpyta #niewiemjaktootagowac
#dzieci #rozowepaski #rodzina #gownowpis #logikarozowychpaskow #malzenstwo #tv #kiciochpyta #niewiemjaktootagowac
Lukaszo5 +16
W czasie I Wojny Światowej służył w wojsku austro-węgierskim, do którego wcielony został w dniu 1.08.1914 r. Początkowo służył w piechocie, w 13 i 58 PP. Od 15.06.1916 r. przebywał na kursie obserwatorów w Wiener Neustadt, po ukończeniu którego służył w 11 Kompanii Balonowej i 26 Kompanii Lotniczej, z którymi brał udział w walkach na froncie włoskim i albańskim.
W listopadzie 1918 walczył jako obserwator w obronie Lwowa (w dniach od 5-22.11.1918 r. odbył łącznie 16 lotów bojowych). W okresie od 1.02 do 24.03.1919 r. odbył kurs pilotażu w Wyższej Szkole Lotniczej w Warszawie. Od 1.04.1919 był oficerem taktycznym przy Sztabie Szefostwa Lotnictwa Naczelnego Dowództwa WP. Od 18.09.1919 r. walczył w wojnie polsko-bolszewickiej, w barwach 59 EBre. Dekretem Naczelnego Wodza L. 2299 z dnia 9.09.1920 r. został zatwierdzony w stopniu kapitana (z dniem 1.04.1920 r.). Od 30.03.1920 r. do 25.12.1920 r. służył w III Dywizjonie Lotniczym na stanowisku obserwatora oraz oficera taktycznego. W trakcie działań bojowych wykonał 158 lotów nad nieprzyjacielem. Dał się poznać jako znakomity lotnik, wykonywał bardzo skuteczne naloty na stanowiska sowieckiej artylerii i przynosił niezwykle cenne meldunki (w dniu 24.04.1920 r.). Wymieniony został w „Rozkazie pochwalnym dla III Dywizjonu Lotniczego” dowódcy 6 Armii z dnia 11.09.1920 r.
Wraz z pil. Ludwikiem Idzikowskim, którego był nawigatorem, na samolocie Amiot dokonali próby przelotu z Paryża do Nowego Jorku. Pierwszy lot odbył się w dniu 3.08.1928 r., musiał zostać przerwany z powodu awarii i pęknięcia zbiornika z olejem. Druga próba odbyła się 13.07.1929 r. Nierówna praca silnika zmusiła załogę do awaryjnego lądowania na wyspie Graciosa na Archipelagu Azorskim. Samolot skapotował, w płonącym wraku zginął pilot Ludwik Idzikowski, a obs. Kazimierza Kubalę zdołano uratować.
Mjr Kazimierz Kubala odznaczony został m.in. Srebrnym Krzyżem Orderu Wojennego Virtuti Militari nr 486, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Polową Odznaką Obserwatora nr 23.
#historia #ciekawostki #lotnictwo #lotnicy #samoloty #wojsko #iwojnaswiatowa #lotnictwoiirp #rocznicanadzisiaj