- 21
Dlaczego ceny rowerów są tak abstrakcyjnie wysokie? Szczególnie w porównaniu do cen motocykli?
Mam 14 letni rower po upgradach i nie zwracałem specjalnej uwagi na ceny nowych. Ostatnio zrobiłem kat i popatrzyłem na ceny motocykli i ceny rowerów i się za głowe złapałem.
Jakim cudem ludzie uzasadniają wydanie 20-30k na rower elektryczny albo jakiś downhillowy? O szosówce juz nawet nie chce zaczynać, bo tam już nic nie ma, a kosztuje jeszcze więcej.
Mam 14 letni rower po upgradach i nie zwracałem specjalnej uwagi na ceny nowych. Ostatnio zrobiłem kat i popatrzyłem na ceny motocykli i ceny rowerów i się za głowe złapałem.
Jakim cudem ludzie uzasadniają wydanie 20-30k na rower elektryczny albo jakiś downhillowy? O szosówce juz nawet nie chce zaczynać, bo tam już nic nie ma, a kosztuje jeszcze więcej.
zobq via Wykop
- 5
@cwlmod: nic innego jak klasyczny popyt i podaż. Ludzie kupują rowery, bo lubią na nich jeździć i są w stanie za nie dużo zapłacić (w końcu w hobby, które dba o zdrowie psychiczne i fizyczne zawsze warto inwestować). W momencie gdy wybuchła pandemia zainteresowanie rowerami drastycznie wzrosło, co spowodowało wzrost cen. Od zeszłego roku trend się odwrócił i wyprzedaże posezonowe były rekordowe pod względem promocji.
zobq via Wykop
- 13
Ja zacząłem gardzić rowerami, bo chętnie bym się przesiadł na fulla ale jak widzę te ceny to stwierdzam, że frajerem nie jestem. Wole kupić lamerski skuter i pojeździć z żoną w wycieczki po Polsce niż kupować jeden rower w tej samej cenie
@cwlmod: bez sensu są takie porównania. Skuter i Full MTB to pojazdy służące do zupełnie innego typu aktywności.
Po drugie porównujesz najtańsze skutery z rowerami z górnej półki -
zobq via Wykop
- 1
@zobq: Nie jest bez sensu. Co z tego że MTB jest do innej aktywności skoro zwyczajnie możesz też uprawiać inną aktywność?
@cwlmod: Idąc tą logiką: po co kupujesz skuterek, zamiast po prostu pooglądać telewizję?
Mówię o skuterach maxi. Yamaha nmax kosztuje 30k i daje dużo większą funkcjonalność w mieście + wyjazdy na trasy. Rower elektryczny będzie gorszy w mieście, ale może zjechać do lasu i tyle.
No ale w cenie
zobq via Wykop
- 0
pan może przykład z kawiarniami wiele osób nie chodzi tam tylko kupuje sobie w biedrze a jednak są ludzie co potrafią zapłacić za ekspresso po 20 zl też nie widzę w tym logiki a jednak takie kawiarnie się utrzymują
@maras_zaraz_go_udusisz: no właśnie, jeśli nie chcesz przepłacać to sobie kupujesz ziarno i robisz kawę w domu.
@cwlmod: z kolei twierdzi, że picie kawy to drogie hobby, bo w kawiarni trzeba wydać
zobq via Wykop
- 0
Decahtlon i marketówki zawsze kojarzyły mi się z totalnym gównem, ktore rozregulowywało sie po paru miesiącach, kijowo działało i ciężko było naprawić
@cwlmod: No to masz Fulla w decathlonie na Microshifcie Advent, czyli grupa uważana za solidny napęd dla ludzi, którym nie zależy na wadze.
Full carbon od canyona kosztuje koło 15-16k zł. Od Rose bez promocji kosztuje coś koło 11.500 zł. Solidne aluminium będzie tańsze. W promocjach byłeś w stanie
zobq via Wykop
- 0
grupa deore (czy co tam jest odpowiednikiem średniej półki teraz) i odpowiedni amorek
@cwlmod: do czego ci grupa deore? Na deorce to już można się ścigać. Shimano Cues czy Advant X będzie wystarczający dla przeciętnego użytkownika. Odpowiedni amorek do czego? Do tłumienia nierówności na drodze? To do tego wystarczy sprężynowy.
Branża rowerowa ma swoje problemy, ale tutaj przede wszystkim problemem jest twoje podejście: porównujesz 2 różne pojazdy z 2 różnych półek.
zobq via Wykop
- 0
O amorka sprężynowych to nie wiem co ty mówisz, bo one są przetragiczne.
@cwlmod: a to ciekawe, bo przecież w motocyklach i skuterach są sprężyny w amorkach ale tam już ci to nie przeszkadza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zresztą sam jeździłem sporo na Suntourze NCX i wystarczyło zablokować widelec, żeby zorientować się jak wiele daje.
Z tego co pamiętam, to już te 20 lat temu Alivio było
zobq via Wykop
- 0
@zobq: W żadnym motocyklu nie ma amorków opartych tylko o sprężyny i elastomery. Tutaj się chyba nie zrozumieliśmy. Nie chodzi mi o pneumatyczne amorki tylko takie z olejowym tłumaniem o czym wspominałem kilka razy.
@cwlmod: zdecydowanie się nie rozumiemy, bo chyba każdy amortyzator (nawet sprężynowy) z blokadą, ma tłumik olejowy.
Chwilowo dostałem akurat chińskiego zontesa 350E. O tyle ciekawa konstrukcja że kosztuje 50 ceny markowego skutera a ma wszystkie bajery
zobq via Wykop
- 0
@zobq: Mój rower marketowy sprzed 20 lat zaorałby by twoją teorię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cwlmod: nie sądzę, twój marketowiec nie miał blokady. No i twój marketowiec to przede wszystkim ora twoje teorie o rowerach w cenie skuterów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czego nie zrozumiałeś
Dobra, to ewidentnie czas na koniec tej dyskusji, skoro żeby z tobą dyskutować, mogę wklejać fragmenty moich
- Jazda do pracy kilka km w jedną stronę w mieście
- fajnie jakby można było podpiąć przyczepkę taką dla dzieci bo mam małe blizniaki i chciałbym z nimi jeździć na wycieczki.
- jazda po drodze szutrowej na wsi raz na jakiś czas
- waga 90+, 181 cm
Jaki rower będzie dla mnie najlepszy?
-trekkingowy
-miejski
-mtb
-gravel
Kilka modeli, które mi się
Weź szosę endurance, albo gravela w stylu Marin Four Corners i twoje argumenty nie mają sensu.
O ile znajdziesz odpowiednio wygodny rower szosowy/gravelowy, to jedynym niebezpieczeństwem w porównaniu do damki, jest możliwość rozpędzenia się do większych prędkości xD.
@pankalmar: nie dyskutuję konkretnie z potrzebami OPa, bo rzeczywiście dla jego potrzeb trekking/cross będzie prawdopodobnie lepszy. Dyskutuję ze z twierdzeniem @4x80: że Gravele/Szosy są bardziej niebezpieczne.
Szczególnie rozczulił mnie argument o SPD, tak jakby była jakaś szosowa policja, która wrzuca do więzienia za jeżdżenie na szosie/gravelu z platformami.