@Jarek_P: Pracuje jako mechanik na współczesnym statku, pamiętaj, ze instalacji na statku jest kilka, nie tylko balastowe, paliwowe, wody chłodzącej, wody gospodarczej, powietrza, olejowe, hydrauliczne itp. Układ zaworów na pewno był tak projektowany żeby było najwygodniej dla stoczniowców a nie eksploratorów. Załogi okrętów podwodnych to byli ludzie wysoko wyspecjalizowani do długich szkoleniach w szkołach dla podwodniakow, nawet w Gdyni z tego co słyszałem podczas 2WS taka mieliśmy dla KM. To jak
@frytex2: Parę lat temu kiedy studiowałem na AM, mieliśmy w ramach studium wojskowego podobne ćwiczenia raz w jednostce wojskowej na terenie portu wojennego w Gdyni.
@zeek: a bo kilka lat temu pracowalem na Kizombie, pozniej na jeszcze jednym polu w Angoli, stala tam platforma Catarina zdaje sie z Cobaltu, ale nie pamietam nazwy pola
@kubapolice: w mojej 'karierze' częściej spotykałem sie z helideckami zamocowanymi na oddzielnej platformie wystającej poza obrys kadłuba statku jak na obrazku, ale może masz racje
@kubapolice: ok, przyjrzałem sie zdjęciom tego statku i faktycznie mamy trochę inne rozwiązanie, u nas nie jest to osobna platforma tylko wzmocniony pokład na dziobie, jak tutaj:
@Amadeo: calkiem mozlie, bardzo duzo 'naszych' jest w tym sektorze ( ͡º͜ʖ͡º) mostek spoko, ale ogolnie statek widac budowany po taniosci, norweskie standardy na tych statkach sa jak 5 gwiazdkowe hotele