Tak wygląda ranking wszechczasów w kwestii spalania segmentu D na autocentrum - nic wyprodukowanego po 2000 roku nie jeździ taniej. Teraz pytanie, czy my na pewno idziemy we właściwym kierunku? XD
@pogop: No tak, ale pomyśl też, że nowe samochody są sporo cięższe z powodu wyposażenia więc jeżeli palą tyle samo ważąc ~200kg więcej to tak na prawdę palą mniej :)
@nokio: pytanie czy to w miescie czy na trasie to spalanie. bo przy emeryckiej jezdzie (czyli tak jak te auta rozwijaly predkosci i przyspieszenia) to obecnie jestes na lajcie zejsc ponizej 5 w trasie. a typowy emeryt mode to i do 4...
@Stitch: Dokładnie, całkiem spore fury potrafią teraz spalać w okolicy 4. Dla przykładu kolega kupił V70 w jakiejś tam wersji BLUE ECO GREEN ( ͡º͜ʖ͡º) , silnik 1.6 diesel z grupy PSA i faktycznie w trasie, nawet z rodzinką robi taki wynik, natomiast w zimie w mieście 5,5 też nie jest wyczynem :)
@pogop: No niestety nie idziemy w dobrym kierunku - załączyłem niżej wykres jak zmieniały się unijne normy spalania: Na dobrą sprawę (biorąc pod uwagę emisję pyłów) wystarczyłaby już norma EURO IV by auta były w miarę czyste, ale jednocześnie trwałe. Ale unijnym #!$%@? to nie wystarczało. Ba, im nawet nie wystarcza norma EURO 6 (która i tak jest już kompletną urzędniczą fikcją, bo producenci musieli oszukiwać na pomiarach żeby ją spełnić)
@oficer-prowadzacy: akurat w 2.0 tdi glowica byla rzadką usterka i wystepowala tylko w okreslonych kodach silnika (malo popularnym u nas zreszta.) opinie o tych silnikach nieprawdziwe powielaja najczesciej ludzie, którzy cos gdzies wyczytali nie majac z tym styczności... i nie pisze tego o Tobie zeby nie bylo.
@SpalaczBenzyny: alez ja nie twierdze,ze nie. 1.9 tdi i benzyna palaca olej to najgorsze co mozna spotkac na drogach :(
@SpalaczBenzyny: w sumie to nie jest dziwne, ze nie wyczuwasz benzyn tylko diesle. Maja duzo bardziej trujace i toksyczne spaliny. No i ten charakterystyczny ostry zapach sadzy z wypalonego kata..
@SpalaczBenzyny: A znasz jakiegoś diesla co nie kopci zimą? DPF to gówno - nie zmniejsza długofalowej emisji pyłów, jedynie je kumuluje, a podczas wypalania emituje je wszystkie do atmosfery. Do tego lubi się psuć, przez co tylko wzrasta ilość trudnego w utylizacji ekozłomu. Patrząc na emisję pyłów, normy spalania dla diesli powinny się skończyć na EURO IV.
BTW, 1.9 TDI na pompowtryskiwaczach nie kopci i ma nawet przyzwoitą dynamikę.
link related: http://www.autocentrum.pl/spalanie/rankingi/filtrowanie/segment:3/
#samochody #motoryzacja #spalanie #mechanikasamochodowa #mechanika
Komentarz usunięty przez autora
No niestety nie idziemy w dobrym kierunku - załączyłem niżej wykres jak zmieniały się unijne normy spalania:
Na dobrą sprawę (biorąc pod uwagę emisję pyłów) wystarczyłaby już norma EURO IV by auta były w miarę czyste, ale jednocześnie trwałe.
Ale unijnym #!$%@? to nie wystarczało.
Ba, im nawet nie wystarcza norma EURO 6 (która i tak jest już kompletną urzędniczą fikcją, bo producenci musieli oszukiwać na pomiarach żeby ją spełnić)
Komentarz usunięty przez autora
@SpalaczBenzyny: alez ja nie twierdze,ze nie. 1.9 tdi i benzyna palaca olej to najgorsze co mozna spotkac na drogach :(
ps. 140 konne
Komentarz usunięty przez autora
A znasz jakiegoś diesla co nie kopci zimą?
DPF to gówno - nie zmniejsza długofalowej emisji pyłów, jedynie je kumuluje, a podczas wypalania emituje je wszystkie do atmosfery. Do tego lubi się psuć, przez co tylko wzrasta ilość trudnego w utylizacji ekozłomu.
Patrząc na emisję pyłów, normy spalania dla diesli powinny się skończyć na EURO IV.
BTW, 1.9 TDI na pompowtryskiwaczach nie kopci i ma nawet przyzwoitą dynamikę.