Wpis z mikrobloga

Witajcie , chcę zmienić trochę swój profil zawodowy i z wizualizacji 3d przekierować się w stronę #gamedev a konkretnie level design. Zaczynam praktycznie od zera nigdy tego nie robiłem ale nie zakładam super efektów po miesiącu.
Stąd moje pytanie: Od jakiego silnika zacząć #udk czy #unity3d ? Co lepsze dla osoby znającej się na 3ds max'ie a nie mającej pojęcia o programowaniu.
Jak wystartuje obiecuje założyć Tag i relacjonować przebieg nauki.
Dzięki z góry za rady mireczki

#grafika3d #3d #pytanie #3dsmax
  • 17
To kwestia do jakiej firmy chcesz uderzać tak konkretnie przyznam. Jeżeli np. sporych polskich korpo jak Techland - to Chrome , jak City to Cry, PCF Unreal. Jeżeli za to chcesz samemu robić gry to chyba unity, ze względu na wieloplatformowość. Osobiście najbardziej lubię Unreala, ze względu na spore możliwości bez ingerencji programisty - można wycisnąć naprawdę ładną grafikę oraz dosłownie wyklikać prostą funkcjonalność.
@Sliterin: Na tym właśnie mi zależy ! Sam gry nie zrobię nie ogarniając programowania. A czy w udk będę w stanie działać bez niego?
Po szybkim przeglądzie wydaje mi się ze oferta tutoriali i kursów jest bogata.

Potrafił bym juz dziś wymodelować i zrobić tekstury dla całego levelu w 3ds max czy trudne będzie ogarnąć jak zrobić to samo ewentualnie importować do udk ?
@tsstolik: Tylko do pewnego stopnia , na pewno nie będziesz w stanie zrobić coś bardziej innowacyjnego bez programisty, bo pewnie będize Ci brakowało blueprintów aby cośtakiego stworzyć. Do unreala jest masę tutków odnośnie efektów graficznych oraz sporo od programowania również - co ważniejsze są to samouczki na wysokim poziomie.

Nie nie będzie, znajdziesz łatwo tutki jak wyeksportować modele aby wszystko bylo ładnie pięknie. Przy czym ustawianie materiałów w Unrealu to kompletnie
@tsstolik: brał bym unreala, udk to słabsza wersja unreala to raz, a dwa zrobisz w nim najwięcej nie będąc programistą. Ma sporo tutków i gotowych już materiałów z których nauczysz się sporo. Złożone materiały dają dużego kopa silnikowi.

Do tego, ciągnie tyle trójkątów, że to głowa mała. Pracowałem kiedyś na unity za przeproszeniem srał już, bo nie wyrabiał, a unreal ciągnie jak kombajn.

Jest bardziej intuicyjny, od unity- bynajmniej dla mnie.
@Sliterin: Dzięki , zacznę kompletować literaturę i tuty pod unreala. Sadze ze za rok mogę juz sporo umieć jeśli się przyłożę. Niestety nie dam rady poświęcić temu kilku godzin dziennie ale chodź jedną i do przodu :D najlepiej zacząć od tworzenia poziomu do istniejącej gry?
@tsstolik: Według mnie zacznij robić sceny nie funkcjonalne - tylko takie którę będą ładnie wyglądać a potem tak jak napisałeś - zacznij robić do istniejących gier na pewno sporo się nauczysz dzięki temu. Jak wrócę z pracy i będę pamiętać to Ci podrzucę kilka linków. Jak sam będziesz pamiętać to koło 18~19 mi przypomnij , bo widząc na wypoku informację że mam wiadomość ogarnę, żę miałem coś zrobić. btw. jak coś
@tsstolik: Ja z unity byłem zielony jak zaczynałem prace na nim w firmie, to mi się trudno pracowało, tym bardziej, że interaface mnie od niego odstraszał.

Unreala, używałem hobbystycznie w domu to więcej wiedziałem i jak była przesiadka na niego to prawie skakałem z radości :P
@Sliterin: Postaram się przypomnieć. Te tutoriale też zobaczę w domu bo narazie jestem na mobilnym. Sceny niefunkcjonalne to faktycznie dobry początek i tak zacznę tworzyć portfolio