Wpis z mikrobloga

Mazda Cosmo Sport, znana poza Japonią jako 110S, ma już dokładnie pięćdziesiąt lat! Był to samochód, który zmienił na zawsze wizerunek Mazdy i zamieszał w świecie czterech kółek, choć powstał tylko w około półtora tysiącu egzemplarzy. Coupe z efektowną karoserią było pierwszym, sportowym modelem Mazdy, pierwszym, seryjnym modelem Mazdy z silnikiem Wankla i pierwszym na świecie, seryjnym modelem z dwuwirnikowym silnikiem Wankla. Jednostka miała 982 centymetrów sześciennych pojemności i rozwijała aż 110 KM. W ważącym 930 kilogramów aucie pozwalało to na rozpędzenie się do 100 km/h w niecałe 10 sekund. Japończycy wstawiali modeli nie tylko do salonów sprzedaży, ale wysyłali go również na tory wyścigowe. Auto w morderczym, trwającym 84 godziny wyścigu Marathon de La Route na Nürburgringu zajęło czwarte miejsce za Lancią Fulvią i dwoma Porsche 911 E. Do dzisiaj Mazda sprzedała blisko dwa miliony samochodów z silnikiem Wankla. Nieofialnie mówi się, że ciągle pracuje nad zupełnie nową jednostką.

#mazda #cosmo #wankel #samochody #motoryzacja #carboners #ciekawostki #historia #technika #technologia
autogenpl - Mazda Cosmo Sport, znana poza Japonią jako 110S, ma już dokładnie pięćdzi...

źródło: comment_tsO7deTH1ZruoeB7jCDtU0eVBNrRr6Dd.jpg

Pobierz
  • 18
@Jin: nie. obojętnie jaki silnik tłokowy jest lepszy. Mniej pali, jest trwalszy. Na plus wankla są jego małe gabaryty i niski środek ciężkości. Gazu do tego ustrojstwa nie założysz.
Gazu do tego ustrojstwa nie założysz.


@DirtyS: oczywiście że się da, tylko jest przy tym sporo kombinacji, wysokokosztowych części i umiejętności. Po Polsce jeździł nawet rx-8 zagazowany. No i wsadzając butle cały bagażnik zniknie praktycznie

Kwestia tylko czy to jest opłacalne, taka instalacja będzie kosztować chore pieniądze. A jak ktoś się decyduje na rx-8 to raczej zdaje sobie sprawę z tego że to pali 15-20l przy normalnej jeździe