Wpis z mikrobloga

Cześć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zapraszam na kolejny update z serii #brutalnaprzestrzenkosmiczna.

Co się zmieniło od ostatniego tygodnia?
-dodana została mechanika zwycięstwa,
-możliwość podbijania innych planet,
-kilka nowych rodzajów budynków do budowy,
-balancing produkcji i kosztów,
-dużo tweaków w UI uprzyjemniających rozgrywkę,

Z powodu braku internetu (damn you, UPC) przez sporą część dnia w weekend, nie mogłem się dostać do mojej tablicy tasków, więc pokusiłem się o proceduralne generowanie modelu planety. A, że wygląd moich planet bazuje głównie na teksturach generowanych w oparciu o height mapy, pokusiłem na cube mapped sphere (nie wiem jaki jest polski odpowiednik ;) ).

W edytorze Unity można ustawić różny poziom detali sfery, na obrazku można zobaczyć wygenerowaną sferę dla różnego poziomu detali oraz efekt wygenerowanego mesha przeniesionego do gry. Może w przyszłości pokuszę się o uwzględnienie mapy wysokości w meshu sfery, jak widziałem tu kiedyś u pewnego mirka ( ͡º ͜ʖ͡º).

W komentarzach umieszczę kolejne etapy powstawania sfery.

Co dalej?
-Zacznę budowę drugiej sceny (będzie zawierała nowe elementy - na razie szczegółów nie zdradzam)
-Dodanie AI

#gamedev #gry #programowanie #unity #unity3d i trochę #grafika3d
Sadun - Cześć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zapraszam na kolejny update z serii #brutalnaprzestrzenk...

źródło: comment_mlXnknusrh9HA422Gn02zbVw1QG2hSvG.jpg

Pobierz
  • 15
@jigsaw96: Dzięki :). Co do mapowania, to był akurat świadomy wybór. Raz, że nie mam zniekształceń na biegunach jak na mapowaniach cylindrycznych, a dwa, łatwiej mi nanieść height mapy.