Wpis z mikrobloga

@Rejke: Myślałam, że nigdy podobny wpis nie powstanie, ale jednak! Kilka miesięcy po premierze Marble Machine, mam garść statystyk.
Muszę przyznać, że sami jesteśmy dość zdziwieni, tym bardziej, że przez pierwsze trzy miesiące po premierze - gra zarobiła niecałe 1000zł. Staty dotyczą Google Play.

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kivano.marblemachine

Marble Machine zostało ściągnięte ponad 300 000 razy.
To oczywiście nie jest dużo, ale satysfakcjonująco jak na grę, którą robiło się raptem 2 miesiące z hakiem, a potem pozostawiło własnemu losowi.
- gra nie była reklamowana oprócz jednego wpisu na pocket gamer (który i tak dał tylko około 900 ściągnięć)i kilku mniejszych w Polsce.
- ARPPU dla wszystkich krajów jest na poziomie 8.33 a średnia wartość transakcji to 8.31zł
- Kraje, które maja największy udział procentowy w ściągalności aplikacji to kolejno:
USA (17%) Rosja (11.20%) Niemcy (10.95%)
-Całościowy przychód z Rosji to przykładowo dla Rosji 613 zł, ale ARPPU wynosi tu 9.16 czyli dużo nam nie dali, ale jak już płacą, to płacą :) Dla porównania
ARPPU z USA to 8.21 a z Niemiec 8.27zł. (całościowy zarobek z Niemiec to 5tys zł).
-Ciekawostka z Polski - ARPPU wynosi 2.90 a całościowy zarobek to 300zł. Grę z Polski ściągnęło 1135 osób z czego 64 coś kupiło.
-W grze dostępnych jest kilka cen, które gracz może sam wybrać i jest to cena za całą grę. Może nawet wybrać wersję bezpłatną, ale wtedy aktywują się reklamy (właśnie z tego zrezygnowaliśmy, to był test który trwał 1,5 miesiąca wówczas gracz zostanie poinformowany, że może otrzymać od nas za darmo kod na grę jeśli tylko się wysili i napisze do nas maila :P . Oczywiście, najczęściej wybieraną opcją jest cena najniższa 1$ (2750 zamówień) ale najwyższa 10$ zdarza się częściej, niż się spodziewaliśmy (100 zamówień). Generalnie polecam ten sposób finansowania aplikacji - gracze chwalą. Jedyne czego brakuje, to możliwości dopłacenia. Tak,tak - często dostajemy komentarze i maile, ze komuś jest "wstyd" że zapłacił za mało i chce dopłacić.
- Gra jest dostępna na iOS ale nie wspieramy aktywnie tej platformy. O dziwo okazało się, że na androidzie ludzie płacą chętniej i więcej niż na apple i to do tego stopnia, że straciliśmy zainteresowanie platformą.

Jaki z tego wniosek? Zawsze jest nadzieja dla najmniejszych indyków :) (pamiętajcie, że gra nie była reklamowana!)

Tymczasem wystartowaliśmy też z tą grą na steam i byłoby mi niezmiernie miło, gdybyście wsparli nas swoimi głosami :)
W wersji na steam przewidziane są:
-lepsza grafika
-większe, bardziej złożone levele
-niska cena
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=865263003

#gamedev #indiegamedev #android #androiddev #google #gry #gryandroid
Pobierz
źródło: comment_PwVNZpoks2SglxYXjhXLTiNHudeZ3aNs.gif
  • 8
@Rejke: Heh, ja też grę na ukończeniu, ale najgorzej to zakładać firmę. Trzeba płacić ZUSy SRUSy, a nawet nie wiesz czy gra zarobi na siebie, a co dopiero na podatki i inne takie

Ale ogólnie nieźle wyszło u was :D
@fervi: Dzięki wielkie :) <3 co do całego tego zamieszania z firmą, zusem i tak dalej, tak..to jest dramat. Ale chyba jeszcze większy dramat jest jak się dodatkowo jest vatowcem :( wielu z naszych znajomych jest i niby sobie chwali...ale my osobiście uważamy, że bez vatu jednak łatwiej ogarnąć te wszystkie rzeczy. No bo skoro trzeba płacić zus, podatki..to po co jeszcze dokładać sobie roboty? :D
@Unbelievable13: możliwe, ale w sumie jesteśmy zadowoleni z tego co jest :) (tak naprawdę nigdzie nie podałam ile zarobiliśmy ostatecznie). Poza tym...to był też swego rodzaju eksperyment. Żeby inaczej zarabiać na tej grze, trzeba by było sporo zmienić w samej grze....dużo zachodu a nas tylko dwoje :P lepiej nową grę machać :D
@PieceOfShit: heheh dzięki : ) niesamowite, że ktoś to jeszcze pamięta ^^ hyhyhy: )
@NULLZILLA: no cóż,