Co się zmieniło od ostatniego tygodnia? -dodana została mechanika zwycięstwa, -możliwość podbijania innych planet, -kilka nowych rodzajów budynków do budowy, -balancing produkcji i kosztów, -dużo tweaków w UI uprzyjemniających rozgrywkę,
Z powodu braku internetu (damn you, UPC) przez sporą część dnia w weekend, nie mogłem się dostać do mojej tablicy tasków, więc pokusiłem się o proceduralne generowanie modelu planety. A, że wygląd moich planet bazuje głównie na teksturach generowanych w oparciu o height mapy, pokusiłem na cube mapped sphere (nie wiem jaki jest polski odpowiednik ;) ).
W edytorze Unity można ustawić różny poziom detali sfery, na obrazku można zobaczyć wygenerowaną sferę dla różnego poziomu detali oraz efekt wygenerowanego mesha przeniesionego do gry. Może w przyszłości pokuszę się o uwzględnienie mapy wysokości w meshu sfery, jak widziałem tu kiedyś u pewnego mirka ( ͡º͜ʖ͡º).
W komentarzach umieszczę kolejne etapy powstawania sfery.
Co dalej? -Zacznę budowę drugiej sceny (będzie zawierała nowe elementy - na razie szczegółów nie zdradzam) -Dodanie AI
Przeniosłem proceduralnie generowaną sferę do gry. Jak widać są dwa problemy: paski w miejscach łączenia "kwadratów" z tekstury oraz utracenie własności z bump mappingu.
@jigsaw96: Dzięki :). Co do mapowania, to był akurat świadomy wybór. Raz, że nie mam zniekształceń na biegunach jak na mapowaniach cylindrycznych, a dwa, łatwiej mi nanieść height mapy.
Zapraszam na kolejny update z serii #brutalnaprzestrzenkosmiczna.
Co się zmieniło od ostatniego tygodnia?
-dodana została mechanika zwycięstwa,
-możliwość podbijania innych planet,
-kilka nowych rodzajów budynków do budowy,
-balancing produkcji i kosztów,
-dużo tweaków w UI uprzyjemniających rozgrywkę,
Z powodu braku internetu (damn you, UPC) przez sporą część dnia w weekend, nie mogłem się dostać do mojej tablicy tasków, więc pokusiłem się o proceduralne generowanie modelu planety. A, że wygląd moich planet bazuje głównie na teksturach generowanych w oparciu o height mapy, pokusiłem na cube mapped sphere (nie wiem jaki jest polski odpowiednik ;) ).
W edytorze Unity można ustawić różny poziom detali sfery, na obrazku można zobaczyć wygenerowaną sferę dla różnego poziomu detali oraz efekt wygenerowanego mesha przeniesionego do gry. Może w przyszłości pokuszę się o uwzględnienie mapy wysokości w meshu sfery, jak widziałem tu kiedyś u pewnego mirka ( ͡º ͜ʖ͡º).
W komentarzach umieszczę kolejne etapy powstawania sfery.
Co dalej?
-Zacznę budowę drugiej sceny (będzie zawierała nowe elementy - na razie szczegółów nie zdradzam)
-Dodanie AI
#gamedev #gry #programowanie #unity #unity3d i trochę #grafika3d
źródło: comment_mlXnknusrh9HA422Gn02zbVw1QG2hSvG.jpg
Pobierzźródło: comment_zWCYcfLcxnyOiF6PV5bTtBXVHCpfNg4K.jpg
Pobierzźródło: comment_XOmAolXb23wxjdF9P1iyYQJbY1pzssUY.jpg
Pobierzźródło: comment_014zTn4bxdM4AV6Y6rMgJtcR02qs5OL6.jpg
Pobierzźródło: comment_nyMU4tM9UrNEHgOOcf51rzpfRRQtAmEO.jpg
Pobierzźródło: comment_zii6Iluiq8UTZubBOj2oPz3dqkVEK5OA.jpg
Pobierzźródło: comment_TsMQ1IiX8NEpWZnprQml1LIX3ruMnIfE.jpg
Pobierzźródło: comment_REoxWWZPs9XCZGCoClQjakAyynNMfWtC.jpg
PobierzWracam do pracy.
źródło: comment_L17RTQ63YlsIAngAOHpkiZW4eyftKoEA.jpg
Pobierz